Leren laarzen vergeleken (Petrie of Cavallo)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Leren laarzen vergeleken (Petrie of Cavallo)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:23

Hoi,
Ik zit er erg over te denken om leren rijlaarzen aan te schaffen.
Maar nu keek ik op de divoza site en de twee goedkoopste daar waren de Petrie Perfect en de Cavallo Talent. Heeft iemand 1 van deze laarzen en wat zijn jullie ervaringen er mee ?

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:27

ik ga voor petrie heb ze zelf al jaren... helemaal geweldig

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:30

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:59

ik heb ze beide gepast bij divoza toen. Ik vond de cavallo vooral een stuk breder (bij de voet en enkel). Dit was voor mij de wijd, daarom heb ik toen petries gekozen. Ook het model is wat anders.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:52

Ik heb de petrie windsor. 6 jaar geleden gekocht, met een soort laagje wat erop zit. Helaas is dat nu aan het loslaten Ik zou eerder wat meer geld uitgeven dan dat je dit krijgt.

Sybelle

Re: Leren laarzen vergeleken (Petrie of Cavallo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:32

Ik heb Petrie's en Cavallo's (niet de goedkoopste uitvoering) en nou eh... de Petrie's staan al drie jaar in de schuur te wachten tot ik ze nu echt ga gebruiken. Mijn Cavallo's vallen bijna uit elkaar van al die jaren dragen maar het is en blijft echte liefde. De Petrie's zijn helemaal niet slecht hoor maar het zijn gewoon mijn Cavallo's niet...

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:47

oja, ik vond ook dat de cavallo's van wat zachter leer waren, denk dat je deze veel fijner zijn om in te lopen dan de petries (die zijn veel harder) Ik heb zelf nu de petrie standaards, omdat ik dus niet met een coating laagje wilde Ze zijn wel wat duurder
kijk eens op www.rijlaarzen.nl staan ook rijlaarzen van eigen merk,deze zijn een stuk goedkoper.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 14:00

Oke, dankjullie wel

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:19

ze zijn gemaakt van hetzelde primaireleer,dat wil zeggen dat het geen volnerfrundleer is.
verder prima laarzen
beide merken oke.

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:21

Ik heb de petrie perfect.
Ben er erg blij mee hoor, het inlopen is wel even Pijnlijk.. maar daarna zitten ze super

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:26

Petrie perfect zou ik niet doen. Er komen heeeeeeel heel erg veel klachten over binnen, dat de coating loslaat enz. Het is namelijk iets met alleen een laagje leer, dus niet helemaal leder. Ik zou dan toch voor de standaard, anky of iets dergelijks gaan. Dan betaal je aanzienlijk meer, maar heb je echt veel meer voor je geld Ditzelfde geld voor de Cavallo Talent. Ik denk dat je er spijt van zult krijgen. Ik heb de Petrie standaard en ben er super tevreden over

marliesje16

Re: Leren laarzen vergeleken (Petrie of Cavallo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:27

hoi hoi

Ik heb allenbeide laarzen gehad,
De cavallo's versleten sneller aan de binnen kant.
Nu heb ik de goekoopst van petrie ook al weer 4 jaar en ik gebruik ze echt. Elke dag met dress., springen en cross enz. Ze zien er nog echt perfect uit. Als je ze gewoon netjes wegzet met spanners erin en en niet dfagelijks stallen mee uit gaat mesten ( onthoud rijlaarzen en geen looplaarzen) dan kun je er jaren mee doen.

groetjes marlies

P.S en goed inlopen 2 weken

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:18

Ik zou ze allebei niet kopen. Petries vond ik voor geen meter zitten, Cavallo heb ik ook aan gehad, weet niet meer precies waarom ik die niet heb genomen, maar ik ben uitgekomen op Euroriding Eczellent (oid). Die zaten in de winkel al bijna lekker en lopen nu echt als pantoffels (heb ze bijna 7 jaar).

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:19

Venetoleer is leer met een coatinglaagje. Dit is niet het duurste leer.
Soms laat het los, maar het hoeft echt niet. Ik heb de perfect en die zijn al 5 jaar oud, nog geen loslatende coating. Zien er nog perfect uit.
Cavallo heb ik ook ervaring mee. Maar dan met de duurdere uitvoering. Heerlijke laarzen, minder stug, maar geen balijn in de schacht en daardoor zakken ze meer in.

