Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
en aangezien hij altijd buiten staat hangen daar dus regelmatig blaadjes in. 

Ook kan ik bij goed poetsen zien of ze eventueel wondjes o.i.d. heeft, waar je alleen achter komt door haar lijf grondig af te gaan... En natuurlijk is het gewoon heel gezellig om zo met je paard bezig te zijn
Hoeven maak ik wel goed schoon (voor en na het rijden, en vaak nog een extra keer op een ander moment van de dag). Manen vlecht ik steeds in voor het rijden en haal alle strotjes en dergelijke uit de staart, een maal per week pluis ik deze ook uit en doe er antiklit in. Tijdens de zomer of bij paarden onder een deken poets ik wel uitgebreid, vind ik best fijn. Zeker als ze het zelf ook leuk vinden kan ik even bezig zijn voordat ik opgezadeld ben. Na het rijden eerst laten opdrogen en dan poets ik nogmaals, zodat er zeker geen opgedroogd zweet ofzo overblijft 
van de staart en manen blijf ik vaak af.. dan blijven ze mooi dik enzo. het kan dus dat je bij mij daar een vlasje spot.. maar die zijn er ook zo moeilijk uit te halen he
maarja.. in de zomer doe ik ze nog wel eens afspuiten en de staart wassen. en dat knuffelen doe ik altijd tussendoor.. als ze op de wei staan ofzo

alleen als ik concours heb word der staart gewassen en uitgepluisd anders niet