Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:49

Ik ben op zoek naar een ijslander of fjordje. Ik weet dat het hele verschillende rassen zijn, maar ze hebben beide iets wat ik leuk vind.
Ik ben al bij drie fjordjes geweest en één ijslander.
Toen ik mijn eerste pony kocht namen we gewoon de eerste waar we gingen kijken . Nu weeg ik de voor - en nadelen van een pony echt tegen elkaar af en besluit ik (tot nu toe) verder te zoeken. Hoeveel paarden of ponies hebben jullie bekeken voordat je er eentje kocht?
Zocht je alleen in de omgeving of maakte dat je niet uit?

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:51

Ik ben heel Nederland door geweest! Ik ben er bij een stuk of 5 geweest, maar de pony waar ik als eerst was weze kijken was ik helemaal op verlieft, maar die was te duur, later is de prijs gezakt en nouw is ze van mij! Ik vind het niet echt raar hoor dat je naar allerlij paarden kijkt!

Jamezy

Re: Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:56

Tot nu toe twee, maar ik heb het gevoel dat ik er nog lang niet ben ...

Tip: regel echt een auto. Het hele land door met openbaar veroer is echt killing

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:56

Ik ben ook bijna heel nederland door geweest en toch zeker zo'n 20 paarden gezien. Ik heb er ook 4 laten keuren. De eerste 3 werden afgekeurd. Je moet gewoon zoeken totdat je de ware hebt gevonden.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:05

Wij zijn half Nederland afgegaan, we hebben er ook 2 in Utrecht bekeken (woon zelf bovenin Friesland)
Volgens mij heb ik er 7 bekeken..

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:06

De eerste die ik heb geprobeerd meteen gekocht

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:07

Toen ik een pony zocht voor een kennis ben ik bij iemand met een aantal vosjes geweest te kijken. En daarna vond ik Angel.

Dennis, Roos en Uk heb ik niet gezocht. Dennis heb ik eerst verzorgt, Roos zou ik alleen inrijden,betuigen en laten dekken maar die is niet meer weg gegaan en Uk heb ik gekregen.

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:09

Ik zo'n 3/4 . Twee met wel een grappig verhaal, een jonge fjord en een haflinger. De haflinger mocht ik niet rijden want ze was in de ruif? Wat een zwak excuus. En de fjord was heel goed geleerd en echt héél braaf naar mensen toe. Toen we naar de stal gingen kwam hij dan ook alleen maar op ons afgevlogen met z'n mond open om te bijten, héél braaf!

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:11

Ik heb er bij 2 gekeken, 2 dravers.

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:12

Bij mij was het gelijk de eerste keer raak ik ging kijken naar drie 3-jarige fjordenmerries en op Wema was ik gelijk verliefd.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:12

Bij het vierde paard wat ik zag was het meteen liefde op het eerste gezicht.
Ze stond op een drassige wei, deken en hals onder de modder. Ik had haar nog niet zien lopen, maar wist al dat dit dr wel eens kon zijn!

Goepoetst en gereden, nou ik was wel overtuigd!

Dus 2 weken later stond ze bij ons op stal, en ik ben nog steeds superblij met mn keuze!

Inno1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:18

Ik heb er bij drie gekeken.
De derde werd het, ben ook het hele land door gegaan. Zelf woon ik in ZH, en de paarden die ik gezien heb stonden in NH, ZeeLand en Limburg, en die is het geworden.
Ik ben nu een maand trotse eigenaar van dit paard, en het voelde gelijk goed toen ik er op ging zitten, dat is ook belangrijk, gevoel.

