K&k of Myler bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

K&k of Myler bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:10

Ik had een K&K Dynamic bit voor mijn paard besteld. Nu duurt het zo lang dat ik de bestelling heb afgezegd.

Maar na aanleiding van een topic op haw, is mijn vraag dus welk bit ik beter kan kiezen; een K&K of een Myler bit?

Mijn paard is een 6 jarige merrie die stijf in haar kaak (hoop dat jullie weten wat ik bedoel) en schuimt amper.

Ik zou graag jullie ervaringen willen weten

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:48

Ik heb een KK bit (dubbel gebroken trens, 22 mm) en die bevalt super. Mn paard kauwt het bit ook goed af tijdens rijden. Ik heb er eind vorig jaar ook nog eentje besteld (als kerstcadeau voor mn zwager) en die heb ik pas half januari gekregen. Duurde dus ook lang, maar ik vond het het wachten waard.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:51

Ga dit topic even volgen, zit ook te denken aan een ander bit, en heb een merrie die nogal sterk kan zijn en niet zo constant is, twijfel ook naar aanleiding van het topic bij HAW!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:05

ik heb een myler waar ik nu bijna een jaar mee rijd maar ik begin het idee te krijgen dat mijn paard er een beetje op uit gekeken is en ik dus weer eens wat anders moet gaan proberen en ik wil heel erg graag de K&K turnado proberen.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:07

Ik heb een meyler en ben er erg tevreden over. Mijn paard pakt het bit nooit. Met de meyler kan hij beter ontspannen en schuimt veel meer. Dankzij de afhankelijk draaiende delen, kan ik hem beter steun geven.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:41

Ik heb ook erg goede ervaringen met een myler. Mijn paard is niet de makkelijkste om te rijden, hij is echt heel lief, maar heel onrsutig met z'n hoofd. Dan weer tegen de hand, dan weer achter de teugel, dan weer kantelen, hij was altijd aan het klooien. Met welk bit ik hem ook reed.
Ik kon een myler bit van iemand lenen en hij liep meteen een stuk relaxter. Veel stiller in de aanleuning en niet meer zo tegen de hand en steeds achter de teugel. Kantelen doet hij nog wel af en toe, maar ik denk dat dat meer een op zichzelf staand trekje is geworden. De aanleiding is er niet meer.
Ik ben dus zeer tevreden over de myler

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:50

Ik zou voor een Myler gaan, daarvan weet ik zeker dat hij (voor mijn paard) goed werkt, over de nieuwe K&K is geloof ik nog niet zo veel bekend, maar in principe is het gewoon een kopie van Myler.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:57

Waar worden die myler bitten verkocht, in omgeving brabant? Weet iemand dat?

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:18

Ik zou ook wel willen weten waar ze verkocht worden (via internet). En welk type moet ik dan hebben etc. Heb al wat gezocht maar sommigen zien er zo eng uit

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:19

wh ultra kk dus een rolletje in het midden een echte aanrader mijn paard ontspande ook nooit sindsdien ik dit bit heb wel..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:52

Jennifer schreef:
Ik zou ook wel willen weten waar ze verkocht worden (via internet). En welk type moet ik dan hebben etc. Heb al wat gezocht maar sommigen zien er zo eng uit

De gewone myler comfort snaffle met regular of wide barrel, dus zonder port. Let op dat de bitringen gewoon zoals bij een bus- of watertrens aan het bit verbonden zijn, en er geen sleuven in de bitringen zitten. Het beste kun je ze 2e hands proberen te krijgen, hier op bokt hebben er de laatste tijd nog wat te koop gestaan.
Laatst bijgewerkt door patos op 08-02-06 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Re: K&k of Myler bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:54

ik ben benieuwd waar je die dynamic besteld hebt?. Mijn bit was binnen 3 dagen binnen via internet.
Ik heb goeie ervaringen met de K&K dynamic en raad je die dus ook aan

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:04

Heeft niet iemand zo n bitje te leen om ff te proberen of zo ze zijn niet zo heel goedkoop.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:28

