Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
wyona schreef:ik heb zowel chaps als rijlaarzen (geen leren)
ik rij het liefst met chaps. dit vind ik zelf lekkerder zitten. zeker als je je hakken naar beneden moet doen. ik vind het ook makkelijker omdat als je gereden hebt je je chaps uit kan doen en lekker op je schoenen kan rond banjeren. laarzen vind ik egt een nadeel met uitdoen. krijg die rotdingen bijna niet uit! in de zomer rij ik alleen met schoenen zonder chaps. zit veel luchtiger. rijlaarzen zijn dan erg warm.
dus mijn mening? chaps!!
ik rij trouwens wel vaker met laarzen
(is makkelijker aan te trekken)

Famke_a4pje schreef:Leren rijlaarzen, kan niet meer zonder.
Soms rijd ik nog wel eens met rubberen of chaps, maar daar kan ik echt niet meer mee overweg.
wyona schreef:ik heb zowel chaps als rijlaarzen (geen leren)
ik rij het liefst met chaps. dit vind ik zelf lekkerder zitten. zeker als je je hakken naar beneden moet doen. ik vind het ook makkelijker omdat als je gereden hebt je je chaps uit kan doen en lekker op je schoenen kan rond banjeren. laarzen vind ik egt een nadeel met uitdoen. krijg die rotdingen bijna niet uit! in de zomer rij ik alleen met schoenen zonder chaps. zit veel luchtiger. rijlaarzen zijn dan erg warm.
dus mijn mening? chaps!!

o0anouska0o schreef:Ik vind met laarzen veel fijner. Het is steviger (voor als je een keer op een paard zit dat je ineens tussen de muur drukt).
Je beenhouding wordt er ook veel beter op waardoor je over het algemeen een rustigere zit hebt. En ik vind het ook veel netter tonen.

maar zitten makkelijker
Met rijlaarzen ligt je been stiller ennn ... laarzen zijn vaak meer waterdicht als chapschoenen