Ik zit er namelijk over te denken een tweedehands Merano dressuurzadel te kopen.
alvast bedankt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
XlucienneX schreef:verder hoefde ik nooit op te vullen.
cavaletti schreef:ook erg opvallend dat er erg veel tweedehandse merano zadels te koop aan worden geboden, want de meesten komen er na 1 keer rijden achter wat voor troep het is.
)
cavaletti schreef:Merano zijn de zadels van zadelmarkt en dus echt gewoon bagger, ze zijn alleen erg slim want zadelmarkt heeft inmiddels een aantal verstigingen door het hele land, dus het is tegenwoordig erg moeilijk te achterhalen welke bagger er van zadelmarkt is, maar de merano zadels zijn absoluut 100% van zadelmarkt.
ook erg opvallend dat er erg veel tweedehandse merano zadels te koop aan worden geboden, want de meesten komen er na 1 keer rijden achter wat voor troep het is.
Jeetje er zijn wel meer bedrijven die dit soort zadels verkopen hoor en die hebben echt niets met zadelmarkt te maken, maar daar hoor je nooit iets over 
unamie schreef:sommige menen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben
samjo schreef:unamie schreef:sommige menen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben
En dit bedoel ik dus, bedankt Unamie
unamie schreef:als ik je profiel kijkt en ik zie wat die schimmel op zijn rug heeft
heb jij er idd geen verstand van
zadel ligt achterover en veel te ver naar voren
maar ja als je dat zelf niet ziet ..dan houdt het op
pony heeft ondertussen al een ander zadel wat goed past.
en ik denk niet dat jij via een foto van een pony kunt bepalen of ik wel of geen verstand heb van paarden/pony`s of zadels
samjo schreef:unamie schreef:als ik je profiel kijkt en ik zie wat die schimmel op zijn rug heeft
heb jij er idd geen verstand van
zadel ligt achterover en veel te ver naar voren
maar ja als je dat zelf niet ziet ..dan houdt het op
Och ja en jij weet natuurlijk hoe oud die foto ispony heeft ondertussen al een ander zadel wat goed past.
Mijn mening is dat je niet altijd veel geld hoeft uit te geven voor een zadel dat goed ligt en idd op die foto lag het zadel niet meer goed, maar dat wil niet zeggen dat het geen goed zadel is.
Even ter info Unamie, ik loop al iets langer mee in de paardenwereld ongeveer zo`n 20 jaaren ik denk niet dat jij via een foto van een pony kunt bepalen of ik wel of geen verstand heb van paarden/pony`s of zadels
, maar als een erkende zadelmaker mij verteld dat een zadel goed ligt en dat ik dat best kan gebruiken zonder de rug van mijn pony`s te verknallen, wat dan? Negeren en toch gaan voor een duur zadel en dan over een jaar het zelfde probleem hebben en dan nog een keer veel geld uitgeven ?unamie schreef:sommige menen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben
Ilindra schreef:XlucienneX schreef:verder hoefde ik nooit op te vullen.
Dan gaan bij mij alle alarmbellen al rinkelen.
Een goed zadel is opgevuld met wol en niet met kunststof.
Wol zul nu eenmaal af en toe moeten bijvullen een zadel wat keihard in dezelfde vorm blijft is niet lekker voor een paardenrug
Citaat:sommige mensen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben
hun is in ieder geval paard is minder tevreden![]()
heb je niet veel geld te besteden
dan is het beter is om een goed 2e hands zadel te kopen bv. stubben of passier kiefer kn
wintec zijn ook prima qua boom - opbouw
laat een ouder zadel wel helemaal overnieuw vullen voordat je er mee gaat rijden (oude vullingen zijn vaak geklonterd soms zitten er wel 3 verschillende soorten vullingen in )
er zijn zelfs zadelmakers die een ouder merk zadel helemaal op maat maken van je paard
dan heb je voor weinig een perfect pasend zadel

samjo schreef:Mensen jullie zullen het allemaal wel beter weten, maar als een
erkende zadelmaker
mij verteld dat een zadel goed ligt en dat ik dat best kan gebruiken zonder de rug van mijn pony`s te verknallen, wat dan? Negeren en toch gaan voor een duur zadel en dan over een jaar het zelfde probleem hebben en dan nog een keer veel geld uitgeven ?
samjo schreef:En Unamie de manier van reageren van Cavaletti kan ik waarderen.
het geen wat jij neer zet absoluut niet. Jij kan aan de hand van een foto niet uitmaken wie ik ben, wat ik doe en wat ik wel of niet kan.
) maar er blijven altijd mensen die er tevreden over zijn én mensen die er niet tevreden over zijn..