Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

o0anouska0o schreef:want zo krijgt hij naast de wei ook nog even andere vrije beweging.

o0anouska0o schreef:Met vrije beweging bedoelt ze dan dat hij beweegt zonder iets te moeten, hij kan wel maar een kant op maar zonder hulpteugels en dat allemaal. Ik zit zelf ook egr te twijffelen of het zijn pezen en botten wel goed doet.

Ben zo soms wel uren weg, heeerlijk! Ik vind dat dit soort tijdsverdrijf met je paard de vertrouwensband erg versterkt..
Zijn vervelende gedrag negeren en zijn goede gedrag heel erg belonen, niet met Bràààf, maar met mooi, goed, lage klanken. Niet gaan stressen als hij gaat stressen, want dan geef je hem een trigger om echt bang te zijn en te willen vluchten.. Een ander paard meenemen is een optie, maar niet persé nodig. Als hij druk gaat doen, gewoon heel rustig en zachtjes hoooooow vanuit je onderbuik zeggen.. En uiteraard belonen als hij erop reageert. Ga eerst 5 minuten wandelen en breid het steeds met 5 minuten uit als het beter gaat.

Teuntje111 schreef:Gewoon doorlopen en niet opgeven hoorZijn vervelende gedrag negeren en zijn goede gedrag heel erg belonen, niet met Bràààf, maar met mooi, goed, lage klanken. Niet gaan stressen als hij gaat stressen, want dan geef je hem een trigger om echt bang te zijn en te willen vluchten.. Een ander paard meenemen is een optie, maar niet persé nodig. Als hij druk gaat doen, gewoon heel rustig en zachtjes hoooooow vanuit je onderbuik zeggen.. En uiteraard belonen als hij erop reageert. Ga eerst 5 minuten wandelen en breid het steeds met 5 minuten uit als het beter gaat.
@Pollewoppy:
Het is voor mij 100% logisch dat een paard wat in de stapmolen loopt sterker is dan een paard wat alleen in de wei loopt.. Jammer dat er niet is vergeleken met paarden waar aan de hand mee gewandeld is, gedurende dezelfde tijd als dat die in de stapmolen had gestaan. Dan had je waarschijnlijk kunnen zien dat de paarden waar veel mee aan de hand gewandeld is een rustiger en stabieler karakter hebben en even sterk zijn.
Dennis schreef:Ik denk dat ik hem er wel aan zou laten wennen(af en toe een paar minuutjes terwijl je er bij sta te kijken). Maar als 'training' het nog niet gebruiken voor zo'n jong paard.
Dingen leren is imo altijd goe voor een paard.