Stel ik zulke onmogelijke eisen dan..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Stel ik zulke onmogelijke eisen dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 00:21

Sinds geruime tijd ben ik op zoek naar een bijrijdster. Ik zoek iemand vanaf 18 jaar, iemand met eigen vervoer (aangezien de stal niet goed met het openbaar vervoer te bereiken is) en ik wil dat diegene lest, bij wie moeten ze helemaal zelf weten.

Ik vraag er geen vergoeding voor, ik wil alleen maar dat iemand serieus bezig is met mijn paard en bereid is er helemaal voor te gaan.

Ik vind mijn eisen niet belachelijk en tóch is het onmogelijk om iemand te vinden... Er reageren veel studenten die enkel een fiets hebben en uit de binnenstad moeten komen (een uur fietsen), dus daar schiet ik weinig mee op...

Nou vraag ik me serieus af: zijn mijn eisen te hoog of wat...?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:22

Ik vind je eisen helemaal niet hoog... Zeker niet als iemand niet hoeft bij te dragen in de kosten.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:25

Hoihoi. Zoek je iemand voor Quellian? waarom? Als ik in de buurt zou wonen zou ik het doen . je vraagt anar de bekende weg :p. ik zou denken dat het wel zou moeten lukken in deze buurt en dat je niet te hoge eisen stelt. maar als er toch neimand/weinig mensen reageren zou ik zeggen: haal de eleftijdsgrens weg. Iemand van 16 of 17 of misschien zelfs jonger kan het misschien ook wel heel goed. Leeftijd hoeft niks te zeggen, kijk gewoon hoe ze het doen. En als tweede, over het eigen vervoer: ook al is het heel lang fietsen voor iemand, als diegene dat er voor over heeft kan het just wel eens een hele betrouwbare bijrijder zijn. wijs ze erop, kijk hoe ze reageren en of je gelooft dat het echt geen probleem voor ze is. iemand die er veel voor over heeft is waarschijnlijk nog serieuzer.

en ff offtopic: je oude avatar was veel leuker...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 00:29

Ja, voor Quellian ja

Maar gister zat ik met iemand op msn, was razend enthousiast, was bereid een eind te fietsen, maar krabbelde tóch terug. En dan vraag ik me af: stél dat zo iemand het zou doen, hoe lang gaat dat dan goed?

En wat betreft die leeftijdsgrens: ik wil een meederjarig iemand

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 06:44

Ik ben zelf zo'n bijrijder. Heb nu sinds kort 2 paarden die ik voor een ander rijd. De ene is een half uur met de auto, de andere een 20 minuten. Ik ken me verantwoordelijkheid en ga met de paarden en spullen net zo om als dat ze van mij zijn.
Dus ze zijn er wel Misschien alleen wat dun bezaaid?
Het leuke is alleen dat ik deze paarden niet zelf heb moeten zoeken, ze werden me aangeboden via een forum
Ik vind je eis niet onredelijk!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 07:24

Het is gewoon lastig om een goede bijrijder te zoeken. Penny's genoeg, maar iemand vinden met wie je een klik hebt is lastig. En de goeie (om het zo maar te zeggen) hebben vaak paarden zat om te rijden...

Ellebel

Re: Stel ik zulke onmogelijke eisen dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 07:52

Ik heb je advertentie ook wel gezien en ik denk niet dat je onredelijke eisen stelt. Maar een goede bijrijder is nou eenmaal niet makkelijk te vinden. Op zich zou ik ook wel weer zin hebben om door de week wat meer te rijden, maar ik heb niet altijd een auto en fietsen daar heb ik echt geen zin meer in (heb een tijdje een paard in Soest gereden en dat was een uur fietsen, ben ik dus wel zat). Bovendien rijd ik ook nog een ander paard wat altijd voor gaat, als ik veel tijd over heb ga ik daar naar toe. Ik denk dat het vervoer voor veel mensen het grootste probleem is, plus dat veel oudere mensen zelf al een paard hebben. Anders moet je eens op een plaatselijke manege rondkijken, niet iedere 15/16 jarige is een onhandelbare penny-puber en er zitten er tussen die prima kunnen rijden. Jongere ruiters kun je vaak ook nog wat beter sturen en bijbrengen wat jij wilt. Plus dat ze zeeen van tijd hebben om met je paard te tutten.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 08:25

Je stelt zeker geen hoge eisen hoor, maar een bijrijdster is nou eenmaal lastig te vinden. Ik heb gewoon weer geluk gehad, ik heb er tot nu toe beide keren heel snel een gevonden die aan alle eisen voldeed!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 08:28

Je stelt helemaal geen hoge eisen hoor.
Zoek nu al een tijdje een bijrijdpaard,
maar hier in de buurt is gewoon niet zo veel te vinden.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 08:39

Hou vo...ooit komt de ware

Het is gewoon lastig, en zoals boven al genoemd is ... de goede hebben al zat paarden om te rijden. We zijn steeds meer verwend, en zelfs de Penny mensjes krijgen vandaag de dag een pony om ze zoet te houden.
Zeker als je geen vergoeding vraagt stel je echt geen hoge eisen hoor! Lessen is het minste wat ze kunnen doen. Ik ken meer mensen die dan ook nog vergoeding vragen en les bij "die en die" (met alle kosten daarvan).

