Hoefsmid worden jullie er af en toe ook niet goed van?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

forgood

Hoefsmid worden jullie er af en toe ook niet goed van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:42

De titel zegt het al,ik heb een hele aardige hoefsmid,maar hij is nooit op tijd (ik noem geen naam). Ik kan me daar zo aan ergeren af en toe. Maar ja als hij er dan weer is,dan is het ook wel weer prima haha
Hebben jullie dat nou ook welleens?

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:42

Ook gehad, hebben nu een hoefsmid die altijd stipt is !
Wissel eens van hoefsmid.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:43

heb er al 3 gehad, 1 tje kwam nooit opdagen. 3 dagen later ofzo. De andere kon ik nooit bereiken, en weer een andere komt gewoon 4 uur later.

Heb het ook gehad met die mensen!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:45

ik heb er een die erg zijn eigen ding doet zeg maar.
oftewel zeg tegen hem niet zijn voeten te klein maken voor en wat krijg ik pony hoefjes

forgood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:50

@nelis...hmm dat is wel heel erg stom

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:51

ik heb er geen problemen mee.
Mijn eerste smid was mijn vriend. Heeft 8 jaar mijn paard gedaan.
Nu doet zijn leerling hem, en hij komt altijd wanneer ik op tijd bel.

Alle hoefsmeden hebben het erg druk, kunnen weinig inpassen wat extra dingen betreft maar als je gewoon twee weken van tevoren belt dan zijn ze gewoon op tijd. Als het da wat langer duurt maakt het ook niet uit.

Ik neem aan dat iedereen zelf weet om de hoeveel tijd zijn paard moet en dat je niet belt als hij eigenlijk al te lang op zijn voetjes staat...

forgood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:55

Maar ik bedoel bijv. we hebben afgesproken dat hij om 14.00 komt en dan is hij er om 16.00 nog niet. Zo bedoel ik het. Ik bel altijd 1 week/2 weken van te voren voor een afspraak.

flettie

Re: Hoefsmid worden jullie er af en toe ook niet goed van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:02

Mijn nederlandse hoefsmid was altijd netjes op tijd en kwam ie te laat dan belde hij van tevoren
Mijn 1e Duitse hoefsmid was op de eerste plaats al vreselijk moeilijk telefonisch te pakken te krijgen. Had je eindelijk een afspraak kunnen maken (min. 4 weken later) dan kwam ie gewoon niet op dagen! En ook geen telefoontje dat ie het niet redde of te laat kwam of excuses dat ie niet op kwam dagen Hij is 2 keer bij mij niet komen opdagen en toen ben ik naar een andere Duitse hoefsmid gegaan. Deze kan altijd binnen 2 weken en aangezien ik altijd na de lunch/middagpauze afspreek komt ie ook altijd stipt om 2 uur 's middags het erf op rijden

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:07

mijn hoefsmid is ook altijd netjes op tijd. af en toe 20 minuutje slater, maar heej, hij werkt met beesten en die doen niet altijd perfect alles zodat het schema nog klopt.
wat wel perfect aan de mijn eis, is dat als ik bijvoorbeeld voor 1 paard bel en er komen er onverachts 4 bij om ook te doen ( tjah.. dat gebeurt nou eenmaal af en toe ) hij deze er altijd ook netjes bijdoet

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:09

ik had ook zon hoefdsmid maar inmiddels hebben we allemaal de zelfde op stal die altijd netjes op tijd is en alle paardjes gelijk komt doen.

er is ook 1 vast persoon die hem beld

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:13

mijn hoefsmid was altijd wel redelijk op tijd. hij had een ander probleem. als ik aan hem vroeg om mijn dotjes weer op de lijst te zetten (2 weken wachttijd) geheid dat tie me vergeet. kan ik er alsnog achteraan bellen. dit was helemaal een ramp toen ze nog op ijzers stond. kon dan op een gegeven moment niet meer rijden omdat me smid me weer es vergeten was.
nu bekap ik ze zelf dus heb dat gedonder niet meer. ik hou de hoeven zelf bij dus nooit meer wachten of wat ook. ideaal!

xjudithx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:15

Mijn vorige hoefsmid kwam ook vaak niet op de afgesproken tijd. Soms te laat, soms te vroeg. Of op een andere dag! Hij heeft wel eens de pony's in de wei bekapt terwijl er niemand thuis was. Ook kwam hij eens niet opdagen. Toen ik hem belde bleek dat hij zijn dochtertje naar zwemles moest brengen. Naja, dat weet je toch van te voren!
Nu heb ik een nieuwe hoefmid. Toen de oude een van de pony's verkeerd had bekapt zodat deze kreupel liep, was de maat vol. Met de nieuwe heb ik tot nu toe hele goede ervaringen.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:16

Ik heb er 1 waar bijna geen afspraak mee te maken is....hij doet zijn werk goed, neemt alle tijd voor je als hij er is en komt ook op tijd. Maar het maken van de afspraak!!
Hiervoor heb ik er 1 gehad die Iwan gewoon 2 wkn liet staan als hij een ijzer kwijt was (toen stond hij nog op wiggen) stokkreupel was dat arme paard. Die heb ik ook snel uit mijn telefoonlijst verwijderd!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:17

Ik heb neregens last van... Ik ben eerder te laat dan hij haha... Hij is de enigste smid die bij m'n paard de ijzers er zo opslaat dat ik er ook echt weken mee kan doen, heb veel smeden gehad maar altijd moest ik bellen, hallo, hij heeft er een ijzer af... dat is zo vervelend vooral als je op concour moet en je ook eens ondekt dat de smid de gaten is vergeten voor de kalkoenen!!!
nee ik draag mijn smid op zijden handen..
ik bemoei me er ook nooit mee, hij heeft er voor geleerd en weet heus wel wat ie doet..

