Zou jij je paard/pony uitlenen voor een film?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Zou jij je paard/pony uitlenen voor een film?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:52

Hallo,

Ik vroeg me af wie er van jullie, jou paard/pony uit zou willen lenen voor een film.

En ook graag een argument bij je mening..

Mijn mening:
Ja want het lijkt me wel bijzonder als mijn pony daar aan mee zou doen, wel zou ik wel eerst goed willen weten hoe en wat.

Groetjes
Als het verkeerd staat, mag het verplaats worden.. weet namelijk niet of het hier wel goed staat?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:03

Ik dnek dat het er heel erg aan ligt wat het paard moet doen en wat voor een risico's dit heeft. Ook speelt het karakter van je paard natuurlijk mee en de voorwaarden waarop dit gebeurd

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:09

@ Liedje: Mee eens.. Maar opzich, met het paardje wat ik nu heb zou het wel kunnen, en zoals ik al zij,, zou ik ook graag willen weten hoe en wat..

Jamezy

Re: Zou jij je paard/pony uitlenen voor een film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:21

Uhm... nee? Veel te bang dat er iets gebeurd... En als het een "bijrol" bestreft... De acteurs worden meestal in de eerste instantie niet gecast op hun talent voor paardrijden

Lekker in een zonnetje in de wei op de achtergrond daarentegen...

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:22

tjah ik weet het niet.. ik heb natuurlijk geen eigen paard maar als ik dat wel zou hebben dan zou ik misschien wel doen maar onder voorwaarden en dan zou ik er zelf ook bij willen zijn (en evt. de film (gratis) mogen zien ) anders zou ik het niet doen, ik wil er zelf dan zowiezo bij zijn

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:24

Jaa hoor lijkt me super mn paardje in een film!
Maar wil ik eerst goede en duidelijke afspraken over maken..

En wil er uiteraard wel zelf bij blijven..

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:25

Liedje schreef:
Ik dnek dat het er heel erg aan ligt wat het paard moet doen en wat voor een risico's dit heeft. Ook speelt het karakter van je paard natuurlijk mee en de voorwaarden waarop dit gebeurd

Ben het hier mee eens.
En zou er bij mij ook afhangen of je er zelf bij mag zijn enzo. (Niet dat je in de film speelt, maar dat je wel bij de opnamen en alles eromheen mag zijn zodat je zelf weet wat er wanneer gebeurt enzo)

blensink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:26

Il0na schreef:
Jaa hoor lijkt me super mn paardje in een film!
Maar wil ik eerst goede en duidelijke afspraken over maken..

En wil er uiteraard wel zelf bij blijven..

Hier sluit ik mij bij aan, en als ze haar meteen een beetje opvoeden zou ik erg blij zijn

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:30

Ik zou het een eer vinden als zon filmcast nu net mijn pony tussen al die andere uitzoekt dus ja; ik zou hem mee laten doen
Mits ze er goed mee omgaan natuurlijk.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:34

Leuke reactie's!
Ik zou het zelf erg leuk vinden..

Wij zijn nu ook bezig met een film lees ma verder:
film schreef:
Wij zijn nu dus ook bezig met een film, (2 paardenmeisjes.. 5 jaar ervaring ) En er doen 'acteurs' mee met 4 tot 7 jaar ervaring! (in de paarden dan hè?

Het is een amateursfilmpje, en niet zo'n film als: "Lord of the Rings!"

^^
Zou ik mijn paardje dus wel voor willen uitlenen, maar wel op voorwaarden die hier boven al zijn genoemd:
- Bij mag zijn
- Film mogen zien
- Duidelijke afspraken maken
- Goed met de dieren omgaan!
En dan maakt mij het niet uit als ze betalen o.i.d.

Als het voor zo'n grote film als bv. Lord of the Rings is.. dan zou ik niet zo snel ja zeggen. Beetje vreemd eigenlijk, maar aangezien daar vaak acteurs in mee doen die eigenlijk nooit op een paard hebben gezeten, en dus een beginner zijn.

Groetjes
Klinkt allemaal raar he? Ik geef me mening, en ondertussen zijn we zelf op zoek naar paarden voor een film
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 08-02-06 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:35

Liedje schreef:

Hier ben ik het ook mee eens, ligt er helemaal hoe en wat precies, maar als ik het al zou dan dan zou ik er iig bij willen zijn

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:37

Elsemieke schreef:
Ik zou het een eer vinden als zon filmcast nu net mijn pony tussen al die andere uitzoekt dus ja; ik zou hem mee laten doen
Mits ze er goed mee omgaan natuurlijk.

