Op zoek naar een nieuwe stalling

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Op zoek naar een nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:25

Ik ben op zoek naar een nieuwe stalling,de reden is vooral de staleigenaar dat vervelend doet en bovendien kan het paard niet meer bereden worden
Waar we nu op staan is het zo:

300€ per maand
Voer,onbeperkt hooi,6dagen uitmesten(potstal),6dagen in paddocks
Ze zetten en halen de paarden in/uit de paddocks
Je kan gebruik maken van 1grote en 1kleine binnenpiste en 1 grote buitenpiste
Er is een douche en stallen zijn 3,5m*4m
Er wordt 2x dag gevoerd volgens een vaste portie,enkel aanpassing op aanvraag.Het ligt dicht bij een groot woud en het is gelegen in de velden
Er zijn zowel privé als groepslessen

Toegegeven,we zitten er fijn,het paard is er gelukkig MAAR
1)de staleigenaar luistert niet als we zeggen voor minder eten,paard heeft kolieken hierdoor gehad en bovendien heb ik een ongeluk gehad omdat het paard door die vent werd opgejaagd
2)Wat zijn we met zo'n groot aanbod aan bak waar we niets mee kunnen doen?
3)We zoeken een weide (liefst 24/24)
Vooral nr 1 zorgt ervoor dat we veranderen,alhoewel nr 3 ook een grote rol speelt

DUS we zijn op zoek naar een andere manege en we hebben 1 gevonden
Privéstal met privélessen en je mag zelf kiezen welke tak
300€ per maand incl voer(hoeveelheid mag je kiezen)
Er wordt voordrooghooi of gewoon hooi gegeven,wortels zijn ook inbegrepen
De paarden mogen 24/24 op de wei in groepjes(6hectare in totaal)
Voor ze de weide opgaan worden ze gezamenlijk geënt en ontwormd
Er is alleen een buitenpiste
De omgeving zijn velden maar vooral straten

Ikzelf vind manege(of beter privéstal beter)2 beter maar dan vraag ik me ook af:Wat ALS we een nieuw paard kopen?De omgeving is immers maar alleen straten en velden.

Verder ga ik nog enkele dingen aan manège 2 vragen zoals wanneer ze uitmesten,of de paarden naar buiten kunnen kijken(sommige konden dat,niet allemaal)en verder schiet me niets binnen.Misschien bij jullie?Dan hoor ik het graag!

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:12

Voor alleen een buitenbak vind ik €300 aan de hoge kant, zeker als ze dag en nacht buiten staan.

Maar ik zou ook niet op een stal willen staan waar ze niet naar de wensen van de pensionklanten luisteren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:08

VMR --> EA-GZ diensten

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:06

in welke regio dan????

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:30

mariska32 schreef:
in welke regio dan????

Hoezo in welke regio?
Mijn vraag is gewoon of je zo'n bedrag acceptabel vind voor datgeen wat je aangeboden krijgt(of beter gezegd,ik aangeboden krijg ) En welke dingen je nog moet weten

Ik ga trouwens ook even een modje Pb'en,volgens mij is mijn topic verkeerd gezet

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:32

Ah, ik had mijn reactie niet gegeven omdat ik het niet relevant vond, ik dacht (ook door de plaatsing hier) dat je een stal zocht.
Als de vraag een vraag naar mening is is mijn reactie, ongeloofelijk wat een bedrag die tweede stal vraagt. Maar dan nog is het belangrijk te weten waar. Een stal hier kost beduidend minder dan hetzelfde in de randstad.

Maar voor de eigenlijk lage eisen die je nu hebt vind ik dit veel te veel geld!!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:35

Alwiene schreef:
Ah, ik had mijn reactie niet gegeven omdat ik het niet relevant vond, ik dacht (ook door de plaatsing hier) dat je een stal zocht.
Als de vraag een vraag naar mening is is mijn reactie, ongeloofelijk wat een bedrag die tweede stal vraagt. Maar dan nog is het belangrijk te weten waar. Een stal hier kost beduidend minder dan hetzelfde in de randstad.

Maar voor de eigenlijk lage eisen die je nu hebt vind ik dit veel te veel geld!!

Sorry dat ik het verkeerd overbracht,ik heb zeker geen tekort aan aanbiedingen,ik wil juist weten welk bedrag je acceptabel vind
Het is eigenlijk aan een stad gelegen,meer in de velden eigenlijk
De naam van de gemeente kan ik noemen maar volgens mij heeft niemand er iets aan.

