Paard verkopen naar Italië?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

Paard verkopen naar Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:01

Hey,

Mijn paard word na lang twijfelen verkocht,omdat ze artrose heeft
kunnen we er niet veel voor vragen en wil ook niet iedereen haar kopen.
Nu kan ze als ik het wil naar Italië verkocht worden voor 600 euro meer dan dat ze hier zou verkocht kunnen worden.Ze gaat dan naar iemand die hier veel paarden opkoopt en dan ze mee neemt naar Italië maar wat hij er dan mee doet weet ik niet want ik ken hem niet persoonlijk.Nu word ze dan wel verkocht voor genoeg geld zodat ze niet naar de slacht gaat maar ik weet niet echt wat ik zou doen. Een vriend van mijn vader kent die uit Italië en die heeft gezegd dat ze dan op een wei enzo komt te staan en dat ze dan word gereden af en toe. Maar toch betrouw ik het niet echt en ik weet niet echt wat ik nu moet doen.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het echt niet meer.

Groetjes ik

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:03

Zou het niet doen. Je hoort heel vaak dat paarden op transport naar Italie gaan en daar geslacht wordt en de transporten schijnen ook niet diervriendelijk te zijn. Weet niet of die mand at doet hoor maar hoor het vaak

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:05

ik zou vragen of je foto's zou kunnen zien van waar ze terecht komt, en of je haar nog kan bezoeken. Hoe het transport geregeld is en of je eventueel mee kan reizen.

Kabouterdans

Re: Paard verkopen naar Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:06

Nou ik zou het dus ook niet doen !!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:14

waarom niet, en als het dan naar frankrijk was? dan wel? alleen omdat er ook paarden transporten zijn naar italie. Ik zou gewoon wat meer info vragen.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:18

Xox schreef:
Zou het niet doen. Je hoort heel vaak dat paarden op transport naar Italie gaan en daar geslacht wordt en de transporten schijnen ook niet diervriendelijk te zijn. Weet niet of die mand at doet hoor maar hoor het vaak

Naar het slacht zal ze wel niet gaan daar, dan doen ze er veel verlies aan.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:21

Xox schreef:

nee hoor zou je denken maar dat is echt niet zo, dat zijn maar een paar bedrijven en dat vlees word heel goed geselecteerd, hoeven ze echt niet paarden uit NL voor te kopen, zo wel, gebeurt dat met hele partijen.

Ik heb in Italië op een stal gewerkt (zie profiel) en hij kocht ook paarden die onderhandelbaar ofzo zijn in NL, reed ze weer goed en verkocht ze dan. En ben op heel veel goede stallen geweest in Italië ook in de achterbuurten zorgen ze nog goed voor hun paarden.
Stalling enzo is daar ook erg duur, en de paarden MOETEN papieren hebben

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:23

Zelf zou ik het niet doen .. Maargoed het is niet mijn paard

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:30

Boeli_Wendy schreef:
Zelf zou ik het niet doen .. Maargoed het is niet mijn paard

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:34

Niet doen hoor! Er wordt nergens zoveel paardenvlees gegeten als in Italië. Er is weleens een documentaire op tv geweest over het paardentransport naar Italië. Dat was echt vreselijk om te zien; paarden met gebroken benen werden uit de wagen geslagen. Als je het niet gelooft dan moet je maar eens met de dierenbescherming bellen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:37

Nog een toevoeging: Het schijnt toch lonend te zijn om paarden vanuit Nederland voor de slacht naar Italië te vervoeren, want dit gebeurt nog steeds! Ik durf te wedden dat die man ook slachtpaarden vervoert.

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:38

Jol1 schreef:
Niet doen hoor! Er wordt nergens zoveel paardenvlees gegeten als in Italië. Er is weleens een documentaire op tv geweest over het paardentransport naar Italië. Dat was echt vreselijk om te zien; paarden met gebroken benen werden uit de wagen geslagen. Als je het niet gelooft dan moet je maar eens met de dierenbescherming bellen.

