Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jaan81 schreef:Mijn hengstveulen is nu ruim 8 maanden en daar wandelen we veel mee; hij is naar de hoefsmid geweest en al dat soort dingetjes.
We willen van de zomer hem aan dingen om z'n lijf laten wennen; gewoon een dekje op, dekensingel rond z'n buik, etc.
Ik wou dat ik hem al kon longeren, maar we hebben geen bak o.i.d., dus dat gaat niet. Anders zou ik dat dus wel al doen! (stemcommando's oefenen etc)
Maar als jouw hengst 2 is zal ik alles wel met m gaan doen, behalve erop zitten.
Een hoofdstel mag hij al lang aan gewend zijn, heb ik gelezen. (alleen dan nog niet met druk op het bit, dus over een halster heen)
Succes met m!
dobbel schreef:Een veulen van 8 maand longeren, als je dat gaat doen dan is hij versleten voor hij echt volwassen is, Longeren is juist een hele zware belansting voor de benen, Met 2.5 kan je wel af en toe longeren maar dan echt niet te lang bitje in zadeltje op enz, maar echt rijden toch minimaal 3 liefst nog iets ouder.
dobbel schreef:Nee absoluut niet doen het gaat juist dat ze een te zware belansting in de benen krijgen door het continu in een rondje lopen, Hij krijgt dan echt enorme schade in zijn benen als je dat op te jonge leeftijd doet,
Ik heb zelf ook een hengst van 9 maanden en daar doe ik 1 keer in de week een beetje mee wandelen borstelen en dat soort dingen en voor de rest laat ik hem de eerste 3 jaar lopen en lekker groeien.

dobbel schreef:Als hij zich verveelt moet je een maatje voor hem zoeken zodat hij zich niet meer verveeld, een veulen van 10 maand moet niet aan het werk hoeven, een kind van een jaar hoeft dat toch ook niet, en het is slecht voor het dier.
silvana schreef:

paardje als ie wat ouder is (dit is niet op TS bedoelt)StalHaast schreef:S schreef:
Wat heb ik hier aan?
ik VRAAG gewoon netjes wanneer ik eventueel zou kunnen beginnen met mijn paard!
dat wil niet zeggen dat het MOET.
beetje nuttelooze site voor mij.

niet voor een 2 jarige en zeker niet voor een jaarling!!