Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Orchid schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nut er nooit zo van in heb gezien.

keetieee schreef:Mijn paard loopt al haar hele leven op blote voeten..op 2 maandjes na dat ze bevangen was (ze was toen nog niet van mij) ze heeft nog nooit echt ergens last van gehad..ze heeft in de zomervakantie kilometers op de weg gelopen..en soms stukjes gedraafd..na mijn idee zijn ze hier alleen maar sterker van geworden..wel moet je natuurlijk uitkijken dat ze niet te snel slijten..over het algemeen is hoe sneller ze slijten hoe meer ze groeien net als met nagels..als je die veilt worden ze ook harder,.maar hier zijn zoveel verschillende meningen over..maar dit is de mijne
qt_shetties schreef:Orchid hoezo niet? ik heb gehoord dat het beter is voor paarden om op blote voeten te lopen, en omdat het voor de wagen nogal hard gaat met het slijten van de hoeven...
Gewoon een beetje opbouwen met het lopen op asfalt wil ook wel helpen om ze goed hard te krijgen
nielsd schreef:Ik vind die prijzen wel meevallen, de onze kost 20 euro per paard, en vaak krijgen we nog korting ook. En we hoeven geen reiskosten te betalen.
keetieee schreef:Wel vraag ik me vaak af of diegene die zich aan bieden als natuurlijk bekapper er ook echt ervaring en verstand van hebben of dat ze de dingen hebben geleerd door een cursus..
Vind dat er toch een soort van diploma voor moet komen.
Bijveilen is anders dan bekappen..voor de duidelijkheid:)
keetieee schreef:Eigenlijk is het niet normaal..dat dat kan..
Wat ik me afvroeg..laats hoorde ik van een paard dat heel erg kreupel was na het bekappen..toen die bij de uithof kwam..hoorde de eigenaar dat er nog 6 paarden waren voor kreupelheid . die door dezelfde bekapt zijn. Is zo iemand niet aan te klagen??
ikke schreef:In antwoord op de vraag van TS: kan me niet bommen wat voor smid/verzorger het is, als hij z'n vak maar verstaat. Helaas voor de slechte onder hen heb ik in het verleden de smid altijd het hemd van het lijf gevraagd en weet dus vrij goed het kaf van het koren te scheiden.