schuivend zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:31

Hallo,

Ik heb al eerder topics geopend met dit probleem maar aangezien ik toch wel goede tips krijg steeds open ik nog 1 keer een topic hier over.

Ik heb een D pony ( arabier ) waarbij alle zadels naar voren schuifen. Ik heb heel veel merken geprobeert , voorsingel , ingebouwde voorsingel , laag ingebouwde voorsingel, boomloos ook al zelfs. Maar alles blijft schuifen. De zadelmaker weer ook niet goed wat hij er mee moet dus heeft hij nu een zadel helemaal op maat opgevult en dat was vandaag klaar. Ik hem passen , past zoals heel veel zadels, Helemaal goed, alleen schuift weer makkelijk haar nek in. Toen heb ik even mijn voorsingel ervoor gedaan omdat je toch ooit zou moeten kunnen rijden, maar ook dat schoof na 5 minuten stappen en wat drafen helemaal in dr nek.

Heeft iemand tips, dingetjes die werken of wat dan ook..

Oja, pony heeft vlakke ronde schoft, rond geribt en smalle schouders.

Alvast bedankt!

GingerMorgan

Re: schuivend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:41

Staartriem?

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:45

Afbeelding

Citaat:
Drukverdeler anti-slip (art.no.: 07518)
Tegen verschuiving van het zadel. Geeft een verstevigde ligging van het zadel.

Bron: http://www.divoza.nl

Deze heb ik zelf. Werkt redelijk goed

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:46

GingerMorgan schreef:
Staartriem?

Daar dacht ik ook meteen aan. Heb je dat al eens geprobeert ?

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:52

@ GingerMorgan : Ik zou het idd wel eens willen proberen dat antislibmatje, maar daar komt het zadel toch veel hogen van te liggen?

Een staartriem mag niet bij D pony's op wedstrijd en mn zadel schuift zo heftig ( kan het eigenlijk geen schuifen meer noemen het glijd gewoon overhaar schoft.. ) maar het schuift zo erg dat het ook nooit goed kan zijn als je dat gewicht in haar staart gaat hangen zegmaar... Kan ook weer rugproblemen veroorzaken natuurlijk.. Niet ontspannen willen lopen enz enz ...

Wel bedankt voor de tips!!!

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:58

Hm heb ik niet veel last van.. dat ie veel hoger ligt.
Tis maar een dun matje he.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 23:02

okee dan zou het wel kunnen denk ik, schoof jou zadel eerst ook dan?

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:04

Misschien een second opinion aanvragen bij een andere zadelmaker?

GingerMorgan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:08

Jaa maar meer naar links en naar rechts dan naar voren.
Maar zelfde schuif probleem
Maar dit rijdt een stuk beter
en je ziet m niet onder je dekje vandaan dus is handig op wedstrijd.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 01:09

Ander Zadel?
Andere zadelmaker?

Een zadel dat naar voren schuift past niet goed!

Vraagje: hoe oud je is je pony?
Welke merken heb je geprobeerd?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 01:28

Goede tips zijn leuk, maar doe err dan ook wat mee.....
Dit is het 4e topic van jou in 5 of 6 maand tijd.... welk antwoord verwacht je nu eigenlijk?
Heb het nagekeken en telkens weer heb je hetzelfde verhaal over je zadelmaker met zijn busje en al die zadels die niet passen...
Over wintecbomen die verbogen worden, een smalle pony die een brede boom nodig zou hebben enz...
Wat wil je nu eigenlijk lezen???

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:11

Alane : Waarschijnlijk dat het niet aan het zadel ligt zodat ze geen moeite meer hoeft te doen!
Maar zoals ik al eerder zei,de ene zadelmaker is de andere niet!
Dus probeer eens een andere!

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:03

Alane schreef:
Goede tips zijn leuk, maar doe err dan ook wat mee.....
Dit is het 4e topic van jou in 5 of 6 maand tijd.... welk antwoord verwacht je nu eigenlijk?
Heb het nagekeken en telkens weer heb je hetzelfde verhaal over je zadelmaker met zijn busje en al die zadels die niet passen...
Over wintecbomen die verbogen worden, een smalle pony die een brede boom nodig zou hebben enz...
Wat wil je nu eigenlijk lezen???

Ahummm,, ik vraag naar tips en dingen die het zadel kunnen laten liggen, zoals wat voor tip ik al krijg over zo'n matje enz.
En of ik er wat mee doe??? ik heb in het 1e of 2e topic mensen gesproken met het zelfde probleem en die hebben nu een zadel wat past, Ik heb mn zadelmaker helemaal gebelt om te zeggen welke merken er op die paarden paste , heeft hij ze helemaal besteld en hebben we ze geprobeert. Dus ik doe er heus wel wat mee.
Krijg elke keer toch TIPS en ook bijv. over de Boomloze zadels, heb ik dus OOK al geprobeert, ik heb wat aan die topics anders open ik ze niet en de reden dat ik steeds een nieuw topic open is omdat je geen oude topics naar boven mag halen.
Waarom reageer je hier terwijl te toch geen tips heb, en wat ik ''nou eigenlijk wil lezen'' staat er duidelijk in :
Citaat:
Heeft iemand tips, dingetjes die werken of wat dan ook..

