Stront in de staart??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

March

Stront in de staart??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:17

Hebben jullie hier ook last van? Bij het poepen komt het tegen de staart aan en daardoor zit er altijd stront in! Wat doen jullie hier aan en hoe kan ik dit eventueel vermindere/voorkomen??
Laatst bijgewerkt door Belker op 16-02-06 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:18

Lekker laten zitten. Ik heb gelukkig de mogelijkheid de lipizzaners te wassen hihi, anders werd het echt een drama.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:42

Grote vlecht in de staart maken. Is het makkelijker optillen

March

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:51

Leonoor schreef:

Ze tilt m echt goed op, ik heb er laatst wel op gelet. Maar kzal het eens proberen!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:55

Gemma schreef:
Leonoor schreef:

Ze tilt m echt goed op, ik heb er laatst wel op gelet. Maar kzal het eens proberen!

Als haar staart net zo dik is als die van mij, dan tillen ze wel, maar hangt het nog te dicht er tegen aan. Als je vlecht is dat over.

March

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:57

Leonoor schreef:
Als haar staart net zo dik is als die van mij, dan tillen ze wel, maar hangt het nog te dicht er tegen aan. Als je vlecht is dat over.

Jaa inderdaad, ze heeft een onwijs dikke staart! Zal het van t weekend eens proberen! (maar eerst alle stront er weer uit krijgen *zucht*)

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:26

Die van mij heeft (nog?) niet echt veel staart (heeft maar een halve staartwortel), maar ze krijgt hem ook flink vies.
Door het korte staartworteltje én door de staartflap van de deken krijgt ze d'r staart niet ver genoeg omhoog.
Of ze doet gewoon zeer weinig moeite hiervoor
Ik heb er geen probleem mee, staart is zwart
Als het droogt borstel ik het er vrij gemakkelijk uit.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:42

Doordat Sox dankzij het te natte kuil regelmatig aan de dunne is, is haar staart ook constant vies. Ik heb zó'n Oster (Oyster?) manen/staartborstel en daar borstel je de mest heel makkelijk mee uit. Als het weer eens wat warmer wordt ga ik de staart wassen want dan krijg je hem tenminste helemaal lekker schoon. Nu is het gewoon 1x per week uitborstelen,

Marloes_R

Re: Stont in de staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:34

Tosca tilt haar staart ook niet goed op. Ik was hem nu regelmatig met emmers warm water tot aan de wortel. En dan uitpluizen. Maar dan is hij binnen een week weer vies.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:20

Geen probleem mee Die van mij tilt haar staart hoog genoeg op. Een paar zijplukjes worden wel vies maar dat is een kwestie van of even met de borstel er door heen of even met shampoo spelen en dan is die staart gelijk weer schoon

amannnnnn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:23

met warm water wassen , het deel onder de wortel ?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:40

Ja, dan stop ik de hele staart in de emmer, en dan lekker soppen. Maar omdat het soms over haar benen lekt en mijn handen nat worden, pak ik warm water. Anders kan het ook met de tuinslang. Maar dat doe ik alleen als het lekker weer is, anders wordt haar kont zo nat.

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:51

Die van mij heeft het ook, enorme dikke staart en dan ook nog tegen de muur gaan staan tijdens het mesten om van te worden.
Vlecht erin is dan nog erger want dan blijft de mest op die randjes hangen als het ware. ik heb me er maar bij neergelegd betekend regelmatig wassen en daar wordt je vanzelf handig in.

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:53

bij ons zit er altijd zaagsel in zooo eritant, blijft zo lekker kleven tussen die haren, gaan ze ook nog eens lekker rollen in dat zaagzel .. zodat je weer een half uur bezig bent om het eruit te halen .. maar stront eigenlijk nooit ..

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:54

De staart van Nikita is ook een drama. Moet de staart eigenlijk minstens iedere week wassen wil ik de staart een beetje schoonhouden. Uitborstelen gaat geeneens vanwege de stront die er iedere keer aan vast kleeft. Nikita heeft echt een hele dikke en zware staart, zie foto: http://www.irishcobs.org/albums/mennen/ ... .sized.jpg

Met de rest heb ik geen probleem.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:55

Ja ik ken het probleem. En dan wordt de mest hard en dan krijg je het er nog moeilijker uit. Ik heb de staart ook altijd in een vlecht.

Sharmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:43

Ik borstel het er gewoon zoveel mogelijk uit. Sjimmies staart is te dik om er een vlecht in te leggen helaas.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:09

Met veel moeite heb ik nu een vlecht in haar staart gemaakt, valt niet mee met zo'n dikke! Ze is nu ook mega hengstig, dus nu blijft hij wel goed schoon gelukkig!

March

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 18:22

Soxje schreef:
Doordat Sox dankzij het te natte kuil regelmatig aan de dunne is, is haar staart ook constant vies. Ik heb zó'n Oster (Oyster?) manen/staartborstel en daar borstel je de mest heel makkelijk mee uit. Als het weer eens wat warmer wordt ga ik de staart wassen want dan krijg je hem tenminste helemaal lekker schoon. Nu is het gewoon 1x per week uitborstelen,

Kan je die gewoon bij elke ruiterzaak halen, zo'n borstel, dan moet ik dat misschien maar eens proberen.
En tsja, ik zal toch echt wel aan het wassen moeten... Ze heeft een witte staart dus gewoon laten zitten is geen optie

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:53

Niet alleen een tinkerprobleem, maar kan ook op andere rassen slaan. Verplaatst naar Vraag Maar Raak

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:56

Die van mij heeft eigelijk nooit stront in zijn staart .
maar het is toch ook niet handig om altijd een vlecht in zijn staart te houden?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:59

Maar is het zo erg dat er mest of iets anders in zijn staart zit?
Gewoon heerlijk met je paard gaan poetsen en het eruit kammen

Lijkt mij persoonlijk eigenlijk geen probleem.

Nikita_1995

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:35

Belker schreef:
Niet alleen een tinkerprobleem, maar kan ook op andere rassen slaan. Verplaatst naar Vraag Maar Raak

Vind ik juist wel.....

Doordat ze zoveel haar hebben en daardoor zware staarten kunnen hebben, zijn juist Tinkers hier gevoelig voor.

Anoniem

Re: Stront in de staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:49

Mijn haflinger haar staart is smeriger dan die van mijn tinker qua mest... Toch heeft de Tink een veel zwaardere en dikkere staart.

Ik doe er eigenlijk niet echt wat aan.. van tijd tot tijd was ik de staart, en dan wordt ie ook uitgepluist en zo beetje schoongeborsteld. Als het echt te erg is, knip ik een pluk met aangekoekte mest af.

Phrono

Re: Stront in de staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:51

Niet alleen tinkers idd, mijn haflinger heeft er ook last van.
Zij heeft ook een dikke staart en die is ook niet schoon te houden.
In de zomer was ik haar staart elke week, maar in de winter doe je dat niet zo gauw.
Vlecht erin zal ik ook eens proberen.
Ik heb wel gehoord dat de haren dan sneller afbreken?