ipv van met pony sleen met pony skaten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

ipv van met pony sleen met pony skaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:59

Ik vroeg me af, in de zomer kan je natuurlijk niet sleen met je paard, zou skaten met je paard dan kunnen? Msschien beetje rare vraag.

edit: Ik ben het zelf niet van plan, vroeg het me gewoon af!
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 24-01-06 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:00

Alleen als je écht een vertrouwd paard hebt, als hij met je aan de loop gaat heb je een probleem Of als hij schrikt, dan lig jij er mooi bij..

Cheeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:01

Vind het erg gevaarlijk klinken eigenlijk. Hoe wil je je paard laten stoppen als ie er vandoor gaat?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:03

Ik was het ook niet van plan om zelf te doen hoor Vroeg het me gewoon af.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:05

Zou het niet zelf doen. Best wel heel erg gevaarlijk! Paard vliegt weg hoe krijg je hem dan stil? Of jij valt en paard loopt door of over jou heen perongeluk *okee dit zal niet snel gebeuren, maar toch*

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:06

kijk, mijn shet vertrouw ik,
wij hebben een stenen oprit zegmaar, ruim genoeg,en een weg waar heel weinig auto's komen,
en een goed verkeersmakke pony.
wij tuigen der in, net zoals voor de slee, maar gaan er dan zelf achter hangen.
En dan wel een goede constructie (moeilijk uit te leggen ) en ze vind het prachtig, helemaal omdat we geen kar hebben, er loopt dan wel iemand naast der, als er iets gebeurt (als ik val ofzo) kan zij dr pakken, het is hartstikke leuk hoor! vind me shet ook!
die vind het helemaal geweldig, oortjes naar voren & gaan met die banaaan

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:07

Zou het zelf alleen doen als ik mijn pony 100% vertrouw, en dan ook alleen met iemand erbij, 'just in case'
Maar zou het toch niet doen

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:08

haha ik ging toen ik 8 was altijd achter me pony met mijn skeelers over de weg. Achteraf levensgevaarlijk maarja. Ik deed alles met dat beest. Het lijkt me alleen niet zo handig als je van een brug afgaat of als je pony plotseling remt want je kan niet remmen

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:08

ik zou denk ik eerder op een skatebord gaan zitten

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:13

ja skatebord kan inderdaad ook Maar nogmaals, was het zelf niet van plan ofzo

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:14

ja een skateboard gaat wel daar kan je je vanaf laten rollen

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:16

Ik zou ook voor het skateboard gaan...Daar kun je vanaf springen ofzo,
Maar als je een makkelijke pony hebt, iemand erbij, en je pony vertrouw je volkomen, dan zoui k het nog niet doen ,maar dan kan k snappen dat mensen het doen

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:43

skate's is echt wel lache hoor en als er iemand naast loopt, kan jij zo los laten of laten vallen weetje, niks engs aan! gebeurt echt niks! echt geen gevaar bij ons!! mooi hoor!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:50

ghehe, leuk idee lijkt me alleen niet slim. mijn broer heeft het eens met een "speelse hond" gedaan. 10 meter en daar lag ie, hond het bos in! je kan niet echt stabiel staan op skates en niet net ff die snelle stap maken als er iets aan de hand is.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:14

Als jij je nek graag heel houdt zou ik het vooral doen.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 22:25

haha, ik dacht al wel dat het gevaarlijk zou zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:01

een slee stopt van zelf wel door de sneeuw, ik ben bang dat er ene grote kans is dat je niet op tijd kunt stoppen..en dan met skateboard tegen de pony opknalt...

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:40

Ski-joring doen ze ook, dat is op skies achter je paard. Eigenlijk is skaten achter je paard niet echt anders.
Maar je moet wel een heel mak paard hebben, en zelf ook goed kunnen skaten. Zelf zie ik het mij nog niet doen.

Anoniem

Re: ipv van met pony sleen met pony skaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 12:43

Ik heb het wel eens gedaan Toen ik mijn Amanda nog net had, en zelf nog penny was (14 jr). Skeelers ondergebonden, en gaan skeeleren en pony mee. Stap en draf ging goed, maar ineens dacht ze, yeeha! En gingen we in galop... Sja, wat nu? Ik hield haar maar beet, loslaten dierf ik ook niet, wie weet waar ze opaf ging.

Uiteindelijk kwamen we langs een oprit van de buren (met grind), ik heb haar daarnaar toe opzij getrokken. Wieltjes en grint, dat gaat niet samen, dus ging ik lekker op mijn bek. Pony stopte daar ook (die galoppeert ook niet graag op grint). En ben op mijn sokken naar huis gewandeld....

Was eens maar nooit weer! En toch is dat zo'n superbraaf en makkelijk en lief dier etc. Je hebt gewoon echt niks te zeggen.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:18

zou het niet doen.

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:22

haha ik ben een keer gaan skaten met een shetlander( er was wel iemand te voet bij die kon inspringen als er wat gebeurde)
we hadde een lekker gangetje tot dat die dacht: hee gras ik ga lekker eten .
toen hadde we een botsing ik viel boven op z'n kont.
en hij bleef rustig verder eten!

MissRoxyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:24

Idd wat Maya zegt ,ik zou het ook niet doen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: ipv van met pony sleen met pony skaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:27

Zelfs als ik mijn pony/paard 100% vertrouw zou ik het nog niet doen, levensgevaarlijk, niet alleen voor jou maar ook voor anderen (wat eigenlijk nog veel erger is).

germie schreef:
Ski-joring doen ze ook, dat is op skies achter je paard. Eigenlijk is skaten achter je paard niet echt anders.

Het remmende vermogen van skies op sneeuw en skeelers op de weg is niet echt te vergelijken.....

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:17

germie schreef:
Maar je moet wel een heel mak paard hebben, en zelf ook goed kunnen skaten. Zelf zie ik het mij nog niet doen.

Met ski-joring zit er wel een ruiter op het paard, de skier hangt erachter. Dan gaat het paard ook niet in zijn eentje op pad, mocht je los moeten laten.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:20

PeruaansePas schreef:
germie schreef:

Met ski-joring zit er wel een ruiter op het paard, de skier hangt erachter. Dan gaat het paard ook niet in zijn eentje op pad, mocht je los moeten laten.

Ik heb in Tignes wel eens een variant gezien waarbij er geen ruiter op het paard zat. Maar het klopt, meestal zit er een ruiter op het paard (paard moet met ruiter springen e.d. en skier moet over andere hobbels, en volgens mij is skijoring zelfs ooit olympisch geweest)