Paard bind niet aan je?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Paard bind niet aan je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 10:25

Ik had laatst een discussie met iemand die beweerde dat een paard net als een kat niet aan je bind.
Ik vind dat echt onzin, volgens mij bind een paard wel degelijk aan je.
(een kat volgens mij ook)

Zij beweerde dat als alle bazen van de paarden nooit meer zouden komen (bij ons op stal) en ze kregen gewoon te eten en verzorgd zouden worden dat het de paarden niks zou kunnen schelen dat ze hun baas niet meer zouden zien.

Wat vinden jullie hiervan?

mariska32

Re: Paard bind niet aan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:31

ik heb wel eens een paard terug moeten halen wegens heimwee
tuurlijk hecht een paard zich aan je,jaren later kenen ze je zelfs nog.
echt onzin dus

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:33

Mijn vorige pony is nu al ruim 11 jaar verkocht maar als ik haar op zoek dan herkend zij mij eerder dan ik haar ik heb zelfs een keer mee gemaakt ze was toen denk ik al zeker 7 jaar verkocht ik zocht haar op kwam bij der wei ik zei he Daisy meisje nou ze kwam ik galop na me toe (moest toen wel ff een traantje weg pinken) Later was ze verhuisd na een manege ging haar daar ook op zoeken (dat was wel na dat ik weer een paar maanden voor haar dat gezorgt omdat haar huidige eigenaar naar het buiteland was die had haar toen al 8of 9 jaar)ik kwam die manege op gelopen en wist niet waar ze en ze stond in een buitebox en voordat ik haar zag hoor ik der al zij had mij al gezien Dus ik ben van mening dat sommige paard wel degelijk aan hun baasjes binden mijn huidige paard (de zoon van mijn vorige pony) heeft dit ook wel degelijk hij hinkinkt op zich wel na ieder die hem wat te eten geeft maar na mij toch wel anders

andiamo97

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:37

Paarden hechten zich wel degelijk aan mensen, maar als ze jou niet zien zullen ze je niet echt bewust missen. Dat ligt namelijk aan hun geheugen. Maar op het moment dat ze je zien weten ze weer precies wie je bent en wat je voor hun betekent.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:37

Ik denk dat ze wel degelijk aan je binden, maar als iemand precies op jou manier met het paard om zou gaan het paard het al snel goed vind, minder emotioneel als wij mensen dus. Als ik terug kom van vakantie is mijn pony ook meestal wat zielig zegmaar en wordt weer helemaal blij als ik dan weer kom. Onze kat ook, hij moet dan gelijk op schoot enzo (zit nooit op schoot). Ik denk dat ze je wel missen, maar gewoon doorgaan met hun leven (instinkt) en dus niet zo emotioneel.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:41

Weet het wel zeker. Al zijn paarden geen dieren die moeilijk wisselen.
En ken ook paarden die enorm heimwee hadden toen ze op een nieuwe stal kwamen. Dus jazker, ze kunnen zich wel binden!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:26

sommige paarden zijn heel koel en anderen heel aanhankelijk.
merel houd van degene die haar te eten geeft, maar mijn vriend heeft wel een speciaal plekje bij haar. ze hinnikt altijd naar hem.
nou moet ik zeggen dat als ik nu bij haar kom, ze dat bij mij niet doet, terwijl toen ik nog op stal werkte waar ik haar dus voerde, ze zodra ze mij hoorde, bij mij ging hinniken. moet ook gezegd worden dan in die tijd ik merel meer deed dan mijn vriend, dus dat zal de reden wel zijn.

willem is zwaar gehecht aan mij. we hebben een hele goede band en dat is ook wel eens heel vervelend. willem hinnikt niet naar me, maar hij moet wel altijd knuffelen zodra ik er ben. als ik hem in de padock zet en ik ga mijn ding doen dan volgtie me met alle. als hij met een vriendje speelt ben ik iets minder interessant, maar hij blijft me in de gaten houden.
willem houd er niet van om ergens achter gelaten te worden. dus als je hem ergens neerzet en je bent een tijdje niet in beeld geweest an is meneer boos en dat merk jemeteen met rijden, wandelen en noem maar op. dan istie boos dat ik hem niet de aandacht heb gegeven die hij vind datie verdient

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:28

Bella schreef:
En ken ook paarden die enorm heimwee hadden toen ze op een nieuwe stal kwamen. Dus jazker, ze kunnen zich wel binden!

Persoonlijk denk ik dat een paard zich eerder aan een omgeving hecht dan aan een mens.

In dit geval kan het ook zo zijn geweest dat ie zijn andere paardenvriendjes miste, of zijn stal.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:41

Marliesje schreef:
Bella schreef:

Persoonlijk denk ik dat een paard zich eerder aan een omgeving hecht dan aan een mens.

In dit geval kan het ook zo zijn geweest dat ie zijn andere paardenvriendjes miste, of zijn stal.

