merano dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

smiek

merano dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:40

Wie heeft er ervaring met een Merano dressuurzadel, of heeft er zelf een?

Ik zit er namelijk over te denken een tweedehands Merano dressuurzadel te kopen.

alvast bedankt

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:46

merano = zadel markt

de nieuwste zijn wel goed (nieuwprijs 300 )
de oudere en goedkopere versies vind ik persoonlijk bagger ..
baseline van divoza kost minder en is vele malen beter

met een merano moet je het gewoon treffen of die komt uit de goede doos met de goede zadels of uit de vergaarbak met niet goede zdels (loslatende verf snelle slijtage waardeloze kussens soms scheef) maar als je een goede te pakken hebt kun je der wel even lol van hebben
ken ook mensen die er erg tevreden over zijn ..(let wel van horen zeggen )

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:09

komen de merano zadels alleen bij zadelmarkt weg dan..?
want ik heb wel veel negatieve dingen over zadelmarkt gehoord. En ik ben dan ook niet van plan daar een zadel te nemen.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:54

ik had ook een merano zadel.

zat harstikke fijn. ik had er niks op aan te merken. alleen het leer verkleurde.. verder hoefde ik nooit op te vullen. dus ik ben er wel tevreden mee. hij paste goed op mijn pony dus mijn keuze was snel gemaakt. ondanks de negatieve berichten.

hier 1 goede!

Phrono

Re: merano dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:56

Ik heb er 1 gehad. Eerst beviel ie wel goed, later zakte die steeds scheef naar 1 kant. Steun aan de kniewrongen had ik totaal niet en het zadel was eigenlijk ook wat te groot voor mij (1.67). Het had te lange zweetbladen voor mijn korte benen. Wel zat het zadel heel zacht en kon ik er fijn buitenritten mee maken. De kwaliteit van het leer vond ik best slecht. Al met al zal ik er nooit weer een zadel kopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:57

XlucienneX schreef:
verder hoefde ik nooit op te vullen.

Dan gaan bij mij alle alarmbellen al rinkelen.
Een goed zadel is opgevuld met wol en niet met kunststof.
Wol zul nu eenmaal af en toe moeten bijvullen een zadel wat keihard in dezelfde vorm blijft is niet lekker voor een paardenrug

muisz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:34

ik heb zo'n nieuwe merano flexible .. we waren int begin wel bang dat hij mss te ver zou doorzaken maar dat is allemaal goed gekomen .. volegende maand komt de zadelmaker kijken of hij goed ligt en of hij nog op of aanmerkingen heeft .. ik ben er zelf tevreden mee kijken wat de zadelmaker volgende maand zegt

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:05

Merano's zijn dat niet zadels die je bij zadelmarkt kan halen ?

Of verwissel ik die nou met een ander merk...

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:10

Merano zijn de zadels van zadelmarkt en dus echt gewoon bagger, ze zijn alleen erg slim want zadelmarkt heeft inmiddels een aantal verstigingen door het hele land, dus het is tegenwoordig erg moeilijk te achterhalen welke bagger er van zadelmarkt is, maar de merano zadels zijn absoluut 100% van zadelmarkt.

ook erg opvallend dat er erg veel tweedehandse merano zadels te koop aan worden geboden, want de meesten komen er na 1 keer rijden achter wat voor troep het is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:48

cavaletti schreef:
ook erg opvallend dat er erg veel tweedehandse merano zadels te koop aan worden geboden, want de meesten komen er na 1 keer rijden achter wat voor troep het is.

Valt mij ook op dat er erg veel tweedehands stubben zadels aangeboden wordt, dus vanuit jouw conclusie is dat dus ook troep?

Volgens mij is Merano niet perse van zadelmarkt, alleen zadelmarkt is bekend geworden met dat merk.
Laat je niet beinvloeden hier op bokt, vraag het aan zadelmaker, hier zijn er een hoop die de klok wel hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt.
Ik ben nog nooit in een zadelmarkt-achtige winkel geweest, dus kan geen oordeel vellen. ( heb ook een verwende bips met een prestige )

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:57

Stubben door je wel veel langer mee : vaak overleefd het zadle het paard en is dat de reden van verkoop, Bitch!
geen goede vergelijking dus.

