schuiven nep anky-pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

schuiven nep anky-pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:16

Ik wordt er echt helemaal gek van! Bij het opzadelen leg ik de pad mooi midden onder het zadel en na 10 minuten rijden begint hij al te schuiven..

Gister was de voorkant van de pad al achter de wrongen! Ik ben afgestapt en heb hem weer goed gelegd, maar tijdens het uitstappen was hij alweer 15 cm naar achter geschoven...

Hebben meer mensen dit? Misschien iemand tips??

Hebben echte Anky's dit minder? Ik ga even een echte Anky lenen om te kijken of die beter blijft liggen...

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:18

Helaas schuiven bij sommige paarden de Anky pad, ondanks het goed in de zadelkamer trekken. Sjors heeft een behoorlijk rond lijf en niet veel schoft, maar de Anky pads blijven perfect liggen. Ik denk dat het ook komt omdat het zadel goed past. Misschien ligt jouw zadel niet helemaal perfect op je paard (niet vervelend bedoeld)?

sabje19

Re: schuiven nep anky-pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:19

Ik heb beide pads (nep en echte anky pad) en ze blijven allebei goed liggen onder het zadel.
Bij een stalgenoot schoven ze ook onder het zadel uit, bleek dat het zadel toch niet goed lag.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:29

Bij mij blijven ze perfect liggen (de echte) bij zowel mijn paard als mijn pony

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:35

Bij mij liggen ze ook perfect, alletwee (nep en echt). Je moet wel goed aansingelen. Als het zadel te los ligt, gaan de pads bij mij ook schuiven.

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:35

Anoukie schreef:
Helaas schuiven bij sommige paarden de Anky pad, ondanks het goed in de zadelkamer trekken. Sjors heeft een behoorlijk rond lijf en niet veel schoft, maar de Anky pads blijven perfect liggen. Ik denk dat het ook komt omdat het zadel goed past. Misschien ligt jouw zadel niet helemaal perfect op je paard (niet vervelend bedoeld)?

Ik heb net een zadel compleet op maat laten maken, dus ga er vanuit dat het zadel perfect past

trisca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:36

Sirus schreef:
Bij mij liggen ze ook perfect, alletwee (nep en echt). Je moet wel goed aansingelen. Als het zadel te los ligt, gaan de pads bij mij ook schuiven.

ik singel wel 3 keer na...

Quincylady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:41

Ook mijn echte Anky pad verschuift en die van een vriendin van mij ook. Mijn zadel ligt goed. Is pas nog gecontroleerd. Volgens mij komt het omdat hij al wat vaker gewassen is en daardoor wat dunner (na mijn gevoel)

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:42

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:42

Volgens mij ligt dat echt aan het "model" van je paard! Op mijn merrie blijven dergelijke dekjes zonder lus waar de singel doorheen kan ook niet liggen en schuiven naar achteren. Heb nu overigens een vergelijkbaar mooi en dik dek van Harrys Horse gekocht ook van die suede-achtige stof, waar wel lusjes aan zitten, en no problem! (maar ja, er staat geen Anky op he, en hij kostte ook "maar' 30 euro). Misschien een tip voor jou, ze zijn er in hele mooie aparte kleuren.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:54

die van mij schuiven ook niet
doe jij je paard insprayen met anti klit?
daar worden de haren van je paard super glad van en dan wil een dekje nog wel eens wegschuiven ja

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:56

vlasta schreef:
viewtopic.php?f=13&t=512055
hier is denk ik wel je antwoord voor de echte anky's maar voor de neppers zou ik het niet weten.

Heb net ff snel een stuk van dit topic gelezen. Ik weet dus niet of deze paarden (die dus problemen hebben met de anky-pad) dekens dragen en of deze problemen zich ook in de zomer voordoen maar (gewoon ter info hoor) de wintervacht van een paard is een stuk stugger en breekbaarder dan een zomervacht. Een paard wat met een deken bijvoorbeeld op de wei staat bolt zijn rug als hij aan het eten is. De plek net achter het zadel komt dan het meeste omhoog en daar breken dus de haren door de deken. In eerste instantie dacht ik ook dat ik een 'probleem' had met mijn zadel of dekje..... nu blijkt het dus gewoon een nadeeltje van een wintervacht te zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:57

trisca schreef:
Ik wordt er echt helemaal gek van! Bij het opzadelen leg ik de pad mooi midden onder het zadel en na 10 minuten rijden begint hij al te schuiven..

Gister was de voorkant van de pad al achter de wrongen! Ik ben afgestapt en heb hem weer goed gelegd, maar tijdens het uitstappen was hij alweer 15 cm naar achter geschoven...

