wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:29

de vraag is duidelijk denk ik
ik rijd nu met rubber laarzen,en heb vaak problemen met het vinden van goede laarzen vanwege een flinke kuitomvang.
zouden chaps misschien een oplossing zijn?die zijn vaak in grote maten te verkrijgen,maar zijn ze net zo goed om mee te rijden,of juist beter of slechter?

graag jullie mening

X_ViSwIjF_X

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:34

Ik vindt chaps lekkerder rijden dan laarzen ik vindt dat je dan been kan geven maar het legt er ook weer aan wat voor laarzen je hebt.
Maar ik ben zelf een voorstander van chaps maar iender heeft zijn eigen keus.

groetjes

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:35

Ik vind laarzen veel fijner rijden dan chaps. Met chaps heb ik hele erge wiebelbenen. 'Vroeger' mochten we in de clubles niet eens met chaps rijden, moest met laarzen.

Rosie

Re: wat rijdt beter,chaps of laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:36

Chaps, absoluut. Draag dan wel stevige schoenen met hak.
Met rubberlaarzen kan je niet je voet vrij bewegen zegmaar. Je schiet steeds weer omhoog met je hiel, dus hulpen geven gaat ook ongemakkelijk.

[edit]

Leren laarzen zijn natuurlijk het best. Maar als je moet kiezen tussen rubberlaarzen of chaps, zou ik zeker voor chaps gaan. Rij er zelf ook mee.
Laatst bijgewerkt door Rosie op 18-01-06 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:37

Ik kan alleen maar rijden met mijn leren laarzen Chaps vind ik persoonlijk een hel, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu eenmaal die laarzen gewend ben Rubberlaarzen vind ik ook een drama, dus ik zou niet weten wat ik van die twee moest kiezen.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:38

onder chaps draag je toch van die jodhpurs,ik vind ze lijken op laarzen maar dan zonder de schacht eraan

Kikka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:38

Ik zit netter met laarzen, maar chaps zitten echt 100 keer zo lekker. Ik heb er Paladiums onder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:40

Ik denk dat het erg persoonlijk is.

Ik vind beide wel fijn rijden.

Maar ik vind wel, maakt niet uit wat ik draag, dat de zool niet te buigzaam moet zijn, zoals bij rubberen laarzen.
Dus daar let ik dan bij jodpurs erg goed op.
Maar ook dat is uiteraard persoonlijk

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:41

Wat je gewend bent zit het lekkerst. Ik wissel chaps en laarzen af, het maakt mij niet uit. Maar als ik een aantal weken het een heb aangehad , moet ik wel omschakelen naar het ander.

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:44

is dus inderdaad persoonlijk,aan de reacties af te lezen.ik hou zowieso mijn rubber laarzen(voor wedstrijden)

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:45

ik zelf rij met chaps; leren laarzen zijn me ietwat te duur en rubberen vind ik zelf niks. Met mn chaps heb ik meer contact met mn paard, het is warmer en na het rijden kun je ze makkelijk uit doen. Wel is het zo dat met laarzen je benen wat stabieler liggen, maar met veel oefenen in je benen stil houden lukt dat met chaps ook wel

En je kunt er inderdaad jodhpurs onder dragen maar dat hoeft natuurlijk niet. Ikzelf heb deze eronder: KLIK. Ligt er maar net aan wat je fijner vind

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:47

heb altijd met rubber laarzen gereden en vond ik niet zo super fijn.. nu rij ik met chaps en dat zit echt veeeeeeeeeeel lekkerder.. maarja eigen mening..

tomcat701

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:48

_Nikki_ schreef:
Ik zit netter met laarzen, maar chaps zitten echt 100 keer zo lekker. Ik heb er Paladiums onder.

ha ha ik heb er ook paladiums onder..zwarte leren!
Verder rij ik met leren laarzen, en springen met chaps.