Vind ik ook

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:37

Goh toevallig dat hier een topic over geopend wordt.

een paar dagen geleden was hier een man aan het eten(we hebben een restaurant) en die was een beetje met mijn moeder aan de praat, en die zei dus dat hij een kleine film ging maken (low budget movie) en hij zocht daarvoor nog paarden:D dus mijn moeder gelijk van ow maar wij hebben er wel een, dus nou zou hij misschien nog bellen. SPANNNEND!!!:D:D.
ow het is trouwens voor een soort western film.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:40

Als er geen risico's zijn wel, meestal zitten er ook voor paarden enge dingen in, en misschien wordt mijn tink dan wel mak.

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:42

Ik heb al meegedaan met mijn paard

Moet het wel even nuanceren dat het wel enkel ging om het geluid...

Vrienden van mijn broer zitten op het RITS in Brussel (regisseur en geluidstechnicus) en hadden voor hun eindwerk (kortfilm die zich afspeelde in de middeleeuwen) nog 'galopgeluiden' nodig. Nou, daar wilden Guinness en ik wel even voor zorgen. Dat Guinness een stoere Brabander is, was mooi meegenomen, dat gaf een extra zware galop - en overdrijving moet blijkbaar altijd een beetje in de film

We hebben dus een stuk of 10 keer in rengalop een bospaadje afgeraced, terwijl die jongens ergens opzij van het pad stonden met hun 'kat-op-een-stokje' (de micro). Vond Guinness trouwens maar niets!
De galopgeluiden zijn later over elkaar geplaatst, zodat het leek alsof er een stuk of 10 paarden in galop langs kwamen, want het moest eng klinken.

Achteraf zijn ze het hele eind naar huis meegestapt met hun kat, omdat ze graag een paar briesgeluiden wilden - en dat doet mijn lieverd niet op commando...

Ik heb het filmpje nog niet gezien, maar dat is mij wel beloofd.

Ik weet ook niet of we in de aftiteling komen, wie weet?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:45

hai.

het ligt eraan wat mijn paard zou moeten doen.
als hij wat moet galoperen of springen dan vind ik het best. maar als hij bijv enge dingen moet dan dan laat ik het niet doen

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 16:46

XlucienneX schreef:
hai.

het ligt eraan wat mijn paard zou moeten doen.
als hij wat moet galoperen of springen dan vind ik het best. maar als hij bijv enge dingen moet dan dan laat ik het niet doen

Dat snap ik..

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:49

Memuska heeft al eens gefigureerd in een videoclip. Voor de kenners: Love van Daan Maar daar deed ik zelf ook aan mee, dus dat is nog wat anders. No way dat er iemand anders op klimt!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:03

onder bepaalde voorwaarden. ik wil er bijzijn en er wordt niet getrokken en geplukt.
en mijn paard moet het leuk vinden natuurlijk.

en ik wil veel geld zien hahaha, nee hoor.

liesje_waal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:14

als hij niet dood neer hoef te vallen of die gekke dingen mat hij best mee doen
en wil alles weten wat er gaat gebeuren en moet er bij zijn
want veder lijkt het me leuk om je ponny paard op tv terug te zien :D

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:26

Ik heb een aantal jaar geleden een reclamespot van veilig verkeer nederland gedaan met mijn schimmel.
Sinterklaas en de kerstman komen dronken uit het cafe.

Het paard moest klaarstaan zodat sint op kon stijgen, maar omdat hij teveel had gedronken moest ie met de taxi.

Mijn paard moest stilstaan in de berm met lekker vers gras onder zich, er mocht niemand bij staan.
Beginnen ze tegen mij te schreeuwen omdat ie gras wilde eten.

Hij moest met zijn lip omhoog flemen. kreeg ie brood met peper gevoerd, nou ik had echt helemaal niks te vertellen !

Toen alles uiteindelijk was gelukt gingen zij met zijn allen de kroeg in en ik heb ruim een uur met mijn paard in de vrieskou staan wachten.

Ik ben twee weken ziek geweest omdat ik kou had gepakt, mijn paard stond gelukkig op de trailer.

Ik doe zoiets nooit meer !

Het ergste was nog, geen bedankje, helemaal niks.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:01

Woow! Dat is nou echt asociaal zeg!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:15

mijn welsh is gefilmd voor vila achterwerk
gaat over een meisje dat afwisseld in Afrika en nederland woont
het leek hun leuk dat ze met Falco gefilmd zou worden zo gezegt zo gedaan..was erg grappig
dit voorjaar zou het uitgezonden worden
dan zouden ze mij een bericht sturen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door unamie op 08-02-06 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:17

Nou, als ik erbij zou mogen zijn en alles in de gaten zou kunnen houden dan zou het best mogen. Mn paard in de spotlights

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:20

Alleen als Brad Pitt en tom cruise meedoen, en ik ook een rolletje krijg natuurlijk.

Neh gekkigheid. Mijn paard zou ik nooit '' weggeven '', veels te bang dat haar wat overkomt. maar die kleine van mij zou echt wel mogen. Ben wel zuinig op hem, maar hij kan wel tegen een stootje.

Trouwens die lange van mij zou al die enge dingen veeeels te eng vinden