hoe lang duurt het verteringsproces van ruwvoer bij een paard wat weinig beweging krijgt?
dus de lengte van hap hooi tot mest
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pellie schreef:maar dit is nogal in strijd met het advies om 1 kilo ruwvoer te geven per 100 kilo paard.
mijn paard mag dus 6 kilo en zijn maatje maar 4.5 ongeveer.
ik kan het soms niet zo voeren dat ze de hele dag eten hebben, omdat ik werk en dus voor de komende 10 uur hooi neer moet leggen.
Anna-Jelly schreef:Dan misschien een volgende vraag.
Hoe kun je hem nu laten afvallen zonder dat hij te weinig zal krijgen? Beide paarden zijn behoorlijk gezet geworden (de mijne wil ik gerust dik noemen) en ik heb zelf nog niet de mogelijkheid om goed te trainen. Het blijft dus bij wandelingetjes.
Ze staan dag en nacht buiten zonder deken. Nu krijgen ze ongeveer 1,5 baal hooi per dag (het gaat om 2 pony's, NRPS & Tinker) en een halve kilo muesli, in hoeverre zou je dat dan nu kunnen minderen zonder dat "het kacheltje" uitgaat?

dit is het prototype, en wordt gekeken wat er aan verbeterd kan worden. het materiaal wordt ook anders. en er past een baal hooi in
Pellie schreef:wie kan mij zo concreet mogelijk antwoord geven op de volgende vraag?
hoe lang duurt het verteringsproces van ruwvoer bij een paard wat weinig beweging krijgt?
dus de lengte van hap hooi tot mest
Citaat:Waarom zou je je paard minder gaan voeren?