Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

en hebben dag en nacht kuil liggen. zodat ze hun eigen behoefte kunnen aanvullen en ik moet zeggen dit gaat primaMemuska schreef:De mijne krijgen hooi, om de eenvoudige reden dat Memuska geen kuil lust - mevrouwtje kieskeurig
gouda schreef:Mijn da raadde mij kuil af omdat de mijne gevoelig is op de spieren maar madam moet dr hooi niet meer. Alle paarden op stal krijgen kuilgras dus dat moest zij ook. Met voeren was ze heel erg boos (schoppen en bijten) omdat zij ook wou en er lagen bergen hooi in haar stal. Nu krijgt ze sinds een aantal weken kuil en eet ze weer als een tierlier.
Freggel schreef:gouda schreef:Mijn da raadde mij kuil af omdat de mijne gevoelig is op de spieren maar madam moet dr hooi niet meer. Alle paarden op stal krijgen kuilgras dus dat moest zij ook. Met voeren was ze heel erg boos (schoppen en bijten) omdat zij ook wou en er lagen bergen hooi in haar stal. Nu krijgt ze sinds een aantal weken kuil en eet ze weer als een tierlier.
Is het geen oplossing om wat hooi en kuil door elkaar te gooien. Misschien eet ze het dan wel.
Bij ons op stal wordt voordroog gevoerd. Kortom mooie droog kuilgras, 1 dag langer laten liggen en het was hooi geweest.
En het komt ook nog eens van eigen land.

Waratje schreef:Hooi heeft altijd al mijn voorkeur, omdat het fermentatieproces niet goed is voor de stofwisseling van het paard. Je ziet ook regelmatig dat paarden stofwisselingsproblemen hebben als koliek of dunne mest. Kuil is koeievoer, koeien hebben een stofwisseling die dat fermentatieproces goed aankan, paarden niet.
Buiten dat wordt mijn paard dus onberijdbaar van (voordroog)kuil, ook dat hele mooie droge spul. Echt niet grappig. Ze lust het wel graag, maar ja, ik heb haar niet om alleen lekker te laten eten, maar ook om op te kunnen rijden