wintec met leren beugelriemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_fjord

wintec met leren beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:36

heb vraagje. heb een wintec vz 500 aangeschaft. maar wil er leren stijgbeugelriemen aan doen. is dat verder geen probleem??
wie heeft er nog meer een wintec en wil hier wat over vertellen? zijn er problemen mee?? hoorde dat de singelstoten vrij snel kunnen slijten is dat zo??

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:37

de oude wintecs hadden echt nog zo'n plastic laag om de singelstoten, dit is inmiddels niet meer zo en de singelstoten blijven veel langer mooi.

ik gebruikte ook altijd leren riemen bij mijn wintecs, nooit problemen mee gehad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:08

Leren stijgbeugelriemen kunnen er gewoon aan, wel wordt daar je zweetblad lelijker van, doe ze dus liever onderlangs

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:10

Ik heb een wintec 500 dr.
Ik vind het een fijn zadel
Heb niks aan te merken alleen dat de singelsloten slijten maar dat is niet te verkomen bij een wintec

Ik heb er kunststof beugelriemen aan hangen en heb deze onder mijn zweetblad hangen want anders maakt het te veel geluid

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:14

Ik heb er ook één gehad, ik droeg de beugelriemen onderlangs zodat mijn zadel mooi bleef, ik heb heb een jaar of die en een half gehad en nooit problemen ondervonden

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:23

Ik gebruik voor het inrijden een kunststof zadel (merk Global, lijkt behoorlijk op de Thorowgood maxam), en ik gebruik kunststof beugelriemen van Thorowgood. Dit vind ik beter bij elkaar passen. Maar volgens mij hoef je echt niet perse kunststof beugelriemen te hebben (ik vroeg me dat bij aanschaf van het zadel ook af). Ik heb het zadel nu een paar keer gebruikt, en je ziet er gelukkig nog niets van dat het gebruikt is. Of dat met leer ook zo was geweest weet ik niet, maar ik denk dat het zadel hier ook prima tegen kan.

Phrono

Re: wintec met leren beugelriemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:38

Ik heb hier laatst ook een topic over geopend. Ik heb een wintec Isabell Werth en heb er ook gewoon leren beugelriemen aanhangen, onderlangs. Ik heb bij de ruitershop erg staan twijfelen, maar ik vond de kunstofriemen wel erg stroef. Bevalt mij goed zo.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:01

Kan en mag gewoon, alleen vervalt je garantie zo wel.

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:11

Ik heb ook de Wintec500 dressuur, met leren beugelriemen, en ik heb er ook leren singelstoten aan laten zetten. (extra lange)
Bevalt mij prima! Alleen kraakt het zadel nu wel meer...
Maar ook weer niet altijd, soms wel, en soms niet.. vreemd

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 06:43

je kan ze er wel aan zetten maar in de meeste gevallen vervalt de garantie.
en je moet de beugel riemen niet invetten want dat is slecht voor je zadel

Renske_fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 09:07

Sammie schreef:
Kan en mag gewoon, alleen vervalt je garantie zo wel.

Aha dat is inderdaad wel jammer. Wat vinden jullie van de kunststof beugelriemen dan? Hoe duur zijn deze?

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:49

kimmy1986x schreef:

Ik zou ze wel invetten en daarna gewoon eventjes laten hangen.
Rijden met beugelriemen die je niet invet is ook niet goed, dan komen er heel gauw scheurtjes in het leer.

De garantie vervalt als je de beugelriemen onderlangs draagt, maar niet als je er leren beugelriemen aan hangt toch?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:51

Mijn bijrijdpaard heeft ook wintec 500 met leren beugelriemen.. Vervalt de garantie dan echt ?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:08

kimmy1986x schreef:

waat heb je dat dan weer gehoord... is iig niets van waar!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:18

Ik gebruik ook lederen beugelriemen, wel onderlangs

Maar als het je garantie doet vervallen... Zou ik het niet doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:07

Renske_fjord schreef:
Aha dat is inderdaad wel jammer. Wat vinden jullie van de kunststof beugelriemen dan? Hoe duur zijn deze?

Ik heb Wintec Webbers, bevallen me véél beter dan leren beugelriemen, zit je niet met zo'n enorme prop onder je dijbenen van de gesp. Ook zijn die webbers makkelijker te verwisselen vind ik

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:07

Famke_a4pje schreef:
De garantie vervalt als je de beugelriemen onderlangs draagt, maar niet als je er leren beugelriemen aan hangt toch?

Vervalt sowieso. Onderlangs of er boven. Overigs had ik toen ik het zadel kocht gevraagd over onderlangs, maar de zadelmaker zei dat ze alleen maar sneller slijten. Je stoten,beschermflappie én je beugelriemen.

Kunststofriemen zijn en blijven heel lang stug.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:34

Niet als je webbers hebt, die zijn gelijk soepel en makkelijk, leren beugelriemen moeten ook eerst soepeler worden.. Weet niet hoe het met 'gewone riemen' van kunststof zit.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:36

Kunststof riemen scheuren snel, net zoals de kunststof singelstoten. Leren zijn veiliger naar mijn mening. Inderdaad de beugels onderlangs dooen, blijft je zadel veel langer mooi van!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:39

whehehe...dat kan bij mijn wintec niet eens!

ik heb zo'n wintec waar er maar 1 blad zit, dus onderlangs kan niet ( wintec sport van 8 jaar oud)

ik heb ook gewoon leren beugelriemen, slijtage zie je inderdaad wel, maar lijkt me dat dat toch wel gebeurt, wat voor soort beugel je er ook aan hangt...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:40

De winkel waar ik mijn zadel kocht zet er standaard leren lange singelstoten aan en levert er leren riemen bij. Heb ze onderlangs omdat ik hoorde dat het sneller zou slijten je zweetblad maar is dat bij een leren zadel ook niet gewoon zo of kunstof op kunstof?

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:51

ik heb gehoord dat leder en wintec niet goed samengaat; je maakt je zadel kapot, maar dan ook je beugelriemen. Ikzelf heb beugelriemen van wintec dus kan hier niet over meespreken , maar ik had het toch gehoord dus , tjaa weet niet goed

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:55

Nu we het er toch over hebben, kraakt je zadel ook minder als je beugelriemen (ik heb kunststoffen) onder je bladen door doet?
Kraken is tijden de les nogal vervelend nl.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:25

wreckh schreef:
Nu we het er toch over hebben, kraakt je zadel ook minder als je beugelriemen (ik heb kunststoffen) onder je bladen door doet?
Kraken is tijden de les nogal vervelend nl.

Ja, minder.
Ik heb ze er ook onderlangs gedaan en hij kraakt nu wel minder.
Maar ik weet niet wat voor laarzen je hebt?
Als je rubberen draagt kraakt die waarschijnlijk nog

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:25

Renske_fjord schreef:
heb vraagje. heb een wintec vz 500 aangeschaft. maar wil er leren stijgbeugelriemen aan doen. is dat verder geen probleem??
wie heeft er nog meer een wintec en wil hier wat over vertellen? zijn er problemen mee?? hoorde dat de singelstoten vrij snel kunnen slijten is dat zo??

Wij rijden ook een wintec 500 met leren beugelriemen en geen beschadiging naar 1 jaar tot nu toe (nieuwzadel)