Nu is er een paar weken een ongelukje gebeurt. Hij was nog vastgeklikt aan zijn halster en bij het achteruit lopen zat ineens zijn hoofd vast. Nou was ik er op dat moment niet bij en zag het van een afstand gebeuren
,maar mijn paard moest dus heel hard met zijn hoofd trekken en schudden om los te komen. De knip van het touw is gebroken waardoor hij los kwam. Nu gaat hij heel moeilijk op de vrachtwagen, maar eraf met zo een rotvaart en natuurlijk hoofd gestoten, nu in totaal al weer 3 keer op de vrachtwagen geweest, maar steeds vliegt hij in een rottempo achteruit met hoofd omhoog. Ik trek zijn hoofd naar beneden en dat maakt het nog enger, want dat denkt hij natuurlijk dat hij weer vast zit, maar anders stoot hij weer keihard zijn hoofd.
Vandaag speciaal oefenen. Met moeite op de vrachtwagen, even wachten en achteruit laten lopen, en weer met een rotvaart, levensgevaarlijk. Ik wilde nog 1 keer proberen zodat hij kon onthouden dat hij zelf achteruit kan lopen en niet vast zit, maar ik krijg hem niet meer op de vrachtwagen.
Ben een dik uur bezig geweest.
Ben nu zo bang dat ik hem er niet meer op krijg en dat ik niet behoorlijk kan oefenen, ben nl bang dat hij met eraf komen kan verongelukken.
Wie heeft tips voor mij. Hoe krijgt hij weer vertrouwen.
Moet ik hem niet vasthouden, maar dan ben ik bang dat hij achterover valt als hij te snel gaat.
Komt dit ooit weer goed??
Ik hoop op tips.
Dat heuveltje heb ik niet bij de hand.
)
Doe eens een foto.......