trailerladen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eddie

trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 09:10

Ik heb een groot probleem met m'n pony in de trailer te krijgen, tot vandaag ging ze er nog in als haar vriendje in de trailer stond, maar nu wil t ze er dan zelfs niet inze blokeert gewoon helemaal als ze de trailer in moetze blijft dan gewoon staan en kan alles behalve vooruit gaan, als mijn vader aan de linkerkant van de trailer staat met een zweep dan springt ze er rechts af en omgekeerd. We hebben alles al geprobeerd haar gewoon een halve dag proberen in te doen op een aardige manier, maar dit lukte niet dus hebben we maar iets harder geprobeerd dit is twee keer gelukt e toen wou ze niet meer. De enige manier dat ze in de trailer wilt is achterwaarts( langs de voorstap er in)
maar ik ben bang dat ze zich dan verwond.
Het is een tweepaardstrailer met kokosmat en zo'n kussens aan de zijkant. Er is eigenlijk niets waarvan ze kan bang zijn in de trailer, ze heeft een hooinet met gras er in tot haar beschikking als ze er in staat.
WIE HELPT MIJ UIT DE NOOD?

jody_cadans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:34

heee laatst wilde mijn pony er ook een tijdje niet in toen hebben we met 2 linten aan allebei de kanten van de trailer vast gemaakt en dan loop jij met je pony richting de trailen en dan moet iemand anders de 2 linten naar elkaar toe trekken en dan kan hij geen kant op maar als hij gaat stijgeren of bokkken altijd meteen de linten los laten en genoeg hooi in het hooinet en als hij er op loopt een beloning geven en dat doe je altijd als hij er zonder gek te doen op de trailer loopt

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 09:44

als we haar druk geven geeft zij nog meer druk terug, we habben hert al eens zo geprobeerd en dan springt ze gewoon van de laadklep

AndreaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:48

Onze pony die liep de laatste tijd ook niet meer zo gemakkelijk naar binnen, dus hebben we gister geoefend.
We hebben het tussenschot eruit gehaald en het voordeurtje open gezet.
In het begin zette ze alleen haar voorbenen op de klep, maar als mijn vader dan tegen haar konte duwde liep ze er al snel in.
Dit hebben we een paar keer herhaald en tussendoor een rondje over het parkeerterrein gelopen en uiteindelijk kon ik zonder hulp van mijn vader en zonder aarzeling bij mijn pony zo de trailer in stappen.

Wat me opviel aan mijn pony toen we bezig waren was dat ze richting het zeiltje van de trailer keek (die hadden we over het dak geklapt, maar de riempjes hingen nog naar beneden). Misschien vindt jouw pony dit ook wel eng?? of je kan aan je vader vragen of ie tegen de kont van je pony wilt duwen (wel ophouden met duwen als ze gaat tegenstribbelen, dan weer kalmeren en dan opnieuw proberen), dit heeft bij ons namelijk goed gewerkt.

Groetjes Andrea.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:58

Onze bijna 3 jarige hengst krijgen wij ook niet op trailer.
We hebben het ook op verschillende manieren gedaan maar hij gaat er niet op
Het is ook wel onze schult geweest omdat we het nooit hebben geoefend toen hij nog jong was.
Zodra het weer weer beter word zetten we de trailer in de wei en gaan we hem in de trailer voeren. Dan MOET hij dus de trailer in om te eten.

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:01

het zeil van de trailer(enkel boven de laadklep is er een zeiltje) bezit een systeem met rekkers dat zichzelf oprolt en dus niet kan wapperen ofzo

AndreaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:02

DunDijk schreef:
Het is ook wel onze schult geweest omdat we het nooit hebben geoefend toen hij nog jong was.
Zodra het weer weer beter word zetten we de trailer in de wei en gaan we hem in de trailer voeren. Dan MOET hij dus de trailer in om te eten.

Maar ben je dan niet bang dat ie zichzelf gaat leren om zich om te draaien in de trailer, ipv achteruit de klep af te stappen?? of blijf je er zelf bij, zodat als ie erin staat dat je hem dan zelf van de klep af lijd?
Hoe ga je dat dan doen?

Bar

Re: trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:05

Kijk eens op deze site www.paardenbegrijpen.nl

Daar staat veel info over problemen met trailerladen. Ze organiseert binnenkort ook een theorieavond over trailerladen.

