ervaringen met leningen voor paarden..!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

intentions

ervaringen met leningen voor paarden..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 09:26

hallo ik wil graag een paardje kopen..!!
ik wilde graag weten of meerdere mensen
hiervoor ook een lening hebben afgesloten..??

en zo ja waar..
en waarom bij die instelling..!!

ik hoop dat iemand mij hierover informatie kan verschaffen..

groetjes

monsera

Re: ervaringen met leningen voor paarden..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:32

Ik zou nooit een lening afsluiten om een paard te kopen.Ik zou eerst gaan sparen tot je genoeg geld bij elkaar hebt en het liefst nog iets extra's en dan een paard kopen.Als je nu al geld moet lenen hoe moet het straks dan bij een tegenvaller?

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:35

idd wat monsera zegt, de aankoop zelf is niet het duurste gedeelte, het onderhoud en de onverwachte kosten zijn veel hoger dan de aankoopprijs.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:36

Ik ga met de voorgaande reacties mee. Pas geld uit geven aan zo iets als je het daadwerkelijk hebt.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:40

Geen paard kopen als je het geld niet hebt... Hoe moet je het dan doen als je paard erg duur geopereerd moet worden? Lening verhogen?

Het geld van mijn paarden had ik -gedeeltelijk- geleend van mijn moeder en ze zei vorig jaar 'laat terugbetalen maar zitten'

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 09:44

(deze add is trouwens voor een vriendin..)

zij zegt dat ze alles kan betalen en het beestje voor alles laat verzekeren alleen ze kan op dit moment de koopprijs niet helemaal betalen..!!

dakhilah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:50

hoi,
Dat zou ik echt afraden!!...sparen en zelf aanschaffen lijkt mij persoonlijk "veiliger"...maar goed ieder z'n meug .....ik ben zelf ook al een tijd driftig aan het sparen voor een bepaald dier dat ik graag wil toevoegen aan de kudde maar daarvoor een lening nemen , nou dan maar geen paard erbij!.....
Succes!
gr,sas.

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:51

hmmm, ik zou daar toch niet zo mee op mijn gemak zijn. Stel er gebeurt wat met het paard en moet worden ingeslapen;dan zit zij nog met de schulden... (ook al verzeker je je paard, eerst maar zien of je alles terug krijgt).

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 09:59

ja ik ben het met jullie eens ..!!
ik dacht als ik meer reacties krijg van mensen die er ook zo ever denken miss doet ze het dan niet..!!

het is nou niet dat ik alleen negatieve reacties wil zien .. positieve reacties zijn ook welcom..

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:01

intentions schreef:

zij zegt dat ze alles kan betalen en het beestje voor alles laat verzekeren alleen ze kan op dit moment de koopprijs niet helemaal betalen..!!

Als je alles kunt betalen, hoef je je paard eigenlijk niet te verzekeren. kennelijk is ze dus toch erg onzeker over dat "alles kunnen betalen"
Lening afsluiten voor de koop van een paard is ongeveer even stom als een lening afsluiten voor een vakantie (ja, die sukkels bestaan!!)

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:02

Ik ga mee met de rest; de aanschafwaarde is immers een schijntje vergeleken met de maandelijkse kosten en onvoorziende kosten die er later allemaal bij komen.

Al is het natuurlijk allemaal afhankelijk van de prijs die ze voor een paard wilt betalen als ze een duur sportpaard met een in te lijsten afstamming op het oog heeft met een prijskaartje van 10-20.000 of meer... tja dan is een lening niet zo vreemd... Maar dan nog: als je zulke paarden wilt kopen zonder het geld op je bankrekening te hebben, moet je je toch ook afvragen of je wel slim bezig bent.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:02

intentions schreef:

laat dr eerste nog maaar eens alles narekeken.
en even flink doorsparen, als ze het geld wat je normaal in het paard zou steken nu opspaart kan je over tijdje hardtsikke leuk beetsje kopen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:04

Eerst doorsparen
Als hij een operatie moet oid kun je de aflossing echt niet meer betalen...

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 10:59

Javayo schreef:
Ik ga mee met de rest; de aanschafwaarde is immers een schijntje vergeleken met de maandelijkse kosten en onvoorziende kosten die er later allemaal bij komen.

Al is het natuurlijk allemaal afhankelijk van de prijs die ze voor een paard wilt betalen als ze een duur sportpaard met een in te lijsten afstamming op het oog heeft met een prijskaartje van 10-20.000 of meer... tja dan is een lening niet zo vreemd... Maar dan nog: als je zulke paarden wilt kopen zonder het geld op je bankrekening te hebben, moet je je toch ook afvragen of je wel slim bezig bent.

het is inderdaad voor een prijzig sportpaard..!!
zij is al bezig met onderhandelen..
en ze zegt dat ze een jaar garantie krijgt..!!

ik vind het moeilijk ik gun het haar echt maar ik vind het eng..!!
ik wil niet dat ze strax voor problemen komt te staan..!!
en als het goed is heeft ze wel zo een verzekering dat mocht het paard te komen overlijden dan krijgt ze binnen een maand de koopprijs terug..!!

