wie is er om de ruimte naar het buitenland verhuisd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_yvonne

wie is er om de ruimte naar het buitenland verhuisd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:10

soms ben ik nederland helemaal zat, zijn er hier mensen die naar bijv. duitsland of frankrijk zijn verhuisd omdat de huizen en grond daar goedkoper zijn en er nog meer ruimte is. graag jullie ervaringen, heimwee of juist helemaal niet? mis je je familie niet? en hoe zit het met belasingen en verzekeringen. en werk?

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:18

Ik niet, maar ben het wel een beetje van plan, heb gelukkig nog genoeg tijd om er over na te denken.
Alles word hier volgebouwd, je mag haast niks meer zonder toestemming met je grond enz... Nederland vind ik eigenlijk niks meer.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen, dus hou dit topic even in de gaten.

Zoe_rainbow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:19

wij zijn naar het buitenland verhuisd, maar dat kwam o.a door m'n vaders werk. Maar meer ruimte speelde wel mee.

zigranta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:31

OOk ik ben met mijn vriend en paarden vertrokken,naar Duitsland.Het bevalt erg goed en wil ook niet meer terug.
http://www.verhuis.dehier kan je heel veel info vinden m.b.t het wonen in Duitsland.Zag in je profiel dat je kinderen hebt,is hier beter geregeld dan in Nederland[wat je in Nl krijgt per 3 maanden,krijg je hier per maand!!]Fam.mis ik niet want komen nog op bezoek,het klinkt ver maar Friesland is onderhand verder!!groetjes

_yvonne

Re: wie is er om de ruimte naar het buitenland verhuisd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:41

gelukkig tot nu toe positieve reactie s had al eens op die site rondgeneust. staan mooie huizen te koop!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:43

Nog niet . Ooit van plan om naar Belgie te verhuizen. Ik heb al familie die daar heen is gegaan, om de paarden

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:45

Jaa hiero. nouja ik ben dus met mijn ouders meeverhuist. naar Frankrijk. mijn ouders wouden dus inderdaad weg uit nederland omdat het er zo vol was en zo'n geregel met alles, ze waren het helemaal zat. dus nu wonen we in de dordogne(zuid-west frankrijk)

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:45

Ik zou graag naar duitsland verhuizen,maar ja wederhelft wil niet

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:47

Ik heb 3 jaar in België gewoond, de eerste afslag na Nederland, hemelsbreed 2 km van mijn vroegere en huidige woonplaats. Ik vond het VREEE SE LIJK. Ik raad het iedereen af. Er is geen sfeer, het is een zooitje ongeregeld. Sorrie voor de Belgen hier op het forum maar ik kon er niet wennen en zal nog niet gratis daar gaan wonen.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:48

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:53

kopenhagen schreef:
soms ben ik nederland helemaal zat, zijn er hier mensen die naar bijv. duitsland of frankrijk zijn verhuisd omdat de huizen en grond daar goedkoper zijn en er nog meer ruimte is. graag jullie ervaringen, heimwee of juist helemaal niet? mis je je familie niet? en hoe zit het met belasingen en verzekeringen. en werk?

Wij zijn al weer meer dan 5 jaar geleden naar het bergachtige hart van andaluciá vertrokken en met geen minúút spijt.

We missen niets en familie komt hier gráág op vakantie. Vrienden en kennissen ook; zó graag dat we daar vooraf duidelijke regels voor hebben opgesteld, want we zijn ghier niet gaan wonen om de vakantie van een ander te sponsoren.

Inmiddels is het hier niet meer zo goedkoop; onroerend goed hier is in die 5 jaar zo'n 150% meer waard geworden.

Werk is er zát.

Over belastingen en verzekeringen moet je een boek kopen en een locale expert raadplegen; in principe zijn de verchillen binnnen de oude EC-landen niet wereldschokkend.

Het is echter geen goed uitgangspunt om ergens van wég te willen. Het is nergens ideaal; per saldo is de optelsom van sterke en minder sterke punten overal wel zo'n beetje gelijk. Het verschil zit in wat de verschillen voor joú waard zijn. Hecht je veel waarde aan voorspelbaarheid en een goed geregelde basis zodat je voor een paardenbuikpijntje de veearts fluks kan laten komen, dan zit je in Nederland zo slecht nog niet hoor; NL heeft héél veel moois, ook om paard te rijden.
Ben je bijzonder zelfredzaam, wil je ook zo leven en hecht je bijvoorbeeld een winkelhaak in je paard zonder aarzeling wel zelf, dan woon je in het ergens in de wouden van de Extramadura beter op je plek dan in een NL-nieuwbouwwijk.
Daar zit een wereld van mogelijkheden tussen.
'Hier laat je wat, daar vind je wat' heet dat in goed NL.

