wennen aan laarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

wennen aan laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 12:55

ik heb nieuwe leren rijlaarzen. Ik heb zulke abnormale maten van mijn voeten (breed, hoge wreef en klein) en kuiten dat ik niet in de standaard maten paste. Dus heb ik laarzen op maat laten maken .
Voor het eerst in mijn bijna 10 jarige paardrijcariere rijd ik dus met laarzen. Ik heb dus 9 jaar met chaps gereden.
Nu moet ik heeeeel erg wennen aan die stugge dingen. Ik kom moeilijker door met mijn hulpen en mijn been heeft de neiging om naar voren te floepen . Buiten dat het inlopen heel pijnlijk is valt het me tot nu toe eigenlijk een beetje tegen.
Nog meer mensen die moeite hebben met laarzen? Hebben jullie misschien tips?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:57

door blijven rijden, went vanzelf!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:04

inderdaad...doorbijten en rijden met die hap! is even pijnlijk en ongemakkelijk, maar dat gaat naarmate het leer soepeler wordt vanzelf beter...

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:06

oo dat blijft verschrikkelijk, de 1e weken met nieuwe laarzen!! Idd het went vanzelf, ze gaan steeds lekkerder zitten en over een paar weken WIL je niet anders meer!!!
Als je dan een keer met chaps rijdt, verlang je naar die halve meter leer hoor!!

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 13:07

haha nou laten we het hopen

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:08

Ja ik heb dus ook altijd met chaps gereden, maar ik ga gewoon steeds vaker met laarzen naar de paarden toe, dan heb ik gewoon geen andere keus om met iets anders aan te rijden. Het went vanzelf!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:14

marquez1 schreef:
haha nou laten we het hopen

komt goed echt waar!! straks wil je niet anders meer als ze eenmaal naar je benen staan!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:01

meteen mee rijden, en een tip waar ik echt veel aan gehad heb de eerste paar keer, wel een rare:

inlegkruisje in je knieholte plakken. anders liggen die binnen de kortste keren open, ik had er veel aan. zit voor geen centimeter, maar is echt beter.

succes

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:29

milo schreef:
meteen mee rijden, en een tip waar ik echt veel aan gehad heb de eerste paar keer, wel een rare:

inlegkruisje in je knieholte plakken. anders liggen die binnen de kortste keren open, ik had er veel aan. zit voor geen centimeter, maar is echt beter.

succes

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 16:53

Ik heb nu niet meer zo'n last van mijn knieholtes gelukkig. Mijn laarzen zijn nu ingezakt maar nu krijg ik dus last van die plooi die dan ontstaat op mijn achillespees, echt niet fijn.

Irisamaire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:27

Waarom ben je eigenlijk met laarzen gaan rijden? wedstrijden?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:44

je moet ze inrijden.. eerst reed ik emt rubberen laarzen en nu met chaps moest eerst vet wennen nu is het normaal dus gewoon lekker doorrijden

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:08

Je met ze inderdaad inrijden net als een paard.
Mijn overgang van chaps naar laarzen was ook best eeh, erg.
Gewoon doorzetten, en dan komt dat wel goed.

konyn

Re: wennen aan laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:11

veel lopen helpt ook heel veel succes!
(heb je blarenpleisters in huis? )

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 21:47

Waarom ik leren laarzen heb gekocht? Heel verhaal houd je vast:

Ik heb ze niet pas gekocht, ik heb ze door omstandigheden alleen nooit uitgelopen. Ik had de laarzen gekocht om wedstrijden te rijden (toen was het nog verplicht om met laarzen te rijden inmiddels niet meer echt zonde van al dat geld maargoed)
en twee weken daarna was ik plotseling paardloos, ik heb een half jaar niet gereden en toen heb ik mijn huidige paard gekocht. In het begin wilde ik liever niet met mijn laarzen rijden omdat ik dan mijn hulpen enzo niet goed kon geven. Dat ik combinatie met mijn paard dat ik nog moest leren kennen (en zij mij) heb ik een tijd zonder die laarzen gereden. Nu er een dikke laag stof overeen ligt en ik het nu echt zonde begon te vinden van mijn geld, heb ik besloten om ze toch maar verder in te gaan rijden/lopen .
Het schiet overigens nog niet hard op, door het vries weer kan ik niet rijden in de bak .

