ik heb haar zowel door de DA als de zadelmaker laten nakijken (rug en plek waar singel ligt) en die kunnen beide geen (medische) oorzaak vinden.
over haar karakter: ze heeft heel weinig vertrouwen, is in de laatste jaren veel van eigenaar gewisseld en dus veel verhuist met alle stress van dien. het is een paardje wat (mede daardoor denk ik) daarom snel boos is.
vraag me niet waarom maar het is een boos paard..
borstelen : haar hals hoofd en kont zijn goed, verder: boos.. deken op en af doen: boos.. deken vastmaken aan de voorkant : boos..
met boos bedoel ik : hals naar voren uitstrekken oren plat in haar nek leggen, af en toe in de tralies van de stal bijten.
bij het zadel opleggen en aansingelen wordt het nog een graadje erger; dan gaat ze namelijk ook trappen. de maakt zicht kleiner door haar benen dichter bij elkaar te zetten (voor en achterhand) en trap dan gericht met haar achterbenen naar voren richting de hand die de singel aantrekt.
toen ik haar bij de vorige eigenaar kocht was ze wel boos maar trapte niet en was ze gewoon in stal op te zadelen.
nu moet ik in de bak opzadelen (aangezien ze in stal gewoon gevaarlijk wordt
) ik heb niet het idee dat ik wat verkeerd gedaan heb bij haar. ben altijd rustig gebleven en heb alles zachtjes gedaan. ik heb haar nu ruim 2 maanden en merk dat t vertrouwen begint te groeien. toen ik haar net had was ze continue boos. nu als ze ergens boos om wordt bijv. deken wisselen en ik stop ermee en aai haar is t over. als ik doorga en afmaak waar ik mee bezig ben gaat t ook meteen weer weg.
of ik nou boos word op haar of rustig tegen haar blijf praten of me niets van haar aantrek. niets lijkt te helpen..
als ik gewoon bij haar in stal staat is er niets aan de hand en is t echt een schatje.. ze heeft dus een lieve kant die met vertrouwen wel naar boven komt en ik zie hem af en toe steeds meer..
dus wie heeft er ervaring met een boos paard?
groetjes
Chell
p.s. sorry voor t lange verhaal..
hier is een foto van t paard in kwestie
kan je je voorstellen dat ik voor haar viel ?
) zag er niet echt fijn uit maar t hielp wel.
daar heb ik meer als 2 handen voor nodig om dan te zorgen dat ze me niet bijt (en daarbij heb ik momenteel maar 1 hand (andere zit in t gips)