Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
schrikt altijd af.. of een echte.. RUBYWHITE schreef:Ik denk dat een slot erop misschien een optie is, maar goed, moet je geen mensen hebben die dan sleutels gaan uitwisselen of namaken...
Zo`n label is wel handig, maar ik zou zo`n ding niet aan mijn zadel willen hahaha...
Moet nog van 2006 kopen, kost maar 10 euro hoor, maar als je niet hebt, krijg je een dure boete. Trouwens wel goedkoper dan ruiterbewijs, heb ik nl niet....
!
. russel schreef:Simpel systeem, een labeltje met elke maand een andere kleur aan het zadel. Dus eenmaal 15 euro betalen en elke dag rijden, kan nog een nummer gegeven worden of naam eigenaar erop zetten, zodat het label niet uitwisselbaar is. Zal toch niet om honderden labels gaan? Is trouwens wel voor niks hoor, ik betaal 5 euro per keer!!!
ditchie schreef:Zo dat is goedkoop! Waar is dat precies!
Maar inderdaad een slot erop is denk ik de oplossing. Anders een nepcamera ophangen schrikt altijd af.. of een echte..

BrittKitt schreef:dat kan je zo gemakkelijk doorvertellen, dus zal niet erg veel opschieten. Ik denk dat je gewoon sleutels moet regelen, kan je niet iets regelen dat je voor heel het jaar vooruit betaald? elke maand gaan controleren wie de sleutels hebben en of ze betaald hebben is miss beetje omslachtig
Tinkerlady schreef:Een kleine investering, maar je kunt een soort cardkey laten monteren. Mensen die betalen kun je daarmee toegang geven tot de bak (moet er wel een echte ingang zijn in de vorm van een deur ofzo). Iedereen die betaalt krijgt een eigen pas die de eigenaar zelf kan beheren (per maand). Die pas dient gelijk als sleutel.
Is niet na te maken, kan geblokkeerd worden zonder dat de cardhouder dat merkt...door de staleigenaar zelf. En de cardhouder die niet betaald en geblokkeerd wordt die merkt dat als deze zelf voor de dichte deur staat.
En vooraf betalen, iedere maand.
Een koopje! Dat zou je moeten koesteren met elkaar!
Succes!
Groet Liliane
Vonnie84 schreef:Maar met dat slot, als eenmaal de eerste binnen is, kan de tweede ook binnen. Dus dat zal ook niet helemaal 100% werken.
Ik zou zo snel geen oplossing weten.
BrittKitt schreef:is de eigenaar altijd thuis? zorgen dat hij de enige is met sleutel en dat de personen die iwllen komen rijden hem moeten opbellen, dan kan hij de deur openmaken of zeggen waar de sleutel ligt?
Sterre schreef:Bij mij in de bak komen ook mensen uit andere stallen om te rijden.
Ik verlang hiervoor 5 € per paard/per uur, met een maximaal aantal paarden van 4 per uur in de bak (bak is 20 x 40)
Ik heb een lijst liggen waar je op in kan tekenen. Zo houd ik overzicht wie er van plan is te komen/wie er op die-en-die dag geweest is. Ze kunnen het geld of in het mapje stoppen, maar de meesten komen aan het einde van de week/maand braaf betalen voor de keren dat ze geweest zijn.
Degene die het geld in het mapje stoppen, schrijven op de lijst gewoon iets van "5 € betaald, Marietje".
Heb tot-nu-toe nog niet de indruk dat er (erg) mee gesjoemeld wordt.
Mocht dit wel het geval zijn, dan is het jammer maar helaas: geen andere ruiters meer in de bak dan ikzelf en mijn pensionklanten!
Voor degene die vinden dat 5 € veel geld is: ik heb 25.000 € in de bak geinvesteerd (de hal zelf stond er al, we hebben hem zeg maar grondig gerenoveerd), de bak heeft een super bodem, goede verlichting en wordt regelmatig gesleept.