Mijn fjord en ik konden het dacht ik niet goed met elkaar vinden, ik heb bijrijdsters gezocht en me niet meer met hem bemoeid, hij werd heel zielig en vals, toen ik hem voor het eerst weer ging doen en wat rijden leefde hij helemaal weer op. Het was dus eenzijdig, ik vond hem vanaf het begin niet leuk, maar hij mij wel. Nu gaat het heel goed tussen ons en werkt hij nog altijd liever met mij dan met andere, ik moet hem halen, anders valt hij aan enzo. Een andere omgeving vind hij niet erg als ik maar mee ga, want samen met mij kan hij de hele wereld aan. we gaan ook wel eens op wedstrijd en als er dan een ander bij hem gaat staan blijft hij net zo lang hinniken tot ik terug ben.

Nouja ik weet het niet. Zelf denk ik niet dat het is om mij als persoon, maar meer mijn manier van omgang. Wat denken jullie?

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:42

Ik denk ook het tweede, jouw manier van aanpakken ligt het gewoon, je bent duidelijk voor hem.

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:50

ik denk dat een paard zich wel aan iemand kan hechten, maar als diegene weg is, dat hij die dan niet daadwerkelijk mist.

Ik heb een aantal jaar opd e stal gewerkt waar ik nu weer werk, maar ben tussendoor een aantal jaar weg geweest. Toch is er 1 van de manege pony's waar ik nog steeds na die paar jaar iets mee 'heb' en dat is omgekeerd net zo. Als ik r roep komt ze meteen aangedraafd, ongeacht of er een kind op zit (dat geeft wel eens leuke momenten). DUs ja, denk wel dat je een band kunt opbouwen met een paard. Met een kat ook trouwens ook volgens mij Arrabel

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 11:58

Dat denk ik ook zeker wel, misschien niet zoals mensen ergens aan kunnen binden maar ik denk zeker wel dat een paard of kat of konijn of muis of hamser echt wel aan je bind.

@Marliesje,
Op de eerste foto van je Profiel kus je wat, maar wat is het?
(Even off toppic sorry maar ik ben benieuwd..)

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:03

Arrabel schreef:

@Marliesje,

Lijkt wel een bapao broodje

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:09

Ja dat dacht ik ook....
Maar je gaat toch geen bapao broodje kussen?

Of misschien vind ze bapao broodjes wel heel lekker

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:13

sans6 schreef:
Arrabel schreef:

@Marliesje,

Lijkt wel een bapao broodje

Dat is het ook, is een foto voor een reclamecampagne voor broodmachines.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:14

Dat broodje was trouwens ook meteen aan me gehecht na die geweldige kus.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:15

hahahahahahahahahaha,
En heeft hij je nog mee uitgevraagt?

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:25

niveau daalt en daalt
Volgens mij is hij je daarna gaan stalken

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:02

[/quote]

In dit geval kan het ook zo zijn geweest dat ie zijn andere paardenvriendjes miste, of zijn stal.[/quote]

daar ben ik het niet helemaal mee eens.
mijn merrie janneke is een schat van een paard en echt niet moeilijk in de omgang.
toch is het zo dat als mijn vader haar meenam om te rijden of wandelen ik uit de buurt moest blijven.
zo ging hij een keer met haar wandelen en ik dacht even slim naar het dorp te fietsen.
kom ik halvewege janneke tegen.
paard heeft me zover ze me kon zien gevolgd en mijn vader kon haar bijna niet meer houden [ze wou mij achterna ]
het is niet dat ik richting huis ging dus dat was het niet.
moet wel zeggen dat het een heel speciaal gevoel geeft

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:58

Ik denk dat paarden wel degelijk aan mensen hechten. Mijn paard is bijvoorbeeld hartstikke eenkennig, als je er iemand anders op zet gaat ze aan de race. Er kunnen maar weinig mensen op, en bij mij is ze dan nog het rustigste.
Alleen hangt het van het karakter van het paard af of hij/zij zich zal gaan hechten aan een mens denk ik.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:19

ik heb ook een merrie janneke

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:40

Ik denk dat een paard wel degelijk zich aan je hecht. Mijn paard is best wel eenkennig, en hinnikt alleen als 'ie mij ziet.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:51

Natuurlijk zijn er paarden die aan je binden. En niet alleen aan mensen maar ook aan geiten bv.

Toch denk ik dat de meeste paarden zich meer binden aan hun eigen soort en omgeving en hun dagelijkse voer (niet te vergeten ) dan hun mens. Als ze meer gehecht zijn aan jou dan spreek ik pas van band.

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:05

Ik denk dat katten zich sterker aan een persoon binden als paarden. Mijn pony herkent mij best en werkt graag voor me, maar als ik nooit meer zou komen en hij zou niet verhuizen (als bv. de bijrijdster het compleet over zou nemen) zou hij denk ik niet echt van slag zijn.

De kat gaat mensen lopen zoeken als ze een paar dagen van huis zijn. Loopt 'ie jammerend door het huis, overal te kijken. Gaat 'ie voor dichte deuren zitten mauwen. Doe je de deur open, hij loopt even door de kamer, kijkt overal, en dan verder zoeken...

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:45

Toen Sil naar mijn instructrice ging, voelde ze zich daar meteen thuis. En als ik wel eens langs kwam om te kijken, kreeg ik ook niet eens het idee dat ze me miste ofzo...terwijl ze daarvoor ALTIJD naar me hinnikte als ik haar riep. dat had ik helemaal niet verwacht toen. Dus ik denk dat als er maar goed genoeg voor ze word gezorgd, ze er geeneens erg in hebben al zouden ze naar een andere baas oid gaan.