HC

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:25

hoi

Ik ben met mijn ouders naar Duitsland verhuist.
In et begin was ik er helemaal niet blij mee want ik wilde namelijk alleen bij mijn vrienden in de buurt wonen.
Maar nu ben ik niet meer weg te krijgen uit Duitsland.
Na een tijdje is het hartstikke leuk!

Ook heb ik nadat ik in Duitsland ben gaan wonen,mijn eigen paard gekregen.
We hebben namelijk een boederij gekocht met 1 hectare grond.
Voor het zelfde geld oor een rijtjeshuis in Nederland heb je in Duitsland een vrijstaand huis.

(Mijn ouders verkopen namelijk huizen in Duitsland)
www.euregiomakelaars.nl veel huizen in Duitsland

Ook al woon ik in Duitsland ga ik wel in Nederland naar school.
Ik woon namelijk in de buurt van de nederlandse grens.

Over de verzekeringen en alles weet ik niks want mijn oders regelen dat alles.
Wat ik wel vind is dat het heel leuk is in Duitsland en dat ik blij ben dat ik er woon want anders had ik nooit mijn eigen paard gehad!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:42

Wij zijn ook naar Duitsland verhuisd sinds 5 jaar. En dat bevalt super. We hebben de paarden aan huis en konden er zelfs nog één bij nemen. Wil echt niet meer terug

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:08

Wij zijn een jaar geleden naar België verhuist.
En ik wil echt niet meer weg.

Het is hier echt fijn om te wonen, heb leuk(er)e mensen ontmoet enz.

Ik voel me hier veel meer thuis dan in Nederland.

Sidneylover en kiekpjot hebben btw ook in Nederland gewoont en zijn ook naar hier verhuist en we zijn niet de enige bij ons op de manege!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:36

Suus schreef:
het is een zooitje ongeregeld.

haha. Best grappig om dat als belg te lezen. Ongeregelder dan Nederland zullen we zeggen, maar dat heeft ook zijn charmes

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:12

Bandida schreef:
haha. Best grappig om dat als belg te lezen. Ongeregelder dan Nederland zullen we zeggen, maar dat heeft ook zijn charmes

Ik bedoel maar

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:23

Huertecilla schreef:
Ik bedoel maar

Juist ja, Zuid-Spanje dàt is pas een zooitje ongeregeld

Maar on topic. Ik ben ook van plan om een stukje naar het zuiden op te schuiven. Naar Wallonië, niet naar het buitenland dus, en eigenlijk in eerste instantie ook niet omwille van de ruimte. Maar die is er wel, betaalbaar zelfs, en dat is mooi meegenomen als je graag 'op de buiten' wil wonen en paarden wil houden.

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:34

ik ben omdat ik graag mijn paard aan huis wilde naar frankrijk verhuist.
vind het helemaal heerlijk prachtig en geweldig.
ik wil dus ook niet meer terug.
de franse taal leren en de grote verandering heeft er ook voor gezorgt dat mijn hoofd weer open is, maar ik weet niet of ik dat goed uitleg zo, ik ben wakker zeg maar.
zoals ik hier woon is denk ik niet [meer] mogelijk in nederland.
doodse stilte [natuur geluiden natuurlijk wel] dichtsbijzijnde buren 300 meter verderop [volgende ongeveer een kilometer], ik woon onder een bebostte berg waar ook mijn heerlijke volkomen van vervuiling verstookte water vandaan komt.
en toch vlakbij een stadje, dat is hier 9 kilometer vandaan, ik werk daar ook in een bar.
25 kilometer zuid en idem noord serieuze steden, dus toch niet helemaal bij de beschaafde wereld vandaan.
ik heb totaal geen spijt, beste beslissing die ik ooit genomen heb!
ik vind de eetcultuur hier ook erg leuk en lekker, fransen [ook mannen] kunnen urenlang over eten praten, erg grappig!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:37

Ik wil later ooit nog eens emigreren naar Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika of ergens anders. (ben nu 16 dus)
ik vind het hier in Nederland veelste krap worden. Ik woon nu in het Groene Hart maar ik vind dat er niet veel ruimte is. Ik ga sowieso ergens naar het oosten verhuizen later

Sterre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:54

Wij zijn bijna 17 jaar geleden niet voor de ruimte naar Duitsland verhuisd, maar die ruimte is wel een van de hoofdredenen dat ik (voorlopig) niet meer naar Nederland zou willen!
Wij zijn pas verhuisd naar een huis met veel grond en stallen, zodat ik m´n paarden nu lekker aan huis heb.
Als ik buiten wil rijden, rijd ik het erf af en ben ook meteen buiten! Ik hoef dus niet eerst kilometers langs straten of dorpen voordat ik in het bos ben.
Ons vorige huis grensde direkt aan het bos, nu hebben we eerst weilanden waar ik doorheen kan rijden.
We woonden eerst zo´n 12 km ten zuiden- , nu hetzelfde aantal km´s ten westen van Nürnberg. Het is dus niet zo dat we in the-middle-of-nowhere wonen .