Dat gaan ze echt wel niet doen met venus hoor Dan doen ze super veel verlies,dus daar hebben ze echt nix aan. En ik woon in België dus het is iemand die paarden uit België meevoert.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:42

Italie en Belgie staan bekend om het transport naar slachterijen. Dit gaat niet per trailer, maar per vrachtwagen tegelijk. Ze maken er geen verlies op hoor...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:47

Jammer dat je het niet gelooft, of wil je het liever niet geloven? Als je de dierenbescherming belt (ik neem aan dat ze zoiets ook wel in België hebben) dan zal je ook zo'n verhaal horen. In de toekomst willen ze er in Europees verband iets aan gaan doen, maar voorlopig gebeurt dit nog steeds. En ook vanuit België!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:54

waarom denken jullie meteen zo negatief? Wie zegt dat haar paard daar met wordt vervoert? wie zegt dat haar paard daar wordt opgegeten? jeetje, vraag gewoon aan die man hoe of wat en je komt het vanzelf te weten. succes met beslissing!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:57

duur vlees wordt het dan!!
denk jullie nou echt dat dat paard naar italie de slacht in wordt gedrukt,
reken maar van niet,
600 !!geven ze in nl nog niet eens voor een slachtpaard,en die man wil meer betalen
en de italianen of vervoersbedrijven, handelaren,etc
halen hier van utrecht de paarden vandaan,(of een andere markt) voor de slacht
en niet van een particulier,
als het een merrie is, met een mooi papier, gaan ze ermee fokken,
kwpn paarden zijn duur in het buitenland,
maar bij enige twijfel,
niet verkopen.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:59

Ik heb nog iets gevraagd aan mijn vader. Hij zegt dat als naar daar verkocht word ze op een ranch komt te staan,en we zouden als ik het wil ze verkopen voor 1600 euro, dat is véél meer dan dat ik ze hier verkocht krijg. En ik denk wel dat ze daar verlies op doen,want de vriend van mijn vader heeft gezegd dat als je ze aan die mensen verkoopt voor minder dan 750 euro ze naar de slacht gaat.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:01

liannes schreef:
duur vlees wordt het dan!!
denk jullie nou echt dat dat paard naar italie de slacht in wordt gedrukt,
reken maar van niet,
600 !!geven ze in nl nog niet eens voor een slachtpaard,en die man wil meer betalen
en de italianen of vervoersbedrijven, handelaren,etc
halen hier van utrecht de paarden vandaan,(of een andere markt) voor de slacht
en niet van een particulier,
als het een merrie is, met een mooi papier, gaan ze ermee fokken,
kwpn paarden zijn duur in het buitenland,
maar bij enige twijfel,
niet verkopen.

Het is een ex-polopaard,ze heeft wel papieren maar die heb ik spijtig genoeg niet. Ik weet niet of ze met polopaarden fokken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:01

Nou ik denk dat jullie toch iets te goed van vertrouwen zijn. Waarom zou iemand met een vrachtwagen met paarden, en het maakt die persoon niet uit of een paard wat mankeert of niet, naar Italië rijden?Denk je nu echt dat een paard met artrose daar in een paardenrusthuis komt? Wel een beetje naïef hoor! Vooral omdat ts de man niet kent, ze weet niet waar de paarden naar toe gaan en wat ermee gebeurt. Ze twijfelt zelf ook al aan het verhaal. Alleen omdat ze 600 euro meer krijgt, denkt ze dat het paard dan wel niet geslacht gaat worden. Ik help het haar hopen.......

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:02

Ten eerste leuk paard heb je. Verder moet je doen wat jij wilt het is jou paard.
Ik zou wel kijken of ze inderdaad op een goede plek komt. Jammer dat geld toch altijd belangrijk is, er is misschien best iemand die je paard een goede oude dag wil geven.
Ik zou mijn paard persoonlijk nooit zomaar op transport zetten zoder dat ik weet waar ze tercht komt.
Heel veel sterkte in ieder geval, probeer erachter te komen waar ze naartoe gaat.

