Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Nikki_jimmy schreef:Mijn paard kan heel slecht tegen beenbeschermers. Hij krijgt rare zweren en pijnlijke plekken ervan.
Ik spring heel af en toe met bandages, wel als iemand toezicht houd, en 't kan zeggen wanneer ze los raken.
Verder, ik zou er gene parcour mee springen, maar een sprongetje kan geen kwaad.
Groejtes

) 
Blackje schreef:Ook met springen en dit gaat gewoon goed! Voor de zekerheid kan je er altijd zo'n extra klittenbandje omheen doen of met tape vastzetten

meiske16 schreef:In principe geven bandages toch veel minder bescherming dan peesbeschermers? En daarbij er onstaat om de benen nog een gruwelijke hitte...als je met bandages rijd.
Sizz schreef:Dit omdat mijn pony al behoorlijk wat gelopen heeft en al wat ouder is. Wij vonden dat dit meer bescherming was.
?RUBYWHITE schreef:Ik rij zowel met bandages als peesbeschermers om, als ik mijn paarden laat springen kies ik toch altijd voor peesbeschermers dan bandages. Ik weet dat ze veel enthousiaster gaan bewegen en 1 paard tikt zichzelf daarbij behoorlijk aan. Dan bieden de peesjes meer bescherming dan bandages...
0ojannekeo0 schreef:bandages kunnen net zo goed losgaan met dressuuren. denk eens als je paard met wijken bv tegen zijn eigen benen aankomt, dan kan de sluiting al los gaan.
als je goed bandageert met de sluiting aan de buiten kant kan er bijna niets mis gaan.
Dan heb je je bandage misschien op de kop afgerold, geen punt, alleen zit de sluiting binnen. En als het sluting gewoon nog goed is, is er ook niks aan de hand
Mocht je bang zijn dat het zou kunnen gebeuren dat de sluiting los gaat, doe je toch een stukje tape op ofzo?