Ben ik de enige "gek" of zijn er meer.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Ben ik de enige "gek" of zijn er meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 14:07

Ik heb een nieuwe hobby samen met mijn andere hobby . Ik jog sinds vorige week met mijn paard samen.. Hij halstertje om touw eraan en gaan met die banaan. Nou krijg ik allemaal reacties van:
~germ laat dat beest staan en ga zelf, maar je mag 3keer raden wie er na afloop kapot is en wie niet .
~Sabine als je een hond wil kun je het ook gewoon zeggen hoor..enzv.
Hij gaat mee met een dekentje op en een halster en een touwtje.
Ik heb zn idee dat als hij het niet leuk zou vinden, hij het ook niet zou gaan. 500 kilo is toch wat veel om mee te moeten sleuren . Het fijne eraan is dat hij heel regelmatig draaft en ik dus een goed tempo heb. Natuurlijk lopen we ook gewoon tussendoor (ben niet mega fanatiek ) En op de terug weg mag hij grazen.

dus mensen brand los, is dit belachelijk en zielig. Of moet het gewoon kunnen.

Ik ben zelf van mening dat het heel goed kan, ik denk dat hij liever met een dag vrij toch even zo buiten komt en beweging heeft dan 24 uur in een stalletje.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:08

Hier nog een gek, heb het van de zomer af en toe gedaan. Paard vond het wel leuk en liep braaf mee. Vind het een stuk gezelliger om met zn 2en te lopen

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:10

XxjodyxX op bokt.nl (is mijn vriendin)
Deed dat ook met haar verzorg shetlander.
Waarom niet toch is goed voor je conditie en het paard doet ook weer is wat anders.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:12

Ik vind het leuk om met haar te lopen. Als ik haar uit het weiland haal (GROOT weiland) dan lopen we ook samen hard. Vaak loopt ze gewoon los naas me. haha, het is idd net een grote hond!

Antheman

Re: Ben ik de enige "gek" of zijn er meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:12

Vorige winter was mijn conditie beter en jogde ik met 2 ponies tegelijk

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:13

nee hoor meid dat is helemaal niet gek hoor!! Zelf zit er liever op ,maar heb toen mijn ruintje nog jong was heel wat kilometers afgewandeld en gejogd naast hem...moet je die koppen dan eens zien van de mensen die je tegen komt..
Heeft laats in een of ander blad dacht het bit een heel stuk gestaan over een man die dit als sport deed, samen met zijn paard!

Ga zo door zou ik zeggen, het komt jullie conditie van zowel als je paard alleen maar ten goede...hmmmm...misschien moet ik het ook maar eens overwegen...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:14

Ik heb het ook een tijdlang gedaan, maar het dan weer opgegeven. Joggen is niet zo mijn ding
Maar ik vind het helemaal niet gek hoor, en ik weet wel zeker dat mijn paard het ook wel leuk vond...

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:15

dat lijkt me nou ook leuk om te doen jogge met je paard, veel gezellliger dan in je eentje en je paard krijgt ook weer wat beweging

@ Sherif: ja die man die deed endurance met zn paard aan de hand ofzo! heel apart haha!

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:17

Ik vind je paard allesbehalve zielig, het lijkt me juist geweldig voor hem. Geen ruiter op de rug die hem kan hinderen, je krijgt de weide wereld te zien en je mag af en toe eens pauzeren om wat te grazen. Lijkt me nogal vreemd als een paard dit erg zou vinden, en over hard werken moeten we ook niet spreken, het lijkt me dat er maar een van de twee na een intensieve looptraining uitgeput zal zijn, en dat is niet het paard

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:17

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:18

Is niets mis mee toch?
Ik deed het ook wel eens.
Heb op dit moment geen bijrijdpaard anders was ik nu of met wat beter weer ook echt wel af en toe aan het joggen ja .Doe het nu af en toe met de hond(Die is onderhand luier als ik )
Maaruhm, nix mis mee hoor
Laatst bijgewerkt door loez op 01-02-06 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:19

Hardlopen is niet mijn ding en kan ik ook niet lang ivm knieën, maar... als ik met Bjarni in de bak of langs de weg lekker aan het lopen ben doen we er ook stukjes rennen tussendoor. Is goed voor ons allebei en zo kan ik makkelijk hele korte stukjes rennen en weer gewoon lopen (zonder dat mensen denken, goh die in haar sportieve kleren komt ook niet ver )
Ik vind wel altijd dat maar weinig mensen dat doen, veel mensen zien wandelen echt als wandelen en dan wordt er echt geen stukje aan de hand gedraafd hoor. Dat ik de hele bak doorga, links rechts, achter zij stap draf achterstevoren voor hem uit lopen enz enz is blijkbaar ook nogal apart

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:19

tuurlijk is dat niet gek! Juist een super-leuke afwisseling voor je paard! Dat zouden veeeel meer mensen moeten doen!! 'Ga zo door' zou ik zeggen!!!

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 14:21

het is wel dat dit geen pony is maar een paard van 1.70 en ik 1.62, dus kan er wel inkomen waarom die mensen allemaal zo vreemd kijken

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:22

hahaa aardig gek Nee hoor meid, lekker toch samen beweging

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:26

Ik vind het erg leuk!
Ben het ook volledig met kathleentje eens.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:26

Bijkomend voordeel: als je onderweg erg moe wordt klim je er op en kun je je lekker comfi terug naar huis laten vervoeren...

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:41

tenzij je een paard hebt van 1.80 ofzo
Of je wilt het zadel ook mee nemen .. lijkt me niet fijn voor het paard eigenlijk ..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:50

Ik ga van de zomer ook hele einden wandelen met mijn kereltje hoor! Joggen zal tegen dan niet meer gaan ben ik bang maar wandelen wel. Vindt hij alleen maar gezellig!

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:52

Lekker toch. Tis gezelliger dan alleen lopen . Mocht ik ooit zo fanatiek worden moeten mijn pony's er ook aan geloven(nu doe ik het met de fiets ).

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:54

Ik heb het vorig zomer ook wel eens gedaan hoor, niet heel ver aangezien ik niet zo'n hardloper ben. Mijn paard gaat gelukkig weer stappen als ik gewoon ga lopen, anders wordt het een beetje tricky.

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:59

Ik wjogook welleens met Sal, en ik krijg ook van die rare opmerkingen, wat nog erger is.. als je lekker met je paardje op het strand wandel/jog, de blikken van ruiters die je dan tegenkom :s. Niets van aantrekken. Dit is alleen maar goed voor en en niet te vergeten voor je paardje hahahaha ik ben blij dat ik dus niet de enige ben

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:01

Citaat:
Mijn paard gaat gelukkig weer stappen als ik gewoon ga lopen

die van mij ook, stop ik stopt hij, sprint iik weg, dan doet hij het ook. Goed opgevoed beest

@ kim, zo blijkt maar weer dat we niet alleen gek zijn

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:03

leuk toch als je t kan combineren. Ik moet er niet aan denken want dan ben ik degene die bek af is dus ik zit er liever op

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:10

Ik doe het ook hoor .
Het is goed voor me en in m'n eentje is ook weer zo saai he .