leren laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:59

hallo,,

ik ben 14 jaar 1,70 maar eigenlijk wil ik graag leren larzen omdat ik wedstrijd rijd en het veel mooier vind.. en ik zag op divoza.nl laarzen voor jonge ruiters kan je een zool eruit halen om een maat groter voor ej voet te krijgen.. en makkelijk laten uitrekken maar mijn voeten groeien niet meer het is alleen mijn kuit.. wat is jullie aanraden

groei je zo hard dat et absoluut niet kan denk je?,, kan ik ook gewoon 1 maatje breder kopen? en goed hoog?

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:08

Ik zou als ik jou was nog iig even een jaar wachten. tot je echt goed in de pubertijd zit. Gezien je in die tijd altijd nog wel wat groeit!
En stel dat je ze koopt. Koop ze dan,zodat ze goed zitten,je kunt nl altijd nog een rits in laten zetten.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:12

Idd! Ik heb er ook een rits in laten zetten omdat ze me toen te strak zaten! En nu niet meer!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:19

Als je 14 bent groeien je voeten nog wel hoor
Ik heb gewacht tot mijn 17e toen ik mijn 1e leren laarzen kocht.
Voor op wedstrijd zou je ook jodhpers en gladlederen (harde) chaps kunnen kopen

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:20

zou ik ook doen ik heb toto mijn 22 e maat 37 gehad, maar heb dus nu wel echt 39 nodig

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:22

hmzz mijn voet groeit al een jaar niks emer.. en heb 39/40 dus verwacht het ook niet..

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:27

lotjj92 schreef:
hmzz mijn voet groeit al een jaar niks emer.. en heb 39/40 dus verwacht het ook niet..

Tja,als je het dan al zo zeker weet,waarom vraag je het dan!
Wij geven je alleen advies,dat je voeten wrs nog best kunnen groeien. En met name ook je kuiten.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:27

Al groeit je voet niet meer dan kan je kuit nog wel degelijk groeien!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:38

Phrono

Re: leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:42

Ik zou er ook nog even mee wachten. Toen ik 14 was groeiden mijn voeten niet meer, ik ben blijven hangen bij maat 37. Je kuiten groeien nog wel, maar die kunnen altijd nog groeien. Ik was ook 17 toen ik mijn eerste paar leren laarzen kocht.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:43

Ik kan dat natuurlijk niet zo beoordelen.(vanaf die site dan he!)
Want wat heb je te besteden,en hoe is je eigen figuur. Etc.
En ben je echt wedstrijd gericht of gebruik je ze gewoon tijdens rijden...

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:48

Ik zou zelf ook nog even wachten.... Je kan wel een klein zooltje in je laars leggen, zodat je voet iets hoger zit en je dus geen last hebt van de laars in je knie holte. Want anders zit je weer als je laars wat uitgezakt is......

Nog even een vraagje: wat koste die rits in je laars laten zetten?? Ik heb namelijk nog een paar laarzen waar ik met mijn kuit niet meer inkom, en dat zou wel een ideale oplossing zijn. En waar hebben jullie dat laten doen? Bij een zadelmaker of een schoen maker?

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:54

zijn die junior laarzen niet alleen in de kleinere maten?

Ik heb mijn eerste leren laarzen gekocht toen ik 17 was. En merk dat ik daarna nog wel iets gegroeid ben. Zou ze nu denk ik ook nog niet kopen. Een kennis heeft ergens tweedehands laarzen gekocht, zij is nu ook 14, en als ze is uitgegroeid koopt ze goede laarzen waar ze niet meer uit zal groeien.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:55

[maar die ene laarzen lijken me dan neit verkeerd.. mjah ik ga erover nadednken misschien even passen bij een winkel

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:57

Carolien007 schreef:
zijn die junior laarzen niet alleen in de kleinere maten?

Ik heb mijn eerste leren laarzen gekocht toen ik 17 was. En merk dat ik daarna nog wel iets gegroeid ben. Zou ze nu denk ik ook nog niet kopen. Een kennis heeft ergens tweedehands laarzen gekocht, zij is nu ook 14, en als ze is uitgegroeid koopt ze goede laarzen waar ze niet meer uit zal groeien.

nee van maat 35 tot 40 dus dan meot et ook voor mijn leeftijd ebdoeld zijn

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:14

Cavallo laarzen zijn wel hele fijne laarzen, Ik had eerst Derby's maar de cavallo's zitten veel beter.....