Ik vind de zadels van zadelmarkt bagger.
Maar dekens etc. zijn prima!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:19

nooit zo'n zadel kopen..kwaliteit is zeer slecht
zadel zijn vaak scheef
sommige menen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben
hun is in ieder geval paard is minder tevreden

heb je niet veel geld te besteden
dan is het beter is om een goed 2e hands zadel te kopen bv. stubben of passier kiefer kn
wintec zijn ook prima qua boom - opbouw
laat een ouder zadel wel helemaal overnieuw vullen voordat je er mee gaat rijden (oude vullingen zijn vaak geklonterd soms zitten er wel 3 verschillende soorten vullingen in )

er zijn zelfs zadelmakers die een ouder merk zadel helemaal op maat maken van je paard
dan heb je voor weinig een perfect pasend zadel

mams

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:23

cavaletti schreef:
Merano zijn de zadels van zadelmarkt en dus echt gewoon bagger, ze zijn alleen erg slim want zadelmarkt heeft inmiddels een aantal verstigingen door het hele land, dus het is tegenwoordig erg moeilijk te achterhalen welke bagger er van zadelmarkt is, maar de merano zadels zijn absoluut 100% van zadelmarkt.

Ts mag ik je er op wijzen dat dit de mening is van Cavaletti.
Zadels van Zadelmarkt zijn niet perse direct bagger, omdat ze toevallig verkocht worden bij Zadelmarkt.

Ik heb namelijk 2 zadels daar vandaan en heb er geen problemen mee
Wat betreft dat opvallend veel Merano zadels 2e hands worden aangeboden, kom je wel eens op marktplaats en weet je hoeveel Kieffers, stubben en weet ik veel wat voor topmerken er 2e hands worden aangeboden.

Ik heb ook een Merano zadel te koop, waarom? nou omdat het niet meer past op onze (
en lees nu goed!!!!!
) jonge pony van bijna 5.
Daarom heb ik ook een zadel gekocht bij Zadelmarkt, omdat het een jonge pony is en ik niet weet ik veel hoeveel geld uit ga geven aan een duur zadel waar ik waarschijnlijk na een jaar ook niets meer aan heb en het dan moet verkopen met veel verlies.

Ik verkoop liever een Merano zadel na 1 jaar voor 75 euro dan een kieffer voor een flutbedrag

Ik vind trouwens zoiezo dat gezeik over zadelmarkt een beetje Jeetje er zijn wel meer bedrijven die dit soort zadels verkopen hoor en die hebben echt niets met zadelmarkt te maken, maar daar hoor je nooit iets over

unamie schreef:
sommige menen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben

En dit bedoel ik dus, bedankt Unamie

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:28

samjo schreef:
unamie schreef:

En dit bedoel ik dus, bedankt Unamie

en dit bedoel ik:

als ik je profiel kijkt en ik zie wat die schimmel op zijn rug heeft
heb jij er idd geen verstand van
zadel ligt achterover (knelt dus op de schoft) en veel te ver naar voren
hij zal opzadelen en aansingelen ws. niet zo leuk vinden
maar ja als je dat zelf niet ziet.....dan houdt het op

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:41

unamie schreef:
zadel ligt achterover en veel te ver naar voren
maar ja als je dat zelf niet ziet ..dan houdt het op

Och ja en jij weet natuurlijk hoe oud die foto is pony heeft ondertussen al een ander zadel wat goed past.
Mijn mening is dat je niet altijd veel geld hoeft uit te geven voor een zadel dat goed ligt en idd op die foto lag het zadel niet meer goed, maar dat wil niet zeggen dat het geen goed zadel is.

Ik word zo moe van dat gezeik over Zadelmarkt (nee ik heb geen connecties) zoals ik al vertelde heb ik 2 zadels van hun en ik heb er geen problemen mee gehad.
Toen ik daar die zaels kocht wist ik van te voren dat ik er geen 10 jaar mee ging doen, maar voor een jonge pony vond ik deze zadels goed genoeg en als ze dan eenmaal uitgegroeid zijn geef ik wel meer uit voor een beter zadel.
Op dit moment worden deze zadels dus ook niet meer gebruikt, ik heb namelijk voor de schimmel een Wintec gekocht en voor de kleinste een Kieffer

Even ter info Unamie, ik loop al iets langer mee in de paardenwereld ongeveer zo`n 20 jaar en ik denk niet dat jij via een foto van een pony kunt bepalen of ik wel of geen verstand heb van paarden/pony`s of zadels

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:49

samjo schreef:
unamie schreef:
zadel ligt achterover en veel te ver naar voren
maar ja als je dat zelf niet ziet ..dan houdt het op

Och ja en jij weet natuurlijk hoe oud die foto is pony heeft ondertussen al een ander zadel wat goed past.
Mijn mening is dat je niet altijd veel geld hoeft uit te geven voor een zadel dat goed ligt en idd op die foto lag het zadel niet meer goed, maar dat wil niet zeggen dat het geen goed zadel is.