Oja en een tip voor andere mensen die moeilijk in en uit hun laarzen komen, doe pedaalemmerzakjes om je voeten dat glijd goed .

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 05:37

Hahaha oke, nu begrijp ik het, want ik dacht: als je toch geen wedstrijden wilt rijden, dan blijf je toch lekker chaps, e.d rijden? Want - sorry maar ik rijd sinds mijn 10e wedstrijden (ben nu bijna 23) het is bij mij nóg steeds niet gewend!!!
Al heb ik nog zulke goede laarzen momenteel, mijn hulp blijft beter doorkomen met niets (stalschoenen, e.d) dan met laarzen. Dus een kwestie van wennen....?
Misschien voor veel ruiters, maar dus nog steeds niet voor mij helaas...
Succes er in ieder geval mee, en als je toch geen wedstrijden wilt rijden, verkoop ze dan!
Op Bokt/marktplaats/ebay kun je er misschien nog een leuk prijsje voor krijgen!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:04

Verschrikkelijk is dat inderdaad! Ik zat de eerste paar keer dat ik ermee reed ook al een aap op mn paard. Gewoon doorrijden, na een tijdje kan je niet meer zonder.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:08

Ik heb ookk sinds een week nieuwe laarzen maar moet er nog vreselijk aan wennen. Mijn knieholtes zijn ook al bont en blauw dus een blaarpleister zal ik eens proberen.
Plastic zakjes vind ik altijd zo'n zootje worden, pantykousjes glijden ook makkelijk met het aan en uittrekken.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:41

Aangezien dit niet echt een RT is verplaats ik je topic even naar VMR.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:29

ik heb dit dus ook..!

ik kan echt niet meer goed omgaan met mijn hulpen ..

Kiwipitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:38

Ik vind het ook nog steeds een stel kachelpijpen..

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:40

gewoon door blijven rijden, ik ken je gevoel etc heb er zelf ook last van.. heb je rundlederen of kalfs??/ runderleer duurd het iets langer totdat ze wat zijn gaan zakke en naar je voeten/been/houding staan..
ik heb ze wel 10x op het stort willen gooie, ohhh wat deden ze een pijn, vooral met springen, ik vond ze veels te hoog en ze knelpen in mn knie holte

X_Armani_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:05

Heb je ze wel helemaal goed in gelopen ?
Ik heb ook leren rijlaarzen gekocht maar wat ik nou weer mee maak slaat alles al vaak mee gelopen en alles kom ik der gister met geen mogelijkheid meer in nou trekke met die laarzen trekkers nou op gegeven moment toch aan krijg ik toch een kramp heel me kuit ging kloppe nou dag dat ik gek werd.
Kreeg ze ook echt gewoon niet meer uit ja na een kwartier trekken met me moeder en met me laarzen trekker wat een ge kl**t zeg haha
Dus ik ga zo terug naar hyporama haha en kan ik weer over nieuw beginnen met me laarzen in lopen pfff

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:06

Die eerste weken zijn het ondingen,
ik had het idee dat ik 2 gipsen poten aanhad.

en nu na het inlopen zitten ze heerlijk, mn been ligt stiller en vind ze fijn lopen en rijden.

gewoon even doorzetten dus

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:15

Ik had precies hetzelfde,
Ik kreeg niks gedaan van mijn paard,voelde niks wat ik deed,
Toen heb ik er een paar keer mee buitengereden,dus waarbij ik geen stelling en dat soort dingen hoefde te vragen,
en hoe langer ik ze aanhad hoe lekkerder ze gingen zitten,

Ik heb nu een hele nette ligging van mijn benen,zodra ik de chaps weer aandoe gaan ze weer zwabberen