En zoals de meesten wel weten heb ik al een poosje mijn grote shet Bas.
De bedoeling was dat deze 2 samen de box delen snachts.
De box is groot, formaatje riante paardenbox, en is aan 4 kanten 'open' , waarmee ik bedoel dat er nergens een dichte wand zit, het is 1 van een blok van 4 boxen midden in de stal.
Even een foto om een idee te krijgen :
Echter gaat dit nog niet zo als ik in gedachten had
Bas is niet gewend zijn box te delen en is er dan ook niet van gediend dat Helix bij hem op de box staat.
De eerste avond was Bas niet te genieten, buiten ging het goed met die 2, op de box was Bas nogal pissig. Naast hun staat een friese merrie, Helix kreeg niet de kans om kennis met haar te maken.
Ook drinken mocht hij niet, Bas viel hem continu aan, meppen en bijten..
Met als gevolg dat Helix de eerste nacht aan 1 kant van de box heeft gestaan.
Zaterdag zijn ze weer samen naar buiten gegaan en daar zijn de rollen omgedraaid, daar is Helix de baas.
Zaterdagnacht ging het iets beter, Bas blijft gemeen aanvallen maar de staleigenaresse heeft hem op een gegeven moment duidelijk erop gewezen dat hij moest uitscheiden met dat gedoe, wat een klein beetje heeft geholpen.
Gister wederom buiten was Helix weer de baas.
Hoe het afgelopen nacht is gegaan weet ik nog niet, dat zal ik straks wel te horen krijgen.
Het is de bedoeling dat beiden op die stal blijven, en dat kan ook best wel qua ruimte, de box is groot zat, ze komen overdag buiten...
Maar Bas moet leren dat hij zn box moet delen.
Probleem is denk ik ook een beetje dat ze aan elkaar gewaagd zijn, ze hebben nog geen duidelijke rangorde bepaald, maar zijn om-en-om baas, Bas binnen, Helix buiten.
Nou vraag ik jullie om ervaringen, wie heeft er nog meer 2 pony's op 1 box ? Hoe ging dit, ging het meteen goed of moest het echt wennen ?
Is er 1tje de baas, of gaat alles in glorie ?
Ik heb Helix 2 weken op proef, hij bevalt mij goed, maar hij moet Bas ook goed bevallen, dat is het belangrijkste, het moet Bas z'n maatje voor het leven worden.
En dat gaat dus niet als ze elkaar op de box het leven zuur maken...
Een 2e box is geen optie, dat kost me 2 x stallingskosten en het moet wel leuk blijven.

Toen kreeg ze een andere stalgenoor dit ging super! Nu is die stalgenoot verkocht en staat ze weer samen met de eerste stalgenoot en nu gaat het super goed!!