Even ter info Unamie, ik loop al iets langer mee in de paardenwereld ongeveer zo`n 20 jaar en ik denk niet dat jij via een foto van een pony kunt bepalen of ik wel of geen verstand heb van paarden/pony`s of zadels

dat jij met zo zadel rijdt en ze ook nog in je profiel zet
zegt wel degelijks iets over je ervaring......
dat je al 20 jaar mee loopt is des te triester
het blijkt nl. dat je in die 20 jaar weinig geleerd heb
vanaf grote afstand is te zien of een zadel te klein is
maar je daar komen we weer ..als je het zelf niet ziet
heb je nog een hoop te leren
of niet..........

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:49

Het gaat er niet om hoe lang een zadel mee gaat, het gaat erom dat ik weet waar ze gemaakt worden en dat er GEEn aandacht word besteed aan een rechte boom, rechte gelijke vulling of iets dergelijks.
Ik kan ook in India voor nog geen 30 euro precies hetzelfde zadel laten maken, gewoon per container vol, maar dan moet je niet zien hoe ik de zadels binnen krijg, Die mensen hebben er geen verstand van die doen gewoon wat ze opgedragen word (in de fabriek) en voor de buitenkant moet het er goed uitzien.

Je kunt 20 jaar in de paarden zitten zoals je zegt, maar misschien is dat wel alleen met HELPEN bij je dochters en de paarden.
Misschien doe je niet net als bijv mij al 25 met jaar dezelfde paarden, maar neem je gewoon elke zoveel jaar een anderpaard (als het paard weer naar de knoppen is) dit is geen verwijt alleen een voorbeeld hoe iemand al 20 jaar in de paarden kan zitten.

IK weet hoe zadelmarkt aan zijn zadels komt, en geloof me, als je ECHT van je paarden houd of net als bijv mijzelf in de sport rijd en instructrice bent, nou dan pas kun je weten hoe vrselijke beroerd zo`n zadel is, en ik wil helemaal niet zeggen dat een duur zadel perse beter is, maar koop in hemelsnaam een GOED zadel van een "bekend" merk.
wat zadelmarkt doet is gewoon het zadel een naam geven om zo een merk te ontwikkelen, maar dat is geen merk, is prut

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:08

Mensen jullie zullen het allemaal wel beter weten , maar als een erkende zadelmaker mij verteld dat een zadel goed ligt en dat ik dat best kan gebruiken zonder de rug van mijn pony`s te verknallen, wat dan? Negeren en toch gaan voor een duur zadel en dan over een jaar het zelfde probleem hebben en dan nog een keer veel geld uitgeven ?
Of dan toch maar kiezen voor dat merk waar iedereen alles over schijnt te weten.

Ik heb niet gezegd dat het geweldige zadels zijn, maar om te beginnen zijn ze redelijk mits het goed ligt is er imo weinig aan de hand.

En Unamie de manier van reageren van Cavaletti kan ik waarderen.
het geen wat jij neer zet absoluut niet. Jij kan aan de hand van een foto niet uitmaken wie ik ben, wat ik doe en wat ik wel of niet kan.

Jou reactie in dit topic :
unamie schreef:

daar heb ik een probleem mee en dat was ook de reden dat ik hier reageerde, want er zijn al zoveel topics over zadelmarkt geweest dat het eigenlijk erg vervelend begint te worden.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:39

Ilindra schreef:
XlucienneX schreef:
verder hoefde ik nooit op te vullen.

Dan gaan bij mij alle alarmbellen al rinkelen.
Een goed zadel is opgevuld met wol en niet met kunststof.
Wol zul nu eenmaal af en toe moeten bijvullen een zadel wat keihard in dezelfde vorm blijft is niet lekker voor een paardenrug

we lieten hem om de 3 maanden na kijken met de rest van de zadels.

als hij keihard zou zijn zou de zadelmaker er ook wel iets van zeggen toch?
nou hij was dus niet hard ik vind de kussens van mijn kiefffer nu veel en veel harder dus er was niks aan de hand ik vond het gewoon een fiijn zadel.
laat mij dan. ik vond het een fijn zadel!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:43