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:03

ga me nu aub niet vertellen dat je nog nooit over het transport naar Italie gehoord hebt!
je paard is al half dood voor dat hij/zij daar aankomt (het transport alleen al is niet om over naar huis te schrijven en dan zeg ik het nog heeeeeeeel zachtjes) eenmaal daar aangekomen is de hel nog niet voorbij hoor...........ik zou op internet maar eens zoeken naar het transport en wat daar allemaal mee mis gaat....ik zou het niet doen al zou ik er nog zoveel geld voor krijgen....nee dan zou ik hem nog liever zelf de nek om draaien dan weet ik zeker dat hij een zacht en normaal (humaan) einde heeft gekregen en dat hij/zij niet eerst door een hel is gegaan want dat is het, en de zogenaamde belofte dat hij/zij daar op de wei komt en af en toe nog gereden wordt....nou ik zou daar niet in trappen....
Laatst bijgewerkt door Ezri_Jo op 30-01-06 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:04

Jol1 schreef:
Nou ik denk dat jullie toch iets te goed van vertrouwen zijn. Waarom zou iemand met een vrachtwagen met paarden, en het maakt die persoon niet uit of een paard wat mankeert of niet, naar Italië rijden?Denk je nu echt dat een paard met artrose daar in een paardenrusthuis komt? Wel een beetje naïef hoor! Vooral omdat ts de man niet kent, ze weet niet waar de paarden naar toe gaan en wat ermee gebeurt. Ze twijfelt zelf ook al aan het verhaal. Alleen omdat ze 600 euro meer krijgt, denkt ze dat het paard dan wel niet geslacht gaat worden. Ik help het haar hopen.......

Ik denk niet dat die een paard van 1600 euro naar de slacht gaat doen hoor .. denk dat het dan wel wat te duur word voor hem!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:04

Hermesdeux schreef:
Italie en Belgie staan bekend om het transport naar slachterijen. Dit gaat niet per trailer, maar per vrachtwagen tegelijk. Ze maken er geen verlies op hoor...

Dat was het eerste waar ik ook aan dacht. Aan de andere kant worden er ook hele dure sportpaarden over de hele wereld vervoerd. Maar goed, dan heb je het niet over paarden van een paar honderd of duizend Euro en wordt het transport met zeer goede/luxe vrachtwagens en/of vliegtuig verzorgd.

Van de kosten van het transport van het paard van TS + het aan/verkoopbedrag, zou de eigenaar in Italie meerdere gezonde paarden kunnen kopen. Ergens zit er denk ik toch een addertje onder het gras. Als het mijn paard was, zou ik het niet zomaar doen.

Misschien als ik hem zelf zou kunnen brengen tegen vergoeding van diesel/benzine (net wat er in je tank gaat), maar dan nog...

Als het nu om een goed, gezond en duur sportpaard zou gaan, dan zou ik het geen probleem vinden. Er worden nu eenmaal regelmatig goede paarden door buitenlanders in Nederland aangeschaft. Maar 'slachtpaarden'/'arbeidsongeschikte' paarden hebben ze in hun eigen land ook meer dan genoeg van, dus daar hoeven ze geen moeite voor te doen of kosten voor te maken. Daarnaast is natuurlijk niemand zo gek om in Nederland een paard van tussen de 20.000 Euro en de paard ton te kopen om hem vervolgens te slachten.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:06

nog even over die kennis die het over 750 heeft voor de slacht

minder dan 300, zal hij bedoelen, het vervoer erheen wordt ook
doorberekend,
hier krijg je niet eens een paard voor dat geld naar de slacht,
ik denk dat als ze haar alleen voor de fok gebruiken, dat ze een mooi plekje krijgt, anders moet je eens met Nimmedor pben,
ik denk omdat zij er geweest is, je meer kan vertellen dan wij allemaal bijelkaar,

succes met jullie beslissing

Ezri_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:07

venusjah schreef:
Jol1 schreef:

Ik denk niet dat die een paard van 1600 euro naar de slacht gaat doen hoor .. denk dat het dan wel wat te duur word voor hem!

als er nu ook 1600 euro voor geboden was....maar er is maar 600 euro voor geboden