We hebben misschien ook kans om het paard op 2km van de woonplaats te zetten,dus in een weide maar dan zit ik met het vervoer want stél dat we een ander paard hebben,hoe geraak ik naar de manege?We hebben immers geen trailer!

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:37

Als je op dit paard niet meer kan rijden, zou ik zeker geen € 300,= betalen voor dingen waar je niets aan hebt . En helemaal stel dat je je paard 24/24 op het land zet, daar ga je toch niet serieus zoveel geld voor neerleggen?

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:41

Ik vind het nog al duur, wij betalen 200,- in de maand, we hebben een 20x40 binnenbak een 20x60 buitenbak een longeerpiste een stapmolen (allen voorzien van achterberg bodem) we hebben riante stallen (wat de afmeting is weet ik niet maar in ieder geval nogal ruim) met van die luiken waardoor ze naar buiten kunnen kijken. We hebben ong. 5 wasplaatsen waarvan 3 rond de bak ( de belangrijkste) een ervan is voorzien van warm en koud water kraan ( warm water ter vergoeding van 1 euro, allen aangesloten op het water (koud weliswaar) en één met een solarium tegen vergoeding van 1 euro, voeren word voor je gedaan en er word iedere dag uitgemest m.u.v zondagen. iedere dag 2 á 3 uur weidegang (héle ruime weides, met meestal groepen van 2 a 3 paarden)

Anoniem

Re: Op zoek naar een nieuwe stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:32

EA GZ Diensten --> VMR.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:44

Voor 300 Euro heb ik een paard op krullen staan (stro is goedkoper), kan ik kiezen tussen verschillende soorten voer, krijgen ze voordroog, heb ik een 20x40 binnenbak en twee 20x60 buitenbakken met erg goede bodem, weidegang in kleine groepjes of paddock alleen gedurende de dag, paarden worden binnen en buitengezet van maandag tot en met zaterdag (zondag zelf doen), twee spuitplaatsen, drie poetsplaatsen, een solarium en optioneel gebruik van de stapmolen. 's Avonds krijgen ze vaak wortels. Verder is het een redelijk kleinschalige stal zodat ik eigenlijk kan rijden wanneer ik wil en alles is te vragen en te regelen. Je kunt vanuit de stal gemakkelijk in het bos gaan buitenrijden.

Dus: ik vind het erg duur maar misschien als tijdelijke oplossing wel goed.

Amor_Amor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:59

300 euro per maand, wat een geld voor stalling!
Al ligt het ook wel aan wat je prioriteiten zijn.
Ik vind voor wat jij ervoor terug krijgt, het veel en veel te veel geld!
Op zijn minst zie ik er een binnenbak bij en solarium, afspuitplaats met warm water.
Ikzelf ben nooit hoger gegaan dan 200 euro per maand en zelfs 170 vond ik aan de hoge kant, in ieder geval voor wat ik ervoor terug kreeg.

Kijk of je het op kan brengen, wat vind je verder van de stal, bij twijfel zou ik er eigenlij niet gelijk aan beginnen, kijk eerst eens verder en maak dan een keuze.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:33

Zo vreemd is het niet hoor 300 euro voor stalling. Hier in de directe omgeving van Rotterdam vind je haast niks goedkopers. Ik vind dus dat je je paard best ergens neer kan zetten met alleen een buitenbak, is ook veel lekkerder lekker buiten zijn.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 15:48

Ok
Het is wel al duidelijk dat jullie het een hoge bedrag vinden,dat vond ik zelf ook al maar ik vroeg me af of ik niet overdreef

We gaan eens verder kijken.
We hebben zelf eisen zoals een grote weide,een stal ter beschutting op de weide maar is het niet beter dat we ipv een weide huren,alleen dat en geen lessen etc dat we dan op een manege gaan voor evt een later paard?

Bij ons is er nu nog de vraag:

Paard op een weide,afgelegen en we moeten zelf in alles voorzien,ok er wonen mensen errond dat het in het oog houden maar ze staan niet 24/24uur voor een raam

Of zou je een manege zoeken met mogelijkheid tot een weide 24/24?