Succes...

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 08:55

Hier is het ook zo. Een vriendin heeft een e-pony en wil daar graag ook een verzorgster voor. De leeftijd is niet zo belangrijk, maar ja is ook slecht bereikbaar!! Verder wil ze dat ze iemand krijgt wat ook regelmatig komt, en ook wat rijervaring beschikt. Ze hoeven daar ook niets voor te betalen!!

En wat ze ook doet het maakt niet uit. Pas was een meisje ook meerderjarig, razend enthousiast en nu krabbelde ze ook terug!!

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:00

Nee je eisen zijn zeker niet te hoog. Jij wil dit gewoon voor je paard, klaar! En ja het is moeilijk om de goede persoon te zoeken die mét je paard kan, maar het paard ook met hem/haar. En een vergoeding vragen is helemaal niet erg, er zijn zelfs mensen die vragen overal een vergoeding voor (DA, stalling, hoefsmid, tandarts etc.)

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 09:35

Dan zit er niets anders op dan wachten...

Erg jammer, want ik zou het gewoon zo leuk vinden als iemand met Quell aan de slag gaat. Lekker trainen, buitenrijden, wedstrijden, weet ik het allemaal. Het lijkt wel of niemand die verantwoording wil ofzo...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:48

Waarom zoek je een bijrijder?
Is het niet veel leuker om zelf met je paard aan de slag te gaan?
Of zijn er omstandigheden waardoor dat niet lukt?

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:49

Zeker geen hoge eisen hoor!
ik denk alleen dat je net geluk moet hebben om iemand te vinden waarmee het klikt.
Ik zal mijn oren eens open houden

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 09:54

Ik heb je advertentie even gekeken. De eisen die je stelt lijken mij echt niet onredelijk. De enige reden dat je niemand vindt zou in mijn ogen de leeftijd van je paard kunnen zijn. Misschien dat mensen zich te onzeker voelen om een jong paard te gaan rijden, bang dat ze haar verpesten? Ikzelf zou denk ik ook niet snel reageren, ben niet zo van de jonge paarden, al moet ik zeggen dat ik vroerger een hele brave 3-jarige heb gereden.
Ik hoop dat je binnenkort de juiste persoon vindt.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 10:03

Ik rij zelf helemaal niet met Quellian, ligt voorlopig ook niet in de planning

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:45

Ik denk niet dat je eisen onredelijk zijn, je kan er niks aan doen dat je paard zo ver weg uit de binnenstad staat. Maar veel mensen hebben gewoon geen vervoer (behalve een fiets) dus die kunnen je paard gewoonweg niet verzorgen.

Lastige situatie, maar vroeg of laat komt er vast wel iemand.

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:50

nou is vind je eisen meer dan redelijk! Logisch toch dat je wilt dat diegene lest, dan weet je iig dat het goed gaat!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:53

Ik denk dat het probleem een beetje de locatie is. Mensen moeten al een auto hebben, daarmee vallen studenten dus al af en degenen die een auto kunnen betalen hebben vaak ook wel geld voor een paard. Misschien toch de fietsers/brommers een kans geven?

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:55

Ja ik denk ook dat je de fietsers of mensen met een ander voertuig de kans moet geven. Vaker zijn ouders ook wel zo aardig om te brengen!! En zelf ben ik nu ook nog geen 18 maar ja ik denk dat je een 17jarige ook wel de kans kan geven!!! Ze worden immers van zelf een keer 18. En begrijp best dat je geen penny's wilt!!

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:56

Ik vind dat je geen hoge eisen stelt! Zeker ook niet omdat je geen vergoeding vraagt. Ik les ook, en het is alleen maar goed voor jezelf, en het paard waar je op rijdt.

Ik ben nu 20, moet ongeveer 15/20 minuten met de scooter rijden, maar voorheen reed ik elke dag een half uur heen én terug naar Amsterdam om daar naar Splash te gaan.

Ze zijn er dus echt wel, ik zou gewoon nog maar even rustig afwachten, iets anders kan je helaas toch niet doen

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 10:57

Ik wil de mensen met fietsen ook zeker wel een kans geven, maar ze krabbelen zelf terug, dus ja... Van mij mogen ze, maar ik wil dan wel de garantie dat ze niet meteen opgeven en dat krijg ik niet.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:02

Kun je niet werken met een maand op proef? Ik zou ook nooit zeggen dat ik altijd blijf, als het met paard of eigenaar niet klikt dan wil ik mijn weg kunnen gaan zonder gezeur van de eigenaar. Bovendien heb jij dan ook de mogelijkheid om uit te vogelen hoe het gaat tussen jullie.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 11:06

Ik wil sowiezo een maand proeftijd, maar dan nog haken ze af als ze een uur moeten fietsen...

Een brommer of auto zou ideaal zijn, maar zie die mensen maar eens te vinden