@ cassidy : inderdaad past een zadel wat schuift niet goed... Het ligt als ze stil staat overal goed hoor, dat wel. Sluit goed aan , drukt niet, laat schouders vrij enz. Maar door haar om het maar zo te zeggen, Rare bouw gaat het bij het lopen naar voren toe. ( ook als ze stilstaat en ik ga voor mn pony staan en probeer het zadel iets naar voren te schuifen, schuift het met gemak dr nek in )
Ik heb op horse event met een zadelmaker gesproken en die was ook na mijn verhaal wel stil en wist qua type zadel ook niet wat hij er mee moest.
Maar ik wil zeker weten er nog andere zadelmakers bij halen , maar heb een tegoed van 450 bij deze staan Moet ik op een of andere manier toch zien te regelen of wat dan ook.
Mn pony is 4 en word eind maart 5.
merken die ik heb geprobeert ( die ik me kan herrineren ) Veel kieffers , kentaur, prestige, JC , een (standaart) hulsebos , stubben , wintec , bates (ofzo) , pricefille , KN , Ainsley ( competitor ) En een zadel speciaal voor arabieren,, Ben de naam effe kwijt . en nog heel veel merkloze zadels.
maar ik ben er wel over uit, alles schuift gewoon. Maar ben nu eigenlijk opzoek naar hulpmiddelen, Matje ga ik Zeker proberen!!

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:15

Als je pony vier is dan zou ik nog even wachten, ze groeien tot aan hun 6de. heb je straks een passend zadel, past het over een jaar niet meer omdat ze van bouw veranderd is.
Ik heb zelf ook een arabiertje gereden waarvan het zadel schoof, maar dat kwam ook door verkeerd rug gebruik. Als je d'r goed reed bleef het zadel liggen.

Veel succes

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:20

Kon je het ook zo naar voren trekken als ze stilstond?
(merrie's groeien niet erg meer. Ze verandert wel heel erg van bouw nog idd, maar dat gebeurt hun hele leven. )

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:22

ik stuur je wel eff een pbtje

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:43

ja, je kon het ook naar voren schuiven, maar niet tot aan haar nek. We reden haar ook recreatief dus een staartriem en antislip matje werkte ook prima.
Ik heb net in je profiel gekeken en ik vind het een leuke pony. Jammer dat je dit probleem hebt. Tja het is wel d'r bouw. Misschien ook meer schouderspieren kweken ? Tja ik weet het ook niet meer.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 19:46

jah ze moet idd een hogere schoft krijgen en meer schouder, maar ik had altijd nog gedacht, als ik nou echt ten einde raad ben bel ik hulsebos en laat er eentje helemaal aanmeten ( ja ik weet het : duuuur ,, maar dat had ik dus in mn hoofd ) Maar hulsebos was net op stal bij ons, de zadelmaker heeft even naar mijn pony gekeken en zei dat alles zou blijfen schuifen, ookal geef ik 2000-3000 euro bij hun uit aan een volledig aangemeten zadel. Ook dat zou schuifen.. Hij zei dat het zadel nergens achter kan blijfen liggen. Het loopt helemaal recht. Nou das wel rampzalig om te horen hoor...

Ik kreeg nou van Barvrouwke een pm die me wel wat hoop gaf, dat die toch uiteindelijk een zadel gevonden heeft... Maar als hulsebos dit tegen mij zegt weet ik het niet hoor...

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:50

Nou, hopenlijk kan mijn gegeven hoop in realiteit worden omgezet.
De eerste zadelmaker die ik erbij had, trok een scheef gezicht toen hij mijn paard zag, legde 1 zadel op. Zei dat hij niets had voor een paard als dat en is zonder pardon vertrokken. Ik mocht eindelijk een nieuw zadel en dan hoor je dat, ik kon wel door de grond zakken.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:04

jah het is echt niet leuk om te horen.. heb er al meerdere gehad die zeggen , koop maar een ander paard.. Maar goed , ik moet er misschien maar een thorowgood of iets op leggen en dan een voorsingel voor de schoft nog. Ligt het zadel wel erg naar achteren maar ik moet toch wat!

@ barvrouwke, mooie pony heb je trouwens !

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:51

die anti-slip wat GingerMorgan laat zien werkt goed.
heb er ook zo een en gebruik hem altijd in de koers, mijn zadel is nog nooit verschoven..

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 18:44

Ik heb vandaag 2 thorowgood zadels geprobeerd, een hele brede die ligt het best. Schuift bijna niet meer echt wonderlijk,, maar als ik dan ga rijden schuift het een beetje naar voren waardoor het gaat klapperen en de zitting ook naar voren kanteld dus.. En als ze een bokje geeft zit ik weer in haar nek.
Met voorsingel blijft het wel liggen in stap en draf. maar zit ik te ver naar achteren op dr rug. En als ze bokt zit het weer helemaal in dr nek

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:22

Ik ga morgen tweespan bellen, dat is mijn laatste hoop, misschien kunnen ze volledig aanmeten zodat het helemaal past. Als zei niks voor me kunnen doen weet ik het ook niet meer

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:27

Boomloze zadels, verschillende soorten heb je.
Die passen op ieder paard.
Denk dat jij de standaard heb gehad, barefoot.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:52

jah ze passen ook wel,, maar ze schuifen allemaal naar voren... misschien ook juist omdat er geen boom inzit , dat ze er gewoon overheen zeilen . .