Citaat:
sommige mensen zijn er tevreden over maar dat zijn de mensen die er geen verstand van hebben
hun is in ieder geval paard is minder tevreden

heb je niet veel geld te besteden
dan is het beter is om een goed 2e hands zadel te kopen bv. stubben of passier kiefer kn
wintec zijn ook prima qua boom - opbouw
laat een ouder zadel wel helemaal overnieuw vullen voordat je er mee gaat rijden (oude vullingen zijn vaak geklonterd soms zitten er wel 3 verschillende soorten vullingen in )

er zijn zelfs zadelmakers die een ouder merk zadel helemaal op maat maken van je paard
dan heb je voor weinig een perfect pasend zadel

ik ben er niet mee eens ik had wel genoeg geld en genoeg ervaring.
ondanks alle slechte ervaringen heb ik toch 2 jaar heerlijk op dat zadel gereden. de zadelmaker was er ook te vreden mee ik had hem niet bij zadelmarkt gekocht. hij zat lekker lag goed op mijn pony en ik had ook wel een kieffer kunnen kopen maar deze lag iets beter dus mijn keuze was snel gemaakt.
dus denk nou niet dat ik zo'n zadel koop en er de ballen geen verstand van had. ik was er gewoon wel tevreden over .en dat moet ook kunnen toch.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:59

ik heb een poosje een tweedehands merano op proef gehad, maar ik heb hem niet genomen. ik vond hem niet lekker zitten en hij schoof naar voren. Faram wilde niet graag de stal uit met dat zadel om, dus hij vond hem ook niet zo... hij zag er verder wel mooi uit.
je kan beter een Merovech nemen, als je goedkoop en goed wil. ik heb een poos een Merovech dressuurzadel gehad, deze kwam niet bij zadelmarkt vandaan maar bij een particulier. hier liggen ze in de winkel voor 540 Euro. het zijn goede zadels, van fijn leer. Faram vond hem ook fijn, en hij zat heerlijk. bij zadelmarkt kosten ze 300 Euro. kijk dan wel even of er een serienummer op het onderste zweetblad staat, anders kan het zijn dat je met namaak te meken hebt. 300 Euro voor zo'n zadel is nl. niks...

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:10

Hier is een sticky van. Pff.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:00

samjo schreef:
Mensen jullie zullen het allemaal wel beter weten , maar als een
erkende zadelmaker

mij verteld dat een zadel goed ligt en dat ik dat best kan gebruiken zonder de rug van mijn pony`s te verknallen, wat dan? Negeren en toch gaan voor een duur zadel en dan over een jaar het zelfde probleem hebben en dan nog een keer veel geld uitgeven ?

welke erkende zadelmaker was dat die een merano goedkeurd daar ben ik wel benieuwd naar

samjo schreef:
En Unamie de manier van reageren van Cavaletti kan ik waarderen.
het geen wat jij neer zet absoluut niet. Jij kan aan de hand van een foto niet uitmaken wie ik ben, wat ik doe en wat ik wel of niet kan.

ik geeft het toe tact is niet mijn sterkste kant
maar cavaletti en ik bedoelen hetzelfde

je reactie's en de foto uit je profiel spreken boekdelen
je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om daar een oordeel over te vellen
in mijn profiel zul je dan ook geen paard tegen komen met de (hals spieren) op de verkeerde plaats omdat het dier rugpijn heeft
niet omdat ik nu zo goed ben...
maar door mij te verdiepen in paarden en naar andere mensen te luisteren en mij te interesseren voor de anatomie van het paard weet ik inmiddels aardig wat van zadels af en ik leer er nog steeds bij..
mijn paarden varen daar wel bij dus ik ook

smiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 13:59

oh oh... ik heb 1 vraag gesteld, maar dat betekent niet gelijk dat het een discussietopic moet worden

volgens mij blijf dit dan gewoon een ding waar je heel lang over kan discusseren (of hoe je dat ook schrijft ) maar er blijven altijd mensen die er tevreden over zijn én mensen die er niet tevreden over zijn..

Maar ik ben er al wel over uit... zoals iemand al zei in dit topic denk ik dat ik toch door ga zoeken naar een kiefer of wintec dressuurzadel en dan maar voor een wat duurdere prijs, maarja dan ben ik er wel helemaal zeker van dat het goed is.

Kiimberly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:19

ik heb ook een merano zadel
vind hem heel fijn zitten
heb hem nu denk ik 4 maanden ( kotm niet van zadelmarkt )
en ben er heel tevreden over !