Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Urielle schreef:Men zegt van niet, maar ik heb een leuk verhaal van mijn eerste paard
Hij had zich op de wei verstapt en liep onregelmatig. Ik liet hem dus verder staan, zette hem wel nog op de wei, afspuiten en het werd erger en erger tot hij na drie dagen ofzo echt op drie benen liep! Dus ik maakte me enorm ongerust maar goed, als het niet verbeterde met rust dan zou ik de veearts bellen. De dag voordat ik de veearts wilde bellen kwam ik over een andere weg aan dan normaal en dat weggetje liep langs de wei. En ik zag meneer daar vrolijk galopperen en bokken zonder een spoortje onregelmatigheid. Halfverwege de wei zag hij mij aan komen fietsen, ging op de rem en hij keek echt zo van 'oliebol, betrapt!' en trok zijn been op en begon te hinkelen! Ik heb hem ondanks zijn gehinkel gewoon opgezadeld, ben gaan rijden en er was niks meer aan de hand. Blijkbaar wilde hij graag even vakantie

Horsesandme schreef:nou heb wel eens een paard gezien die was zogenaamd zo kreupel maar daarna rende hij wel vrolijk rond.. dus tjaa ik weet t niet zou gerust kunnen..
ik denk het wel tenminste..

Urielle schreef:Men zegt van niet, maar ik heb een leuk verhaal van mijn eerste paard
Hij had zich op de wei verstapt en liep onregelmatig. Ik liet hem dus verder staan, zette hem wel nog op de wei, afspuiten en het werd erger en erger tot hij na drie dagen ofzo echt op drie benen liep! Dus ik maakte me enorm ongerust maar goed, als het niet verbeterde met rust dan zou ik de veearts bellen. De dag voordat ik de veearts wilde bellen kwam ik over een andere weg aan dan normaal en dat weggetje liep langs de wei. En ik zag meneer daar vrolijk galopperen en bokken zonder een spoortje onregelmatigheid. Halfverwege de wei zag hij mij aan komen fietsen, ging op de rem en hij keek echt zo van 'oliebol, betrapt!' en trok zijn been op en begon te hinkelen! Ik heb hem ondanks zijn gehinkel gewoon opgezadeld, ben gaan rijden en er was niks meer aan de hand. Blijkbaar wilde hij graag even vakantie

). Ik weet zeker dat het over was toen ik erop stapte en ik denk dat hij achteraf maar een dag of twee, drie onregelmatig is geweest. Ik kan me nog voorstellen dat hij idd mij heeft geassocieerd met 'O ja, ik was kreupel.' zoals Marliesje zegt. Maar ik vond het meer dan typisch dat hij op de wei zodra ik keek die hele week op drie beentjes liep en zodra ik weg was gewoon rondhuppelde - tot ik weer keek.

! Margreet schreef:Met het roofdier op z'n rug liep hij toch goed?
Maakt ook niet uit verder....
Ik geloof iig pertinent niet in faken.
Ook niet in paarden die stokkreupel hun hok uit komen en eerst "warm moeten draaien" trouwens en dan "is er niks meer aan de hand", die zijn gewoon niet goed
Margreet schreef:Zo bekeken klopt jouw redenering dan idd weer wel. Ik was gefocust op het kreupel in de wei lopen...Met het roofdier op z'n rug liep hij toch goed?
anne7 schreef:Verder geloof ik niet echt in faken, maar toch zijn er best paarden die iets enger vinden dan in werkelijkheid om op die manier onder het werk uit te komen.