ervaringen gevraagd petrie en cavallo

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

ervaringen gevraagd petrie en cavallo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:14

ik ben op zoek naar leren rijlaarzen.
nou vind ik de petrie perfect en de cavallo talent wel in mijn budget passen...

graag ervaringen met deze laars en waarom deze goed of niet goed zou zijn.

ik rijd zelf nog geen wedstrijden, ga nu eerst flink aan het trainen. gebruik ze echt alleen met het rijden en zal niet hele afstanden in de blub doorbrengen

ook moeten ze enigszins tegen water kunnen, want ga wel af en toe naar het strand

alvast bedankt!

Mayra_

Re: ervaringen gevraagd petrie en cavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:16

Ik heb net Petrie's gekocht en mijn eerste ervaring is wel goed . Ik ga er morgen voor het eerst mee op het paard en mijn zus verzekerd mij van blaren maar we zullen zien. Ik zou eerlijk gezegd zelf niet voor de Petrie perfect gaan in verband dat coating laagje(je hebt dus kans dat die er na een tijdje afgaat) en met Cavallo heb ik geen ervaring. Succes ermee.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:20

Ik heb al een aardig tijdje petries. Heb ze een tijd iedere dag gedragen maar kocht een rijbroek met te dikke leren kniestukken en dan zitten ze te strak.
Doe als je de laarzen gaat passen wel flink dikke sokken en een rijbroek aan. Anders kom je in de problemen als het warm weer is en je benen afgeknelt worden.....

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:32

ook derby is welkom..
zoek dus een laars rond de 200 euro..

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:34

Idd gaan passen in je winteroutfit. Ik heb de Petrie Perfect nu twee jaar (of drie?) en ik heb er nieuwe zolen onder laten zetten, maar verder geen problemen.

Squawk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:37

ik ben wel geinteresseerd naar ervaringen met cavallo's dus ik blijf het topic ff volgen

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:01

ook het huismerk van huet vind ik een mooie laars. is het ook goede kwaliteit??

dit is echt de laatste laars waar ik naar vraag :p

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:06

Ik heb ook Petrie's, de Perfect. En ik ben er tevreden mee.
Ik ben van plan, voor het trainen de Oxford te kopen.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:50

Ik heb vroeger een vergelijkbaar model gehad als de petrie perfect. Deze heb ik dik 6 jaar hehad en zijn me nu helaas te klein. Ze kunnen heel goed tegen een stootje.
Sinds kort weer een nieuw paar petrie perfects. Het zijn geen hele soepele laarzen dus het is wel even doorbijten met inlopen al heb ik er zelf nog geen blauw plekkie of blaar aan overgehouden.
Cavallo is niet echt mijn model.

bantu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:55

Ik heb de petrie standaard...en ze bevallen prima!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:01

Ik heb zelf laarzen van het merk Petrie. Fijne laarzen en nog geen tekenen van de bekende slijtage. Ze zien er dus nog steeds prima uit. Ik heb ze nu een jaar denk ik en nog steeds (en ik rij er zeker 3 tot 5 keer per week mee) zijn ze wat aan de stugge kant. Bij Cavallo schijnt dit minder te zijn.

Mocht je meer info willen over dit onderwerp: een paar maanden geleden was hier ook een topic over met redelijk wat reacties.

Succes met je keuze!

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:06

Ik heb Cavallo laarzen en de gaithers en jodhpurs van Petrie, ben over beide zeer goed te spreken. De Cavallo's zijn zeer zeker bestand tegen vaak en veel rijden, ik rij vrijwel elke dag een uur/anderhalf uur intensief, en ze zien er nog uit als nieuw

