Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
[***] schreef:Als een paard van mij zoiets mocht hebben op jonge leeftijd zou ik haar zelf houden als gezelschapspaard of zelf naar de slager brengen/in laten slapen om te voorkomen dat ze doorverkocht word of na een lijdensweg alsnog bij de slager komt. Ik hoor zulke slechte verhalen over dit soort dingen. Je kan het mss allemaal wel op papier zetten, maar ik weet niet of dat helemaal rechtsgeldig is en wat als je je paard uit het oog verliest?
Ik ben er dus niet zo positief over.
Go_Desperado schreef:Zijn er eigelijk mensen die dit soort paarden willen hebben, zoja, hoe vind je die?
bambi schreef:Daarin kan je duidelijke afspraken maken dat ie niet door verkocht mag worden zonder jou toestemming, doen ze dit bv. wel moeten ze jou een geldbedrag verschuldigd zijn (zo heb je ook garantie als ze het toch stiekem willen doen)

? 
Kris25 schreef:Als je paard echt afgekeurd wordt, dan wordt er op zijn linker schouder een brandmerk aangebracht. Dit is de A van afgekeurd. Je weet dan zeker dat je paard niet doorverkocht wordt voor de handel, maar een slager kijkt hier niet naar en zonder papieren kunnen ze ook gewoon door verkocht worden....