hoe vaak lessen jullie? (vinden jullie les nodig?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

hoe vaak lessen jullie? (vinden jullie les nodig?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 22:44

Mijn bijna 5 jarige paardje begint nu ontzettend fijn te lopen en is nu thuis in training op L niveau en aangezien ik nu wel wat hulp kan gebruiken bij de puntjes op de i zetten en hem nog beter te laten lopen ga ik vanaf volgende week 1 keer in de week lessen bij een zz-l ruiter om hem en mezelf nog wat meer te leren. Zodra ik een leuk iemand heb gevonden zal ik hem wel verkopen maar tot die tijd ga ik dus met hem hard aan het werk!

nou vroeg ik mij zo af hoe vaak jullie in de week lessen (met een eigen paard dus geen manege lessen) of hoe vaak vinden jullie les nodig?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:08

Ik les 1 x per week, inmiddels alles met elkaar nu 20 jaar, waarvan 6 jaar met een eigen paard. En we zijn nu pas voor het eerst gestart in de B maar ik ben dus totaal niet ambitieus.

ik kan best een paar week zonder les maar op een gegeven moment glijdt het toch af. Een instructeur ziet altijd meer dan dat ik voel.

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:14

Ik les 2 x in de week. Ik vind het echt fijn, om van de ongeveer 5 dagen die ik in de week rij, 2 dagen goede begeleiding te krijgen. Daar kan ik dan gedurende die andere 3 dagen lekker mee verder. Ik ga er scherper door naar mezelf kijken. En daardoor gaat mijn paard weer beter lopen. En één uurtje flink lessen is intensiever voor mijn paard dan één uurtje vrijrijden, kan hij lekker zijn energie kwijt..

Waratje

Re: hoe vaak lessen jullie? (vinden jullie les nodig?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:20

Om de week les en ja, dat vind ik nodig
Ik ben geen natuurtalent en heb een paardje dat met redelijk wat problemen achter zich bij mij kwam. Heb sinds een jaar of vijf een heel fijn lesgeefmens, maar die komt dus maar om de week. Af en toe een cursusweekend erbij (met dank aan de NVVR) voor wat andere inbreng.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 23:21

en misschien ook leuk, van wat voor ruiter krijg je les?

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:23

Ik les 1 keer in de week.
Ik vind dat iedereen les nodig heeft, wat voor niveau je nou rijdt. Een ander (instructeur) bekijkt het toch anders en daar wordt je scherper van. Maar ik heb mn paardje pas dus wij hebben zeker wel instructie nodig. Maar het gaat aardig goed nu

Ik heb les van iemand die op grand-prix jureert en ook op een aardig niveau rijdt. Dus als ik eenmaal daar klaar voor ben heb ik een goede instructie die me daar bij kan helpen

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 23:50

ik bedoel hoe vaak je in de week/maand een les nodig vind

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:29

Ik vind (en dan vooral bij een jong paard) zoveel mogelijk les als haalbaar (voor het paard en voor jou) nodig is.

Moet niet lang zijn , maar een halfuurtje is voor de jonge paarden perfect.Maar moet wel gebeuren, omdat juist op jonge leeftijd erveel meer mis kan gaan en je beter een goede eerste indruk aan het paard geeft.

Ikzelf had altijd 2 keer per week dressuurles en 1 maal springles met mijn vorige paard.

Nu met mijn jonge paard ben ik van plan 1 maal per week dressuurles te nemen en zoveel mogelijk begeleiding te krijgen. En da's zeker niet "uncool" (en ja, dat heb ik alveel gehoord) maar gewoon zekerheid voor alles nemen

veel lesplezier!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:36

Ik heb één keer in de twee weken les. Dit omdat mijn zusje en ik eerst samen les hadden en nu voortaan privé les. En dan blijven de kosten toch een beetje beperkt (de les van mijn zusje kost 35 euro).
Bovendien heb ik om de twee weken vrij op vrijdag. En mijn les is een uur rijden hier vandaan en mijn instructrice geeft alleen overdag les. Dus ik kan ook niet anders.
Maar één keer in de twee weken is voor ons prima. Dan hebben we mooi de tijd om alles te oefenen wat we moeten oefenen. En net niet genoeg tijd om er foutjes in te laten sluipen.

Voor een jong dier en/of een onervare ruiter vind ik één keer in de twee weken lessen echter te weinig.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:49

Ik heb (meestal) 1x in de week priveles en 1x in de week groepsles.
Met de groepsles leer ik niet heel veel meer bij, maar wordt er wel op gewezen als er bepaalde foutjes insluipen.
Priveles heb ik een tijd niet gehad, maar ik merk wel dat als ik geen priveles krijg dan ik bijna niet vooruit ga.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 01:03

Ik les ongeveer 1 keer in de week, maar soms komt het er ook weleens een paar weken niet van door van alles en nog wat.
Het is voor mij toch drie kwartier rijden en het is daar ook weleens druk.