Mijn moeder woont in Vleuten en ik heb dat altijd een heel fijn dorp gevonden.
Toen ik 2 weken geleden in Nederland was, schrok in me helemaal te pletter (ik was er bijna een jaar niet geweest ): Vleuten is nu helemaal aan Utrecht gebouwd; wat een drama! In dat hele nieuwbouwgebied zou ik nog niet met geld toe willen wonen; vreselijk hoe men het hele groene hart gewoon vern**kt ....

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:00

ik heb ook al iets in Duitsland gekocht, om verschillende redenen wil ik SNEL uit nederland weg, een van de redenen is de ruimte, en de prijs die je voor de ruimte betaald, en de andere redenen zijn toch wel het beleid in nederland van de regering, het lijkt wel of tegenwoordig alles gedaan en geregeld word voor de buitenlanders en dat de nederlanders alleen maar kunnen betalen, betalen en betalen, en werken. wij worden hier op alles gepakt, ze verzinnen elke keer wat anders,
ik heb er genoeg van, als je je intresses effe verlegd naar het buitenland dan kom je er heel snel achter dat het in het buitenland waarschijnlijk veel fijner en goedkoper wonen is als in nederland.

Erg vreemd dat er zoveel mensen weggaan en willen uit nederland is het dus echt niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:19

Wij wonen nu een jaar in Duitsland. We hebben hier een verbouwde boerderij gekocht met 3 ha. grond. De boerderij is verdeeld in twee woningen en mijn ouders wonen inmiddels in het tweede gedeelte. We woonden al heel goedkoop (we hebben 120.000 euro voor het huis met grond betaald), maar met de huur die we van mijn ouders ontvangen is het helemaal voor niets!
We hebben inmiddels 8 ponies, terwijl dat in Nederland echt niet mogelijk was in onze hoekwoning met 350m2 grond.
Wij hebben 3 kinderen en krijgen dus bijna 500 euro per maand kinderbijslag. Verder krijgen we 3600 euro per jaar Eigenheimzulage, maar ik geloof dat dat vanaf 2006 niet meer kan.
De onroerendgoedbelasting is hier een lachtertje, evenals de wegenbelasting. Voor de eerste betalen we, geloof ik, 109 euro per jaar en voor de wegenbelasting 300 per jaar (tegen 1200 in Nederland).
De kinderen (3, 6 en 8 jaar) gaan hier in Duitsland naar school, ze spreken inmiddels behoorlijk Duits. Ze willen niet meer terug, hebben hopen vriendinnetjes en natuurlijk allemaal hun eigen pony!

Dus ja, het bevalt ons heel erg goed!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:21

fijn de veelal positieve reactie s . het lonkt steeds meer om een in duitsland rond te kijken. weet iemand of er ook veel werkgelegenheid is? en in welke branch?

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:29

cavaletti schreef:
ik heb ook al iets in Duitsland gekocht, om verschillende redenen wil ik SNEL uit nederland weg, een van de redenen is de ruimte, en de prijs die je voor de ruimte betaald, en de andere redenen zijn toch wel het beleid in nederland van de regering, het lijkt wel of tegenwoordig alles gedaan en geregeld word voor de buitenlanders en dat de nederlanders alleen maar kunnen betalen, betalen en betalen, en werken. wij worden hier op alles gepakt, ze verzinnen elke keer wat anders,
ik heb er genoeg van, als je je intresses effe verlegd naar het buitenland dan kom je er heel snel achter dat het in het buitenland waarschijnlijk veel fijner en goedkoper wonen is als in nederland.

Erg vreemd dat er zoveel mensen weggaan en willen uit nederland is het dus echt niet.

Hallóóó....en jij bent in Duitsland géén 'buitenlander'???

Voor mij was dat níet de reden om ergens ander heen te gaan en ik ben blij dat ik hier een stek gevonden hebt die buitenlanders zich 'thuis' laat voelen.

Zoals ik al eerder opmerkte; niet zo'n goede situatie als je om negatieve redenen wég wil.
Ook gaan er meer mensen terug dan er weg blíjven. Het gras bij de buren lijkt namelijk altijd groener, maar ís doorgaans gewoon hetzelfde.
Zoals ook Bandida al opmerkt heeft bijna alles zo een eigen charme. Het is maar net hoe jíj de kwaliteit van het leven definieert, waar je dat vindt.

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:34

Ik woon in Noorwegen, ben er niet speciaal voor de ruimte naar toe gegaan, maar moet zeggen dat ik hier wel lekkerder kan "ademhalen". Als ik in Nederland terug merk ik gelijk dat ik gestressed word door de drukte...