Misschien heb je daar wat aan.

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:15

Bar: dat is iets te ver bij mij weg, ik woon In BE

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:24

AndreaB schreef:
DunDijk schreef:

Maar ben je dan niet bang dat ie zichzelf gaat leren om zich om te draaien in de trailer, ipv achteruit de klep af te stappen?? of blijf je er zelf bij, zodat als ie erin staat dat je hem dan zelf van de klep af lijd?
Hoe ga je dat dan doen?

Het paard is te groot om zich om te draaien in de trailer...
Ik zou het erg knap vinden als hij dat zou kunnen
En de 1e paar keren zullen we zeker van een afstandje toekijken

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:25

Dan zou ik eerst zeker zorgen dat je weet dat het paard zonder angst achterwaarts kan.

En anders een trailer met voorlader neerzetten, dan kunnen ze zo doorlopen.

AndreaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:26

OK, ik heb maar een ponytje en die zou dat denk ik wel kunnen, vandaar.
Op een afstandje kijken is denk ik wel handig, mocht ie het proberen en klem komen te zitten.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:29

@ AndreaB: hmmm dat is wel lastiger ja...

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:37

heeft er iemand een oplossing voor mij?

AndreaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:38

Is dat idee van DunDijk niet iets?? Je kan ook contact opnemen met Petra Vlasblom (www.2moons.nl). Zij is mijn instructrice en helpt vaak met probleempaarden, misschien kan zij iets voor je betekenen.

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:40

Ik zou iets moeten hebben wat wat sneller werkt ik heb nog een bekwaamheidsproef die ik moet afleggen bij de lrv en anders mag ik een heel seisioen geen wedstrijden mee rijden

AndreaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:42

Als je Petra een mailtje stuurt kan ze je misschien wel helpen.
Ze heeft veel moeilijk te laden paarden als de trailer op gekregen.
Ik denk dat ze zeker de moeite waard is om het te proberen.
Misschien heeft ze ook wel een gouden tip waardoor het je zelf zou kunnen lukken om je pony de trailer op te krijgen.

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 10:52

Ik had die site al via google gevoden daarstraks en had al een mail gestuurd of ze ook zo iemand kent in West-Vlaanderen

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:48

ze is er vandaag een twintigtal keer opgegaan; we hjadden het tussenschot er uit gehaald en ze deed het direct met plezier. Het is wel duidelijk dat ze gewoon graag de ruimte heeft( of niet? ). Mijn ouders willen haar er toch volgende week opzetten met tussenschot, als dit niet goed gaat kan ze dan ook bang worden zonder tussenschot?

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:58

Tis dus gelukt, goed zo!. Je kan ook het tussenschot opzij zetten en dan vastmaken met de stang van een anderhalfpaards trailer (even lenen van iemand?), heeft ze aan de achterkant toch meer ruimte om opzij te stappen en zich in evenwicht te houden.

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 16:06

Ik en mijn vader zijn tot het compromis gekomen dat mijn pony in de tweepaards trailer mag staan tot na de bekwaamheidsproef en dat we dan hard moeten werken op het trailer ingaan met tussenschot want ze kan zich gewoon omdraaien in de trailer dus dit is niet echt super veilig ik ga momenteel zorgen met een dikke ijzeren ketting dat ze niet achteruit kan springen vanaf dat de klep naar beneden gaat en met een andere ijzeren ketting dat ze niet teveel vooraan in de trailer kan staan

( wat is een stang percies?)

AndreaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 16:10

Misschien kan je aan de zijkant van de trailer van die kleine baaltjes stro neerleggen, zodat ze zich niet om kan draaien in de trailer, maar wel naar binnen kan zonder schot.

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 17:06

ik denk dat dit kan omvallen en dus irritant kan zijn voor m'n ponytje

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:12

Als het een probleem blijft... Kijk dan eens even op www.balingehof.nl
Zij zijn ongelooflijk goed met paarden die trailerproblemen hebben.

Zelf heb ik er geen verstand van, maar ik hoop dat het snel kunt verhelpen. Ik weet hoe het is.

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:18

Kun je het tussenschot niet opzij zetten? Dan heeft hij/zij ook al meer ruimte met inladen. Zodra je pony erin staat kun je voorzichtig het tussenschot weer terug zetten.