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:15

ik ben 15 en heb 1,5 jaar terug leren rijlaarzen gekocht.
ze pasten perfect.
alleen nu zijn ze erg ingezakt en zijn ze te laag geworden (vind ik) de kuit kan je gerust een maatje groter kopen. als ik de kuitmaat heb die ik moet hebben kan ik er met mn voet niet inkomen
de voet zelf is ook wijder geworden, het was maat 43, maar viel als iig een maatje kleiner
nu heb ik de petrie anky maat 40 en die zitten echt super, sluiten lekker aan, alleen mn kuit kan er nog in groeien

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:22

saffier schreef:

Nog even een vraagje: wat koste die rits in je laars laten zetten?? Ik heb namelijk nog een paar laarzen waar ik met mijn kuit niet meer inkom, en dat zou wel een ideale oplossing zijn. En waar hebben jullie dat laten doen? Bij een zadelmaker of een schoen maker?

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:32

saffier schreef:
saffier schreef:

35euro bij de schoenmaker!

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:49

meiske16 schreef:
Ik zou als ik jou was nog iig even een jaar wachten. tot je echt goed in de pubertijd zit. Gezien je in die tijd altijd nog wel wat groeit!
En stel dat je ze koopt. Koop ze dan,zodat ze goed zitten,je kunt nl altijd nog een rits in laten zetten.

en uitzet

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:58

ik zou gewoon niets meer zeggen, want ze is er al van overtuigd dat ze die wil hebben.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:00

ik was toen ik 13 was naar divoza geweest, en daar adviseerden ze mij om nog een jaar/ 2 jaar te wachten tot voeten/kuiten ook wat uitgegroeit zijn.

nu word ik dit jaar 15 en heb 2e handse leren gekocht.. kijk mochten ze nog wel groeien dan ben ik niet gelijk zon bedrag kwijt... dat zou ik ook doen als ik jou was.. of nog een jaar wachten.

saffier schreef:

nou
ik zou als je ze echt niet aankrijgt ( had ik ook bovenste stukje) elastiek in zetten.. eerst had ik rist erin laten doen(30/35 eu per rits) maar toen wouden ze niet dicht dus dat helpt niet zoveel.... kun je beter een driehoekje elastiek bovenin doen
want ik krijg ze nu gewoon aan zonder de rist open te doen

heb trouwens bij de schoenmaker laten doen

Mayra_

Re: leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:10

Ik heb sinds woensdag ook lederen rijlaarzen. Ben zelf net 13 maar mijn voeten groeien al 2 jaar niet meer en dus ben ik de gok aan gegaan . Ik denk dat het maar net is voor wat voor doeleinde je ze gebruikt, je geeft zelf al aan dat je wedstrijden rijd en dat je voeten al bijna zeker niet meer groeien, ik zou de gok aan gaan maar dat is net wat je zelf wilt. ik kan het verder allemaal niet vanachter mijn bureau zien.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:19

magic_lover schreef:

saffier schreef:

nou
ik zou als je ze echt niet aankrijgt ( had ik ook bovenste stukje) elastiek in zetten.. eerst had ik rist erin laten doen(30/35 eu per rits) maar toen wouden ze niet dicht dus dat helpt niet zoveel.... kun je beter een driehoekje elastiek bovenin doen
want ik krijg ze nu gewoon aan zonder de rist open te doen

heb trouwens bij de schoenmaker laten doen

Ik krijg ze nog wel aardig aan, Maar mn kuiten worden afgekneld dus dat zit afschuwelijk Ik denk dus niet dat een stukje elastiek zal helpen.... Maar ik ga voor de rits

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:25

Ik was 9 toen ik van mijn oma leren rijlaarzen kreeg (Ik weet t...wel erg vroeg). Ik had toen maat 37, maar m'n laarzen waren bewust 1 maat groter gekocht. Ik heb ze 2 jaar lang kunnen dragen en heb ze toen laten oprekken. Toen ik 13 was heb ik nieuwe gekregen voor m'n verjaardag en die heb ik 3 jaar gedragen en toen heb ik zelf nieuwe aan laten meten. En ik heb inmiddels nog een paar erbij gekocht van Rectiligne, maar die heb ik te groot gekocht dus die staan in de verkoop. (interesse? ze zijn maat 39/40. PB me maar voor meer info)