Heb geen vaste lesdag iig, zie altijd wel hoe het loopt.
Denk dat ik totaal wel 30 keer les per jaar per paard heb

Nu toevallig net een paar rommelige weken gehad. Paard een keer niet goed, instructeur naar meerdaags concours, iedere dag verplicht practicum op school etc.
Had van 15 december-20 januari geen les gehad en dan nu vandaag weer eens Maar dan gaat het nog net zo fijn eigenlijk (en vorig weekend liep hij op concours ook gewoon simpel met een pechfoutje naar het einde ook al hadden we een tijd weinig getraind)

Dressuurles heb ik al een jaar of 3 niet meer gehad Ik zou echt niet weten bij wie ik hier dressuurles moet gaan nemen...(neem het af en toe wel een beetje mee met de springles als ik ergens niet uit kom)

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:17

Het hangt een beetje veel af van hoeveel een les kost en hoeveel geld je ervoor over hebt. Ik heb 1x60 min. in de week prive-les (is de bedoeling ). Maar alleen een buitenbak dus soms bel ik toch echt af als het hagelt..of sneeuwt .. haha..
Maar ik heb ook weleens dat ik een week echt maar 1x zelf heb gereden en dan vraag ik me af waarom ik les heb....toch bevalt het dan juist vaak goed.
Heb nu al weer een paar weken niet gelest..ben benieuwt hoe het morgen gaat....mn bak was in de maak en is nu klaar
Met een jong paard zou ik liever 2x in de week 30 min lessen...maar ja dat moet je wel financieel kunnen trekken en diegene moet willen komen voor 30 min. les.

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:33

Ik les 3 x in de week. 2 x privé les en 1 x op de rijvereniging. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 2 paarden voor iemand anders rij. Hij is zelf instructeur en ZZ jury. Ik had voorheen 1 x in de week privé les bij hem op mijn eigen paard. Toen hij mij vroeg zijn paarden te rijden zei hij dan geef ik les. Vandaar. Maar ik denk dat het zeker goed is om veel te lessen. Maar het is best duur en ik kan begrijpen dat het daardoor misschien niet elke week kan. Maar ik denk dat als je wedstrijden rijd het toch wel fijn is als je in ieder geval 1 x in de week lest.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:39

Ik les om de week een keer, 3 kwartier, voor Niek en mij is dit voldoende. Ik moet zeggen dat ik nu de smaak te pakken krijg en dat ik wil gaan proberen om er 1x in de week van te gaan maken, maar dan zal ik moeten gaan lessen op een doordeweekse avond. Opzich niet erg, maar als ik uit mijn werk ben, ben ik gewoon helemaal kapot, dus dan rij ik Niek wel gewoon, maar pak ik elke keer een stukje van de les op de ene keer leg ik dan de basis op de stap, andere keer ga ik verder oefenen in de draf. En in de les wil ik gewoon dat alles goed aanbod komt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:00

Ik probeer altijd 1 keer per week te lessen. Een les duurt dan 3 kwartier..

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:03

ik les 4 keer per maand waarvan 3 keer bij een manege en 1 keer bij mijn verzorgpony's, die heb ik nog niet zolang, en voorheen (nu ook nog) rij ik dus bij een manege en daar had ik dus altijd les, maar ik wil liever bij mijn vzpony's les omdat ik daar meer leer en het is leuker enzovoort, dus ik ga waarschijnlijk (als het kan) vaker bij mijn verzorgpony's rijden en minder bij de manege (dus bijv. 2 keer bij de manege en 2 keer bij mijn vzpony's )

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:04

4 keer in de week een uur. Ik vind het zeker nodig om minimaal eens per 2 weken te lessen.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:59

Ik heb een jong paard en ik les meestal 1 of 2 keer per week.
Dressuur en springles. Afwisselend valt de ene of de andere les wel eens uit.
Ik ben inderdaad van mening dat les noodzakelijk is.
Laatst bijgewerkt door Marliesje op 10-02-06 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:59

1 keer per week en rijd nog een keer gewoon

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:21

Op dit moment heb ik één keer per week les, drie kwartier. Ik rijd wel in een groepje met 1,2 en met hoge uitzondering 3 anderen. Zelf vind ik dat een stuk prettiger; ik krijg genoeg aandacht maar heb ook momenten in de les voor mijzelf om verder te gaan oefenen in iets wat mij net is aangereikt. Vanaf half februari rijdt ik nog maar eens per twee weken les door omstandigheden; ik vind dat dan ook het absolute minimum.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:28

Ik les nooit, maar zou graag 1x per week wel les willen... maar dat gaat helaas niet.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:52

ik les nu 1 keer per week bij de club, geen geweldige les, maar je leert altijd wel wat.
als het veulen eruit is en ik het weer wat opgebouwd heb komt er 1x per week priveles bij van een andere instructeur

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:53

Ik les niet.. Het is niet dat ik zo arrogant ben dat ik niet vind dat ik les nodig heb... Maar ik heb er gewoon de mogelijkheden (goede bak/manege in de buurt) niet voor.
Laatst bijgewerkt door Flew op 10-02-06 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:56

1x per week clubles en 1x per week prive les, zodra mijn rug weer ok is

Iedereen heeft in mijn ogen les nodig, ik heb er vorig jaar bewust voor gekozen als ik weer ga rijden ik dit ook serieus ga oppakken. De clublessen gaven voor mij een goede instroom om langzaam het werk weer op te bouwen, de privelessen om puur rijtechnisch en voor mijzelf alles beter onder de knie te krijgen.

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:57

ik heb een sin de 2 weken dressuurles en mijn vriend helpt mij tussendoor weleens. ik zou het liefst iedere keer dat ik rij les hebben maar ja, da ken ik helaas niet betalen!