Maar als je echt het neusje van de zalm wilt: Derby. De softjumper is een hele fijne laars.

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:20

ik ben voor petrie heb ook cavallos gehad vanm beide die met harde buiten kant zachte binnenkant ik vind de petries sterker
cavallos gingen bij mij sneller kapot

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:22

Ik had de Petrie Perfect! Nou niet kopen hoor! Bij mij liet de coating laag al snel los en het zag er gewoon niet uit! Niet doen dus.. Cavallo is naar mijn weten stukken beter. Zelf heb ik nu de Mountain Horse Sportive highrider, een echte aanrader, je hoeft ze niet eens in te lopen

[edit]

Heb er nog foto's van:

Afbeelding
Dit was al na een tijdje, heb ze overgekocht via marktplaats en de eigenaar zei dat het door de singel zou komen

Afbeelding
Dit kwam toen ze begonnen in te zakken net boven de hak. Daar begon het helemaal te scheuren
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 08-02-06 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:26

@ Sfiej, het is zo dat ik ze voor mijn verjaardag krijg, maar dat ik er ook nog iets anders bij krijg. Aangezien het allebei aardig duur is, wil ik graag goedkopere laarzen. Hoe duur zijn die Petrie Standaard dan ?

@ Marliesje16: bedoel je met de goedkoopste Petrie de Petrie Perfect ?

@ Marije_Jiplover: Zou je me de prijs van de Euroriding Excellent kunnen Pm-en ?

@ Germie: Wat is de duuurdere versie van de Cavallo's dan ?
En die Derby, die zullen wel zo rond de 500 euro liggen ?

@ Maris89: de Mountain Horse Sportive Highrider is een wat breder model toch ? Heb je daar misschien een foto van ? (mag ook via pm)

*edit* Maris89: Die foto's, is dat de Petrie Perfect ?

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:28

Ehm ja volgens mij heb ik er wel een foto van! Zal even zoeken.

[edit]

Heb ze gevonden, je krijgt zo een PM van me

[edit]

Ja! Dat zijn de Perfects!
Laatst bijgewerkt door Maris89 op 08-02-06 18:38, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:30

De softjumper van Derby is 290.
De cavallo winner is ong. 260 euro.
De petrie standaard is 290.
En verder is er niets mis met de perfect, je hebt altijd nog garantie. Ik heb er nooit geen problemen mee gehad, en ik ken meerderen die dat niet hebben. 1 nadeel: ze zijn vreselijk stug en blijven stug.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:33

Dankjewel
Prijzen vallen me nog wel mee. (Goed, beetje boven mijn maximale, maar ik zat alweer in de 400-500 te denken )
Stugge laarzen lijken me inderdaad niets, denk maar af te zien van de Petrie Perfects...

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:40

ikheb de petrie perfect nu ruim een half jaar, en ze bevallen mij uitstekend!
Maar ik heb ze alleen aan met paardrijden, loop er niet mee door de stallen of door de bagger, echt puur voor het rijden dus.
En heb ook netjes van die laarzenspanners erin als ik ze wegzet.

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:43

Ik heb sinds kort de petrie anky daarvoor had ik cavallo's ik vind de cavallo's fijn maar de petries vind ik ook heel fijn en je kan ze eigenlijk niet egt vergeleijken want iedereen vind iets anders lekkerder zitten!!!

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:02

[quote="germie"

Maar als je echt het neusje van de zalm wilt: Derby. De softjumper is een hele fijne laars.[/quote]

handig topic dit ,
mijn oude petri's zijn toe aan vervanging, en gister heb ik besloten om voor de Derby softjumper te gaan.
maar ik had weer eens geen standaard maat dus moet ik 3 tot 4 weken wachten en dan zijn ze binnen
Ben blij goede verhalen te horen over de Derby laarzen.

ik hoop toch zo dat ik direct de goede maat heb, dan kan ik over 3 a 4 weekjes heerlijk met mijn nieuwe Derby's rijden

en vraagje aan Germie : hoe lang duurde het tot jij ze ingelopen had?

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:05

o ja , mocht je geen standaard maat hebben , dan komen de Derby's soft jumper uit op 315,- euro .

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:07

De softjumper hoef je niet in te lopen. Die zijn zo soepel dat je er zo mee wegrijdt. Heerlijk gewoon.