#Ymke# schreef:
ik ben benieuwd waar je die dynamic besteld hebt?. Mijn bit was binnen 3 dagen binnen via internet.
Ik heb goeie ervaringen met de K&K dynamic en raad je die dus ook aan

Ik heb ze bij de plaatselijke ruitersportzaak besteld. Die besteld via Imperial Riding en het duurde nog 3 weken. Nou, dat duurt me echt te lang

Ik zat er idd aan te denken hem via internet te bestellen, maar toen kwam het topic op haw op de proppen

Alja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:54

ik heb een billy alleen d snaffle die dus lijkt op zo n myler bit als je wilt mag je die wel ff lenen en uitproberen....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:12

ik ben helemaal overgeschakeld op Myler
bevalt goed

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:58

Citaat:
De gewone myler comfort snaffle met regular of wide barrel

wat is het verschil?

bij ingrid van berlo in lierop zijn ze te krijgen (he slechte reclame foei!)

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 23:09

alja schreef:
ik heb een billy alleen d snaffle die dus lijkt op zo n myler bit als je wilt mag je die wel ff lenen en uitproberen....

Als ie lijkt op die Myler bitten die hier genoemd worden en hij is rond de 13.5 cm dan wil ik hem wel even lenen idd

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:38

De foto's op HAW (het bewuste topic) konden ook foto's zijn van mijn dochter op haar pony.
Ik kan alleen oordelen over de KK ultra versus de Myler comnfort (MB02 even uit mijn hoofd) met losse ringen en ben daar laaiend over.
ook een verschil van dag en nacht \, en bij aanschaf was ik heel sceptisch en verwachte een pony met nog meer dwarsheid, hoofd in de nek, enzovoort.... en ik zag een pony die eindelijk onspande en niet meer vocht.... nu af en toe is ze weer dwars, maar minder heftig en het is en blijft een dier.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:39

alja schreef:

deze heb ik ook Prima bit iig, mijn paard reageert er goed op! Eingelijk een bit die hij wel wil aannemen!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:14

Mag ik weten wat voor topic dat was? Wordt nieuwschierig van jullie

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:26

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:30

Persoolijk ben ik wel benieuwd of dat aanblijft, dat brave.
Dus ik zou graag nog eens verslagen lezen in de toekomst.
Want dan kun je imo pas echt zeggen of het daar aan ligt of niet

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:22

runningkawa schreef:
Citaat:
Persoolijk ben ik wel benieuwd of dat aanblijft, dat brave.
Dus ik zou graag nog eens verslagen lezen in de toekomst.
Want dan kun je imo pas echt zeggen of het daar aan ligt of niet

mijn paard reageerde er in het begin heel erg goed op, maar naar verloop van tijd ging hij toch weer vervelender worden, wonderbit nee dus, rijtechnisch/karakter probleem ja, veel geduld en uren maken ja.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:04

Ik denk inderdaad ook niet dat de Myler het ‘wondermiddel’ is. Ik heb voor mijn paard een level 1 watertrens van Myler. Mijn paard is pas 6 maanden onder het zadel, maar na 2/3 maanden ben ik al overstag gegaan.

Mijn paard reageert ontzettend gevoelig op de lichte druk op de mond, dat resulteert dus heel gauw op heftig schudden, achter de hand gaan lopen e.d. Daarbij heeft hij ook nog een klein bekkie, dus een dik bit vond hij erg irritant. Zo’n Myler is dun en daarom voor hem een stuk prettiger. Het schudden is al een stuk minder geworden, ook loopt hij wat minder vaak te diep. Die problemen zijn dus niet geheel opgelost, maar nu zou ik wel weer kunnen grijpen naar een ander bit onder het mom van ‘het is uitgewerkt’, maar dit moet ik nu verder gewoon rijtechnisch op lossen.

Een Myler kan dus een grote stap in de goede richting zijn, maar daarna zul je het toch zelf rijtechnisch op moeten pakken! Ik ben in ieder geval nog erg blij met mijn Myler.