Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Wij laten ze nog even lekker genieten. Ik heb al wel eens gewoon wat dingen geprobeerd, kijken hoe die daarop reageerde. Bijv: een deken op te leggen voor even, en haar dan goed belonen! 
skatje008 schreef:
ik heb een pony van 2, die longeer ik zo af en toe, hier door blijft hij alert, onthoud hij het enz. en je hebt het later alleen maar makkelijker met inrijden.
mijn mening is dat die meiden/jongens die zeggen dat dit slecht voor het paard is geen gelijk hebben, zolang je 10 minuutjes longeert, en lekker met je diertje in de weer bent, lekker poetsen, lekker buiten wandelen, en af en toe een keer het hoofdstelletje in, en op zijn 2e jaar misschien een keer een zadeltje op, en dat 1 of 2 keer in de week, dat je goed contact houd.
En de band alleen maar beter word, dit is anders dat dat je hem "aan zijn lot overlaat" in de wei met anderen.
groetjes!
Breitling schreef:als je niet het gedult kunt opbrengen om een jong paard jong te laten zijn moet je naar mijn mening een ouder paard kopen!
Ik snap ook niet dat mensen al zo vroeg beginnen! wacht een jaartje langer en je zult later veel langer plezier hebben van je paardje.
Ik vind dat echt zo jammer!