kapot gebeten winterdeken wie betaald

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Camelot

kapot gebeten winterdeken wie betaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 17:34

de vraag is wie betaald dit grapje, volgens mij is iedereen w.a. verzekerd
en valt deze schade hieronder
de mensen waarvan het paard dit gedaan heeft willen niet eens hun verzekering vragen of dit vergoed kan worden en zeggen dat dit ons eigen risico is wat moet ik doen?

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:36

Ik snap er echt geen HOUT van!

RoWi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:36

Heeft een paard van iemand anders jou deken kapotgebeten?

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:37

Misschien kun je even uitleggen wat er precies is gebeurd?

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:38

ik denk dat de deken van de TS haar paard stuk is gebeten door een ander paard en zij zich nu afvraagt of dit vergoed wordt door de verzekering van de tegenpartij, om het zo te zeggen

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:39

Als je paarden bij elkaar zet weet je dat ze ruig kunnen spelen, en dat er een deken kan sneuvelen.
Op het moment dat je de paarden bij elkaar zet, neem je dat risico. Op dat ,moment ben je zelf aansprakelijk voor de schade.
Als je deken voor een stal hing en hij wordt kapot gevreten, is het een ander verhaal en kun je de eigenaar van het andere paard wel aansprakelijk stellen.
Maar dat lijkt me hier niet het geval

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:41

Billy schreef:
Als je paarden bij elkaar zet weet je dat ze ruig kunnen spelen, en dat er een deken kan sneuvelen.
Op het moment dat je de paarden bij elkaar zet, neem je dat risico. Op dat ,moment ben je zelf aansprakelijk voor de schade.
Als je deken voor een stal hing en hij wordt kapot gevreten, is het een ander verhaal en kun je de eigenaar van het andere paard wel aansprakelijk stellen.

Niets meer aan toe te voegen, zo denk ik er ook over..

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:44

De tegenpartij is hiervoor verzekerd.
Had onlangs zelf ook een kapotte deken door toedoen van een ander paard. Gelukkig deed die eigenaar niet moeilijk.
Probeer eens contact te zoeken met je eigen WA verzekering voor advies of je rechtsbijstand verzekering.
Ik had trouwens wel gezien dat het echt door dat paard was gedaan. Heb je het zelf gezien?

Waratje

Re: kapot gebeten winterdeken wie betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:46

Ik vrees dat Billy gelijk heeft. Tenzij je geen toestemming hebt gegeven om het paard bij anderen in de groep te zetten met z'n deken op.
Verder is niet iedereen WA verzekerd, dat is (nog) niet verplicht in NL.
En een WA verzekering zou in het beste geval alleen uitkeren als er bewijs is dat dat paard het ook gedaan heeft. Zeggen dat het zo is, vinden ze echt te weinig

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:56

hmm.
het is idd eigen risico, maar ik vind wel dat ze moeite kunnen doen!
miss een keer goed met ze praten?

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:02

Bienotje schreef:
Billy schreef:

Precies helemaal mee eens.
Ook kun je de staleigenaar niet aansprakelijk stellen.Je weet dat dit risco aanwezig is.

Bij ons op stal hebben we een aantal dames die hier ook moeilijk om doen.Het paard moet in de koppel, maar dan worden ze boos als de deken kapot gaat.Het paard mag alleen in een weilandje maar dat willen ze niet want dat vinden ze zielig want dan kan het paard niet spelen.Dus ja, wat willen ze dan he.

Het risco dat je deken beschadigd is aanwezig en dat moet je toch ook wel weten.

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:04

ik denk dat het eigen risico is, maar ik vind het wel zo 'normaal' dat als jou paard iets kapot maakt je het zelf vergoed ( verzekering ofzo ) dus ik zou inderdaad is goed met die mensen gaan praten, want het is natuurlijk wel heel erg zonde!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:06

Gewoon laten proberen het op hun verzekering te verhalen. Vind het een beetje kinderachtig dat ze het niet eens willen vragen eigenlijk!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:08

Iedereen is verzekerd toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit met zoiets. Als je het gezien hebt kan de eigenaar uit coulance toch wel iets voor je regelen lijkt mij?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:10

Ben het met Billy eens, daarnaast kost een fikse scheur in een deken repareren doorgaans maar 10 euro ofzo. Zou ik al die moeite niet eens voor willen doen. Dingen gaan nou eenmaal stuk.