dus ja en ik heb daarverder niet zo een verstand van .. wil zelf ook graag een paardje maar ik spaar liever even door..
voor mijn gevoel denk ik dat ik dan echt kan zeggen het is van mij en heb het zelf betaald..!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:06

ik zou nooit een lening aanvragen, voor nix niet.
ik heb een scooter op afbetaling gekocht, flinke prijs, want je betaald flink veel rente.. nou de scooter heeft het nog geen 2 jaar overleefd, vaak kapot geweest en nu heb ik hem voor 100 euro verkocht omdatie niet meer aan de praat wilde... maar vervolgens heb ik die afbetaling nog voor 3 kwart lopen... ik betaal nu voor iets wat ik niet meer in mijn bezit heb en waar ik weinig plezier van gehad heb.

dat kan dus ook met een paard. tuurlijk ben je je geld ook kwijt als je hem zo zelf koopt, maar je zit dan tenminste niet nog jaren vast aan die slepende rentes.

nee ik heb mijn lesje wel geleerd, ik koop nix meer op afbetaling, ik leen nix meer. kan ik het niet betalen?? dan jammer... en als mijn paarden wat mankeren?? dan schraap ik liever alles bij mekaar en eet ik een boterham minder.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:06

ik hoop dat je vriendin niet beinvloed is door die reclames op tv met zogenaamde hele lage rente etc etc. ( van mij mogen die verboden worden).

Nee ik zou nooit een lening afsluiten voor een paard, gewoon eerst sparen en als alles realiseerbaar is dan koop ik hem. (dat heb ik al gedaan).

Ik ben van mening: LEEN ALLEEN VOOR EEN HUIS! niet voor een tv, paard, vloer, etc etc.

Groetjes Kim

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:22

een jaar garantie?????
tis geen auto!
Hoe wil de verkoper dat hard maken??

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:57

op papuer denk ik ..!!
ik weet het ook nog niet precies maar dat is wat ik tot nu toe gehoord heb..!!

intentions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:58

KimH schreef:
ik hoop dat je vriendin niet beinvloed is door die reclames op tv met zogenaamde hele lage rente etc etc. ( van mij mogen die verboden worden).

Nee ik zou nooit een lening afsluiten voor een paard, gewoon eerst sparen en als alles realiseerbaar is dan koop ik hem. (dat heb ik al gedaan).

Ik ben van mening: LEEN ALLEEN VOOR EEN HUIS! niet voor een tv, paard, vloer, etc etc.

Groetjes Kim

ik denk dat ze beinvloed is idd door die reclames ..
eerlijk is erlijk ze zien er wel aantrekkelijk uit..!!
alleen stink je er altijd in..!!

nee ik heb al tegen haar gezegt als je een lening neemt doe het dan in iedergeval bij de bank..

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:02

Precies alleen bij de bank, die reclames zijn zo gevaarlijk. die dingen brengen mensen alleen maar in de problemen ( ik ken ook iemand die er in gestonken is). Laat je vriendin dit topic lezen mischien gaat ze in plaats van lenen, sparen

Groetjes Kim

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:03

Lening voor een paard zou ik nooit doen. Ik sluit me aan bij KimH, alleen lenen bij een aankoop van een huis en verder niet.
Gewoon lekker doorsparen totdat er geld genoeg is.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:12

intentions schreef:
het is inderdaad voor een prijzig sportpaard..!!
zij is al bezig met onderhandelen..
en ze zegt dat ze een jaar garantie krijgt..!!

Hoeveel zou ze moeten lenen dan? Een grote lening heb je niet in een jaar afbetaald (tenminste:dan kun je net zo goed een jaar doorsparen vind ik als je zulke aflossingen op kunt brengen)

Kan ze niet beter op zoek naar een hele goede tweejarige? Als je goed zoekt kun je er nog wel een vinden voor de prijs van een 'normaal' volwassen sportpaard. Ik weet niet wat voor niveau ze er mee wil bereiken maar ik denk dat je voor 8000 Euro met goed zoeken wel een leuke tweejarige kunt vinden die een eind de sport mee in kan als hij eenmaal ingereden is.

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:22

ja ik weet niet precies hoeveel ze wilde lenen.. daar zit ze volgens mij nog over na te denken..!!

maar ik ga haar zeker deze topic laten lezen..!!
dan kan ze zien dat ik niet uit me nek kraam..!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:23

Lenen is enorm duur, ik zou het niet zo snel doen en zeker niet voor een paard! Wat ook al eerder is gezegd: wat nou als het paard ziek wordt/dood gaat, dan zit je wel mooi met die lening.. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat die reclames voor leningen verboden zouden moeten worden.. Het is echt niet zo geweldig als in de reclame!

Kan ze geen geld van familie lenen ofzo? DAt zou ik dan nog eerder doen..

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:23

ja als ik ga lenen leen ik alleen van familie geen rente en je kan nog is een maandje overslaan ..

heb ook even gedacht aan een lening maar die gedachte heb ik snel uit mijn hoofd gepraat..!!