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:02

Ik zou een kleine pensionstal zoeken, bij ons in de buurt zijn er daar zat van Toch wat sociale controle van stalgenoten etc. Voor de helft van t geld wat jij nu aan geeft (en ik woon net boven amsterdam)

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:12

veeel te duur voor wat je er voor terug krijgt
ja het is moelijk om een pensioen stal te vinden die 24 uur de paardne buiten heeft in de winter

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:47

ik vind de vraag van de regio niet zo stom omdat het nogal een verschil is of je in gronningen staat of in de randstad!
maar ik het het inderdaad verkeert begrepen,sorry

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:57

ik heb zelf een wei en een paddock (word een buiten bak) en een stal erbij, voor 75 euro moet wel zelf voer geven en uitmesten. en de wei en zo omheining doen. maar al met al ben ik alleen voor deze wei rond de 100 euro kwijt....

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:38

@pubelia,dat is ook veel

We zijn eens gaan vragen en zaterdag weten we of we misschien evt een weide kunnen huren,de dochter van die eigenaar zet er waarschijnlijk ook een paard op dus ze staan saampjes
Wat me wel bezighoudt is de renovatie,de weide ligt er best verwaarloosd bij(putten die dichtgemaakt moet worden,stalling dat gebouwd moet worden en een nieuwe afspanning).Helaas hebben we nog geen ervaring ermee dus het wordt zoeken,misschien dat iemand een duidelijke site weet?

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:06

Het licht er wel erg aan waar je woont.
Bij de pensionstal waar mijn verzorgpaardje staat betaal je 100 euro voor 24/7 weidegang.
Verder wordt er gevoerd max. 2 kilo per dag), krijgen ze onbeperkt kuil en krijgen ze dagelijks wortels.
Qua faciliteiten is er niet heel veel maar als je niet rijd is dat niet echt nodig.
Er is een verlichtte buitenbak van 20x60 en een poetsplaats en een afgesloten zadelkamer.
Dit is dan in Drenthe maar kan me voorstellen dat zoiets in het westen alweer een tikkie duurder is.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:47

Als je niks met je paard doet vind ik 300 euro echt veel te veel geld.Hier in de omgeving betaal je dan rond de 100 euro.Ik snap wel dat je daar weg wilt.Daar heb je groot gelijk in.Maar kijk goed om je heen naar de prijs/kwaliteit verhouding.
Hier betaal je 180 euro.Mooie ruime stallen4,5 bij 4,5 met luik naar buiten.Mooie ruime zadelkamer met grote ruime kasten.Zeer goed ruwvoer en goede kwaliteit brok, er wordt 3 maal daags gevoerd.Paarden kunnen zowel in een paddock als in het land, zowel alleen als in een groepje.Onbeperkt voer en weide.Paarden worden gevoerd en binnen/buiten gezet.Afmesten moet je zelf doen.Maar je kunt onbeperkt stro gebruiken.In overleg zelfs vlasvezel.We hebben een mooie spuitplaats en kantine, 20bij60 binnenbaan en buitenbaan en een 20 bij 40 buitenbaan, en stalling trailer.
Dus 300 euro vindt ik ongelooflijk veelDat is niet te doen als je meerdere paarden hebt.Maar de prijzen zijn zo verschillend per regio.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 20:15

We hebben vandaag eens gaan kijken naar die bewuste weide MAAR
we zien het niet echt zitten

We mogen het gratis gebruiken MAAR
1)We moeten zelf afspanning zetten
2)Weide onderhouden
3)Er mogen honden in en uit de weide lopen(golden retriever en soort dog,3honden)
4)Er komt een ezel bij te staan

Vooral door optie 3 en 4 heb ik mijn twijfels,een ezel erbij vertrouw ik niet aangezien ze de paardenlongworm dragen en die honden?Nee,ik vind het te gevaarlijk,wat vinden jullie?

Wobelisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:44

ik vind het erg veel geld en dan nog geen eens een binnenbak

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:56

Wobelisk schreef:
ik vind het erg veel geld en dan nog geen eens een binnenbak

Die was in een aanmaak
We zijn dan maar op zoek naar een weide zonder stalling/manège
Een 2tal posts erboven heb ik een mogelijke wei beschreven,wat is jullie mening?Ik persoonlijk ben niet gerust ivm ezel en honden

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:01

paarden staan wel vaker met ezels samen, is die worm niet onder controle te houden/krijgen dmv ontwormen ? zowel paard als ezel ? (echt geen idee hoor maar hier verderop staan er ook ezels en paarden door elkaar...)

het is verder wel een hoop werk joh dat weilandje klaar maken en ik vind het een behoorlijke stap terug in vergelijk met waar jullie nu staan...is er geen tussenweg te vinden ?
kleinschalige stalling met weidegang ?