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:18

nee, ik heb een super hoefsmid.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:19

Nooit last van bij de onze

Maar er komen verschillende hoefsmeden (of wat het meervoud ook is) bij ons op stal, en sommige bellen eerst 5 keer af voordat ze een keer komen. En de 1 spreek je om 3 uur mee af, en dan komt hij pas om 6 uur, of hij komt een uur eerder zonder het te weten.

Tsjah...

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:21

Sorry hoor, maar smeden zijn er niet zo veel en daar moet je zuinig op zijn als je een goede hebt! Liever een goede die altijd te laat is dan een prutser die altijd op tijd is.

En Nelis: ik vind het juist goed van jou smid dat ie z'n eigen plan trekt, want een paardenhoef moet correct qua stand zijn, de grootte is dan minder van belang als jou paard toevallig kleine hoefjes heeft.

Ik kan me heel kwaad maken om dit soort topics / mensen, zo ondankbaar en onkundig, typisch mensen met paarden ipv. paardenmensen.

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:22

Ik heb een superhoefsmid!

Het enige nadeel is dat ik erheen moet. Hij is aangesloten bij een dierenkliniek en daar moet ik dan ook heen. Hij heeft er juist een hekel aan als mensen te laat komen. Ook neemt hij de tijd voor je en is hij super in correcties. Hij neemt er de tijd voor en legt ook altijd uit waarom en hoe hij het een en ander doet. Echt een vakman en hij loopt ook altijd op tijd!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:25

Ik heb ook twee fijne hoefsmeden (Isa werd natuurlijk gekapt en vellie staat op ijzers), zijn eigenlijk altijd wel stipt op tijd en als ik langer dan 1 week moet wachten is het lang. Heel tevreden dus, dat was vroeger bij de andere smeden wel anders.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:31

carola schreef:
Sorry hoor, maar smeden zijn er niet zo veel en daar moet je zuinig op zijn als je een goede hebt! Liever een goede die altijd te laat is dan een prutser die altijd op tijd is.

En Nelis: ik vind het juist goed van jou smid dat ie z'n eigen plan trekt, want een paardenhoef moet correct qua stand zijn, de grootte is dan minder van belang als jou paard toevallig kleine hoefjes heeft.

Ik kan me heel kwaad maken om dit soort topics / mensen, zo ondankbaar en onkundig, typisch mensen met paarden ipv. paardenmensen.

Als jij een uur zit te wachten tot je hoefsmid er is terwijl je eigenlijk ook een andere afspraak had is dat erg lastig.
Ik vind jouw laatste opmerking vrij generaliserend en behoorlijk kort door de bocht! Wat heb jij snel een oordeel klaar zeg!

Er zijn inderdaad weinig smeden en daardoor is de klantvriendelijkheid soms wat verder te zoeken. Dat doet niets af aan de kwaliteiten van de hoefsmid op zich maar is soms wel lastig.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:37

Hahaha de mijne kwam ook altij d te laat..maar ik benzelf ook altijd overal te laat het lijkt er bij te horen.
Maar ze kunnen ook best moeilijk inschatten hoe lang ze waar bezig zijn. Bij mij kwam er ook best vaak wat tussendoor..iemand die iets vraagt of ook zijn pony bekappen ed.
Als het maar goed gedaan wordt !

Nu heb ik geen enkel probleem meer...mn man doet het zelf....
haha..moet je maar kunnen natuurlijk maar het gaat supergoed...
alhoewel ik hem af en toe wel even moet smeken of ie er alsjeblieft weer wat aan wil doen

forgood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 15:44

@carola ik heb dit toppic gewoon geopend omdat ik wel eens wilde weten ofdat meer mensen er wel eens last van hebben,je hebt mij ook niet horen zeggen dat mijn hoefsmid het niet goed doet. Dit toppic gaat dus alleen over ofdat er meer mensen zijn die er wel eens last van hebben dat de hoefsmid te laat komt. Dus snap niet waarom jij gelijk met de woorden ondankbaar en onkundig begint te smijten!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:47

Onze smeden komen altijd iedere dinsdag en donderdag op de manege, daar is nl altijd werk voor ze te doen, er staan 100 paarden en pony's...
Dus als je bedenkt dat je paard naar de smid moet, zet je hem op het lijstje, en als ze het echt druk hebben, kan het gebeuren dat ze je paard niet direct die dag doen, maar dan isie wel de eerstvolgende keer als eerste aan de beurt.
En als er eens een ijzer afgegaan is ofzo, dan heb ik ze meestal nog dezelfde dag weer op stal langs om het er onder te slaan. Ik be dus ook wel tevreden over onze smeden.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:52

ik heb een super smid
komt op tijd(ofte vroeg) en als hij te laat is geeftie een belletje.
je smst wanneer je hem nodig hebt en hij belt jou terug voor een afspraak. zelfs al is het 3 weken geleden zoals bij mij, toen ik vroeg of hij ook op mijn nieuwe stal kwam.

en hij veegt netjes aan en ruimt zijn troep op.. wat wil je nog meer

de smid van merel hoeft weinig te komen merel loopt gerust 4 maanden met haar voeten en dan nog hoeftie alleen maar iets te vijlen.

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:04

ik heb ook een hele goede smid
ik bel haar als mijn paard weer bekapt/nieuwe ijzers nodig heeft
en dan komt ze gewoon waneer ze er tijd voor heeft,
ik vind het super op deze manier, ik hoef er niet perse bij te zijn
en me paard is in goede handen