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:46

Ik ben zelf grotere fan van Cavallo, Petrie is heel stug(de perfect dan)
Maar wel 1 kant tekening, het zijn beide coating laarzen en daar ben ik niet kapot van.
Ze zijn als ze te klein zijn niet op te rekken, en er is van beide merken geen maatwerk mogelijk(het goedkoopste model dan)
Het huismerk van heut is zeer zeker goed en er is maatwerk mogelijk(is bijna standaard), de huismerk laarzen zijn afkomstig van de fabriek Lipica.
De man die de laarzen deed is overleden maar er is gelukkig een vervolger aangesteld dus huet kan gewoon weer huismerk laarzen leveren.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:54

@ aafje, heb je een website waar die laarzen op staan o.i.d.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:02

Ik heb drie paar Cavallo's gehad en koop ze NOOIT meer.
Het eerste paar was binnen een jaar ingezakt tot regenlaarsachtig model, de andere twee paar binnen een half jaar. Het eerste paar was zonder rits, de andere twee met. En het was een ERG duur type van Cavallo! Eerste argument van de ruitershop was dat het toevallig een slecht type leer was, bij het tweede paar geloofde ik dat niet meer en toen was het argument dat mijn enkels te smal waren voor Cavallo. Tja, dan moet je me niet drie paar van die #{#[[{#{## laarzen verkopen!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:21

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:49

Dankje!

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 13:51

idd...ik ga nu voor een model van huet.
deze worden nu niet gemaakt, maar over 6-8 weken zijn ze weer bestelbaar

Dayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:02

Ik heb petries en als ze eenmaal ingelopen zijn, zitten ze HEER-lijk

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:07

ik heb cavallo's met veter, ongv. 7 jr geleden gekocht ( hebben toen 700 gulden gekost) . Zaten vanaf moment 1 direct goed, kon er zo mee wegrijden. Als ik ze heb gepoetst zijn ze weer bijna als nieuw. Ben er zeer tevreden over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:14

Huet is toch dood? Die laarzen worden daarom toch niet meer gemaakt?

Die goedkope uitvoering van Cavallo rond de 200 euro, zijn dus bagger?? Had er nl interesse in. Heb ooit Cavallo's gepast van rond de 700 gulden, maar kon die niet betalen, dus verbaasd was ik Cavallo's te zien die goedkoper dan Petrie zijn.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:18

Huet zelf is niet dood, degene waar Huet ze van afnam is overleden. Maar zo te zien hebben ze een nieuwe maker gevonden

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:19

Als 1 iemand Cavallo niet bevalt hoeft dat niet gelijk te zeggen dat het slechte kwaliteit is. Ik ben weg van de Cavallo.. De Petries zijn ontzettend stug en het inrijden was bij mij ellende.. Nu heb ik Cavallo en die zitten vanaf de 1e dag super!! Ik kom er verder makkelijk in (bij de petries wou het bij de wreef bijna niet bij mij) en ik vind zelf de laars van Cavallo iets luxer van de goedkoperen dan he.Maar goed iedereen zo zijn eigen mening.Ik denk dat jezelf het bestekunt gaan passen..Misschien zit bij jou de petrie juist wel lekker

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:29

Marus schreef:
Als 1 iemand Cavallo niet bevalt hoeft dat niet gelijk te zeggen dat het slechte kwaliteit is.

Wie zegt dat?
Ik vind het erg slecht als een laars (die idd rond de 700 zat...) binnen een half jaar minstens 20 centimeter inzakt en er uitziet alsof hij tien jaar oud is, maar dat is MIJN ervaring met Cavallo.

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:33

Nou hallo voel je niet zo aangevallen ik bedoel het helemaal niet negatief! Ik wilde daarmee zeggen dat het bij jou misschien is overkomen maar dat het bij haar of mij niet zo hoeft te zijn...Fouten worden overal gemaakt.. Dit van jou was wel heeel erg ja.!! Ik zou dan idd ook gelijk van dat merk afstappen.. Maar ik heb er verder nog nooit wat mee gehad....Dus dat hoeft niet te betekenen dat het bij alle cavallo laarzen gebeurd.Ik vind het verder een goed merk en als laatste van mij tekst staat ook : ''maar goed iedereen zijn eigen mening''