Er zijn grofweg 3 types ruiter te onderscheiden:
1) De dressuur- en springruiters. Die worden volgens mij al goed bediend door de reguliere ruitersportzaken
2) De Westernruiters. Die willen jeans...
3)De "Buiten-Ruiters"
Om die laatste categorie gaat het. Het maakt niet uit of je een wandelruiter bent of een endurance persoon.
Ik zal even helpen. Als ik voor mezelf spreek dat wil ik graag een
A) elastische broek, die niet gaat bubbelen bij je knieën of in je kruis en bij je achterwerk
B) met zakken en lusjes voor een riem, zoals een jeans.
C) ademend materiaal, makkelijk te wassen
D) lang en relatief strak om mijn been sluitend, zodat ik er schoenen onder kan dragen en het toch niet rond mn been draait.
E) geen naden op foute plaatsen
Een heupmodel is misschien wel modern, maar niet handig, want als je op je paard zit heb je zo'n "bouwvakkersglimlach"
Dus van achteren hoog en van voor wat lager?
Wil je meedoen met de allerlaatste mode of moet het gewoon practisch zijn?
Dat soort dingen..... oh ja, ook niet onbelangrijk; De Prijs!!!! Wel realistisch blijven...een Hi-Tech broek koop je niet voor 25 euro. Dus geef aan wat je maximaal voor je "ideale" rijbroek zou willen uitgeven.
Alsjeblief maar één keer reageren, want anders wordt het heel onoverzichtelijk. Tenzij je opeens een briljante ingeving krijgt, natuurlijk
Ik denk dat het een beetje lastig is om hier een "poll" van te maken, er zijn te veel opties en je kunt er ook geen goede ideeën bij plaatsen.
een rijbroek moet niet te duur dijn, wel realistisch natuurlijk, lekker zitten, lekker warm zijn, ehmz... meer kan ik zo snel niet bedenken. Ik weet wel dat ze bij RUitershop Beerens in Scharnegoutem vorige week allemaal buiten rij broeken in de aanbieding hadden,
.
), en vooral heel stevig ook, moet lang meegaan, niet dat je na een keer vallen een gat hebt of snel gaat pluizen, mag ook niet schuren. Maar moet toch wel comfortabel zitten.
, dat je aan de zijkant van je broek een baan in een ander kleurtje hebt. Eventueel met de mogelijkheid daar iets op de laten drukken? (eigen naam, naam van paard, of bedrijfsnaam ofzo?)
(wat uitgebreidere broek misschien wel iets meer, maar voor simpel eenkleurig model niet meer)