Mijn pony heeft sinds een tijdje allemaal kleine bultjes.Eiwitbultjes dacht ik. Uit ervaring weet ik dat de overgang van kuil naar hooi hier een oplossing van kan zijn. Ik Vroeg het de staleigenaar of mijn mijn pony een tijdje op hooi mocht om te kijken of het effect zou hebben. Na een hele preek kwam het erop neer dat eht niet mocht en dta ze zich niet kon voorstellen dat de bultjes van te veel eiwitten zouden komen. Ze zijn dat het welleens kon komen omdat hij 2 dekens op heeft
Ik zei tegen haar dta hij 2 dekens ophad omdat hij geschoren is en dat de bultjes voornamelijk op de voorhand en in de nek/hals voorkomen. Daar komt de deken niet eens. Ze lachtte wat spottend en zei dta ik em niet aanstellen moest. Ik liet het rusten, de bulten gingen niet weg. Aangezien hij maandag ook nou een grote pijnlijke bult ondeaan de buik had heb ik de dierenarts ernaar laten kijken. De grote bult was een kneuzing en zal wel weer afzakken. De kleine bultjes waren inderdaad wat eiwitbultjes, niet erg amar hooi kon inderedaad dit probleem oplossen. Ik zei dit tegen de staleigenaar. Eerst geloofde ze me niet en ik meots haar vertellen welke dierenarts erbij geweet was wand ze had er anders niks overgehoord. Ik vertelde het.. Spottend zei ze dat het prima voer is wat ze geven en dat hooi niet zal helpen. Het zou wel door het krachtvoer komen wat hij krijgt blablabla... We gingen weg en mijn pony mag niet op hooi. Mijn vader was bij dit gesprek en kon geen woord inbrengen. Wat moet ik nu doen? Ze zijn wel de eigenaren. maar als mijn pony is krijgt van dat kuil en de hele zolder ligt vol hooi wat is dan nog het probleem? Wat kan ik nou doen?Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en advies

!! 

Maar praten of een andere stal zoeken is de beste oplossing. Eiwitbulten kunnen vrij pijnlijk zijn, dus ze hoort je gewoon serieus te nemen!