Hebben meer mensen dit? Misschien iemand tips??

Hebben echte Anky's dit minder? Ik ga even een echte Anky lenen om te kijken of die beter blijft liggen...

Beter en optijd aansingelen.
Ik heb diverse look-a-likes enne nergens last van!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:00

vlasta schreef:
hier is denk ik wel je antwoord voor de echte anky's maar voor de neppers zou ik het niet weten.

Je bent wel erg gefrustreerd geraakt door die pads

TS mischien is 3 X nasingelen nog net niet genoeg...
Incidenteel wil er wel eens een pad verschuiven, of als hij nog NIET gewassen is of omdat er nog niet of onvoldoende nagesingeld is.

Je zou eens een gewoon dekje eronder kunnen leggen en kijken wat die doet, dus zonder de lusjes te gebruiken.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:04

Alane schreef:
vlasta schreef:

.

valt wel mee hoor het is alleen balen als je er zoveel gekocht hebt en er nu niet meer mee kan rijden

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 10:06

Alane schreef:
vlasta schreef:

TS mischien is 3 X nasingelen nog net niet genoeg...
Incidenteel wil er wel eens een pad verschuiven, of als hij nog NIET gewassen is of omdat er nog niet of onvoldoende nagesingeld is.

Je zou eens een gewoon dekje eronder kunnen leggen en kijken wat die doet, dus zonder de lusjes te gebruiken.

Zal ik vanmiddag doen.
Ik heb de pads al 2 keer gewassen hopend daarna van het probleem af te zijn...
hier na net er weer onder gelegd te hebben:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=535018&hilit=
hij gaat hier alweer schuiven en begint eigenlijk altijd onderaan..

Ik ben inderdaad, niet gefrustreerd, maar teleurgesteld

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:08

Ik heb 6 paarden, en bij 1 paard schuiven de pads, maar bij de andere paarden niet.
Ik verkoop zelf de pads en probeer ook altijd alles uit,
Het ligt echt aan de bouw van je paard en aan de manier van bewegen van je paard denk ik. want het is onverklaarbaar dat bij het ene paard wat ik rij alles goed blijft liggen en het andere paard (met zelfde dekje en zadel) het wel schuift.

Heeft niks te maken met de echte anky pads of de look a likes, maar echt aan de bouw van je paard.

Maar lastig is het wel....

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:10

Dan is het toch nasingelen, want zo begint ie dan hier ook te schuiven als er niet voldoende nagesingeld is...

@Vlasta: wij hebben er hier 13 verschillende oude en nieuwe modellen (Anky pads) en geen problemen (tenzij er niet nagesingeld is of dus incidenteel bij een nieuw pad) en voor 1 pony 2 zadels... blijft er net zo mooi onder liggen

@Cavaletti: zelfde dekje en zadel... er al eens aangedacht dat dat zadel op dat paard minder goed past?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:02

Vreemd, ik heb zowel anky-pads als de nepperts en gebruik vaker de nepperts dan de anky`s Ook ik heb aangepaste zadels op mijn paarden, de anky is kleiner maar schuift bij mij ook geregeld strak om de schoft en onder het zadel. De nepperts (die iets groter zijn) liggen goed en verschuiven niet.

Ik denk dat het toch bij iedereen verschillend is.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:04

misschien schuift ie nog omdat het zadel ook nog ''ingereden'' moet worden..

maar ik zou ook even gewoon dekje proberen of een echt anky van mij ofzo als die ook schuiven..

lastig is het idd wel..

vind gewoon dat ze moeten blijven liggen ze zijn duur genoeg dus

mja goldy is wel geschoren he.. misschien dat ie daardoor wat glad is geworden...

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:12

Ik heb een echte en een nep anky pad gehad.
De echte bleef echt keurig liggen, verschoof nooit.
Later had ik een neppe, en deze verschoof wel. Niet verschrikkelijk zoals de TS verteld, maar na flinkeen half uur rijden was het pad wel zo'n 10 cm verschoven.

Het schijnt te helpen als je hem een keer wast. Ik heb dat nog niet gedaan, op het moment dat ik het mee naar huis wilde nemen is het gestolen

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:28

ik ben dan vast de enige die alles wast voor gebruik

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:30

Ik vind het écht rotdingen, zowel de nep pads, als de ankypads. Bij mij blijven ze schuiven, ik heb dr al snel weer een normaal shabrak onder gedaan

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:56

Ik vind ze kei fijn, heb diverse nepperds. Schuiven nooit. Vind ze super.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:57

RUBYWHITE schreef:
ik ben dan vast de enige die alles wast voor gebruik

Nee hoor doe ik ook. Van huis uit meegekregen want daar deden ze het ook.