Camelot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 18:14

de paarden staan bij elkaar in de wei en ik weet dat er dan het risico is dat dit kan gebeuren het is voor mij de vraag of je hiervoor verzekerd ben maar met deze mensen valt niet te praten

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:16

Het gaat om een deken, verder geen idee wat de situatie is geweest en hoe de TS naar diegene is gelopen om te zeggen dat dr deken kapot is. Als ik wordt aangesproken direct met jouw schuld en je moet betalen. Dan zou ik principieel ook iets mindr coulant zijn.. Het gaat ook om een deken en dat vind ik wel beetje eigen risico, want is meestal nog wel te fixen ja. Gaat het om bv een zadel (meer waarde) dan is het een volledig ander verhaal.

Ze zijn niet verplicht dit via verzekeing te willen regelen, maar uiteraard was het wel netter geweest als die optie als mogelijk werd gehouden..

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:22

Ik ben het op zich eens met Billy. Maar ik denk dat de tegen partij dit wel kan verhalen. Iedereen in NL moet WA verzekerd zijn en bij praktisch alle verzekeringen zitten huisdieren daarbij en dus ook paarden. Dus grote kans dat het paard gewoon WA verzekerd is. Volgens mijn verzekering kan het dan ook verzekerd worden. Voor alle schade dat mijn paard aanricht bij derden, ben ik verzekerd. Wellicht zit er een eigen risico aan vast, waardoor zij dit niet willen navragen, omdat het ze dan alsnog geld kost. Een tussenweg kan zijn dat jij hun eigen risico betaald en dat de deken vergoedt wordt. Want ik denk ook nog steeds dat dat soort dingen nou eenmaal gebeuren als je paarden bij elkaar zet.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:29

Anne_GTI schreef:
Ben het met Billy eens, daarnaast kost een fikse scheur in een deken repareren doorgaans maar 10 euro ofzo. Zou ik al die moeite niet eens voor willen doen. Dingen gaan nou eenmaal stuk.

Dat is zo, maar een beetje sneu geld als je bijwijze van een nieuwe deken voor 180euro koopt en 4maand later sloopt een ander paard je deken...

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:39

Ik zou dus echt nooit een deken gaan vergoeden omdat mijn paard een andere deken heeft gemold. Dat is het risico van ze bij elkaar zetten, zet hem dan maar in een apart weitje. Daarbij moeten ze hem maar inspuiten zodat hij niet opgegeten wordt. Ik zou het zelf ook niet gaan verhalen op de eigenaren van dat paard. Eigen risico vind ik

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:41

Tuurlijk, zo zou ik op zich ook denken, maar waarschijnlijk dat je verzekering het wel vergoedt. Dus ja, als je op die manier de ander ermee weer aan een deken helpt!!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:46

Phynix schreef:
Tuurlijk, zo zou ik op zich ook denken, maar waarschijnlijk dat je verzekering het wel vergoedt. Dus ja, als je op die manier de ander ermee weer aan een deken helpt!!

Helemaal zoals ik er ook over denk... Scheelt diegene gewoon weer wat geld en als het jou zou overkomen zou je het ook fijn vinden als er geprobeerd wordt het te laten vergoeden. En kom op nou, zo veel moeite is het toch allemaal niet? Je praat niet over duizenden euri's

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:51

bij een verzekering heb je toch ook iets van een eigen risico....

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:29

Billy schreef:

Dat is wel zo maar ik vind er een verschil in zitten tussen ruig doen en doelbewust slopen. Er stond bij ons toen 1 die echt doelbewust bleef trekken en bijten tot de deken helemaal kapot was. Dan vind ik het een ander verhaal, zo'n paard hoort dan niet bij een groep paarden in die wel onder een deken staan.
Er zijn meerdere dekens van mij gesloopt, helaas heb ik het elke keer zelf kunnen betalen.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:17

Op dat moment moet of dat paard of je eigen paard uit de groep als hij dekens molt.
Maar de verzekering schijnt in dit geval oook van een bewust genomen risico uit te gaan. Net als een paard wat een box in elkaar timmert, dat wordt niet vergoed aan de pensionhouder, want dat kan gewoon gebeuren.
Ik heb het ook niet verzonnen, zo werkt een verzekering nou eenmaal.