Gr

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:33

eeehmm mijn haf had ik eigenlijk al vanaf de foto gekocht. het kijken was bijzaak hahaha was egt liefde op het eerste gezicht. heb er nooit spijt van gehad. tis egt een schatje.

daarvoor had ik een shetlander. ik ging eigenlijk kijken naar het veulen van die shet, maar dat was helemaal niks voor mijn kinders. ze waren alleen maar bezig met de moeder en vroeg of hij die niet wilde verkopen. na even nagedacht te hebben zei die man oke en zo ben ik toen an me shet gekomen. ik heb haar nu verkocht an een goed tehuis omdat mijn kids er te groot voor werden en omdat ze het werken in de bak niet leuk vond en de kids eraf gooide. zolang je buiten aan het rijden was was er niks an de hand.

na die shet heb ik er een veulen bij gekocht. ik had een foto gezien op internet en heb toen gebeld met die mensen en opgezocht of het ras bij ons past (erg belangrijk) toen we gingen kijken was ik absoluut niet verliefd op dat beestje (ik had een haf veulen in me kop en geen kruising) mijn man zei gelijk dat is ze! daar was ik nog niet zo zeker van maar allee. na een poosje met haar bezig te zijn geweest vond ik ze toch eigenlijk best wel lief en heb haar uiteindelijk gekocht. ze is uitgegroied tot een plaatje en ben er erg gelukkig mee. ze is ook heel makkelijk in omgang als je de streekjes een beetje kent. van de zomer word ze 3 en dan begin ik rustig aan met inrijden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:35

Bij m'n eerste heb ik er maar één bekeken, ik kende de pony en had een beperkt budget, pony stond me aan dus gekocht.
Vóór ik Orien kocht heb ik nog één andere gezien, maar dat was niet wat, Orien stond me wel helemaal aan, dus dan ga ik niet verder zoeken met het risico dat juist dat paard dat me wel aanstond verkocht wordt aan een ander omdat ik lang loop te twijfelen.
Nou neem ik dat soort beslissingen grotendeels op gevoel en heb er zelden spijt van, dus ik denk wel ietsje anders dan de meesten denk ik.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:37

1, ben ervoor wel gans België en Nederland doorkruist, maar het was de moeite waard, en ondertussen hadden we nog een leuk daguitstapje ook.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:39

ik zou naar 2 paarden gaan kijken wat niet door ging door het sterven van het paard van mijn vriend toen nog 8 weken gewacht en ben naar 1 paard gaan kijken die heb ik ook gelijk gekocht

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:52

Ik heb er denk ik een stuk of 20 gezien, en nog hebben we niet de goeie gekocht denk ik. Zou hem voor geen goud meer willen missen, maar het heeft heel lang geduurt voordat we iets hadden wat op een klik leek. Denk dat dit makkelijker te voorkomen is als het alleen jouw paard wordt, ik moet delen met mn moeder en zusje. We wonen zelf in Gelderland, en hebben paardjes gezien in Gelderland, Overijssel en Utrecht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:09

5 geloof ik.

de laatste is het geworden.

_Cassandra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:18

Ik ben er bij 1 wezen kijken hier bij ons op het eiland tholen. Ik ging voor een kwpn'er kijken maar kwam toen terug met een fjord .
En dat terwijl ik altijd gezegd heb dat ik nooit een fjord wilde hebben . Maar vond hem zo zielig dat ik hem heb genomen inplaats van de kwpn'er. En tot op de dag van vandaag nog geen spijt van gehad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:23

Ik ging kijken of er op de stalling plek was voor een pony/paard en kwam terug met een pony..!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:28

Bij 4 wezen kijken, en de vierde ging mee naar huis.
Niet dezelfde dag nog hoor!

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:38

ik heb eerst 5 of 6 andere paarden bekeken. maar toen ik bij Filon aankwam lopen vond ik hem gelijk leuk en na de tweede keer was ik helemaal overtuigd. ben ook door heel nederland gegaan.woon zelf in gelderland en heb gekeken in overijsel, friesland,gelderland en noord holland.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:18

tot nu toe bij al mijn paaden de eerste keer raak eigenlijk.
alleen bij onze C pony heeft mijn zus toen een andere pony gereden,maar dat was op hetzelfde adres en zelfs de halfbroer van onze pony. ze moest 1 van de 2 kiezen en het is toen Cezanne geworden

Joey, Lowara en Choice hebben we allemaal in 1 X gekocht zonder ergens anders te kijken.
en Fayette en Arwen-Quenya zijn hier geboren.

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:28

Ik heb er bij 1 gekeken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:30

ééntje.
We zijn meneer 6 jaar geleden tegen het lijf gelopen en hebben em gekocht. toen was ik 9