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:02

Ik ben ook van de chaps; veel makkelijker en het zit lekkerder. Wat ik vooral erg handig vind is dat je chaps lekker makkelijk uit kan doen. Als je gereden hebt en gaat mesten, of wat dan ook, ga je gewoon verder in je jodphurs, je hebt dan veel meer bewegingsvrijheid.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:05

Ik vind laarzen fijner rijden, het zit wat steviger (vind ik fijn met mijn enkel)en het ziet er netter uit.

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:07

ik rij meestal met mij leren rijlaarzen, ik heb ook leren chaps ! Dat is ook erg fijn, met mijn zwart leren jodphurs lijken het net leren laarzen ! Maar met mijn laarzen is heb ik maar 'steun'.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:11

Ik vind beide wel prettig, mijn ervaring is wel dat goede chaps en jodhpurs (dus niet die suede votjes en plastic laarsjes) best prijzig zijn, voor dat geld kan je bij bijv. Huet al een laars laten aanmeten.
Deze vind ik wel een stuk netter staan.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:26

ik begon vroegermet rubberen laarzen, maar vond ze niet fijn rijden. ik ben al heel sneloverstapt op chaps(die kreeg ik toen van een vriendin) ik heb er jaren mee gereden, met mijn dr martens eronder

vond dat veel fijner rijden.
nu heb ik leren laarzen en zweer ik daarbij.. maar ik zou toch graag nog een paar chaps willen, lekker voor buitenrijden

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:37

Ik heb altijd met chaps gereden omdat ik met rubberenlaarzen helemaal niet fijn kon rijden.
Ik heb sinds oktober lerenlaarzen en dat vind ik dan toch wel weer fijner dan chaps.
Maar ik denk dat het zeer persoonsgebonden is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:04

Laarzen zijn beter voor je been ligging. met chaps kan je nog al eens "smokkelen" met je voet ten opzichte van je kuit. met laarzen kan dat niet.

ik heb hele stevige rubberen laarzen van Aigle. in de binnenkant zit wat leer verwerkt. ze hebben een extra verstevigde hak. echt de ideale laars

fanny123

Re:hallooow!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:06

ik zelf vind chaps fijner maar misschien zijn laarzen wel beter van de ligging van het been maar chaps vind ik fijner!!!

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:31

Het is persoonlijk.Ik rijd prettiger met laarzen(leren),omdat ik dan een rustigere beenligging heb,en het idee heb meer gevoel met mijn paard te hebben.Chaps zitten inderdaad wel fijner,maar laarzen die ingelopen zijn zitten ook best fijn.Het is maar welke maat je hebt,en hoeveel geld je eraan uit wilt geven.Aangemeten chaps zijn ook best prijzig.

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:56

Memuska schreef:
Ik kan alleen maar rijden met mijn leren laarzen Chaps vind ik persoonlijk een hel, maar ik denk dat dat komt omdat ik nu eenmaal die laarzen gewend ben Rubberlaarzen vind ik ook een drama, dus ik zou niet weten wat ik van die twee moest kiezen.

Hier hetzelfde inderdaad, ik zweer bij leren laarzen. Áls ik eens met chaps moet rijden zit het vreselijk, veel te wiebelig.
Rubberlaarzen zijn inderdaad ook een ramp, maar die dingen heb ik al zeker 7 jaar niet meer aangehad

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:03

ik rijd het liefste met chaps en stalschoenen
Rijlaarzen gebruik ik alleen met wedstrijden. Ik kan niet op die dingen lopen...vind ze echt vreselijk

tinkerabc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:13

Ik vind ze beiden wel fijn rijden. In de winter rijd ik liever met chaps. Dit is warmer dan mijn rubberen (Aigle) laarzen omdat ik leren laarsjers bij mijn chaps draag. Als het minder koud is trek ik mijn laarzen weer aan.
Heb wel het idee dat ik met chaps meer 'gevoel' heb in mijn onderbeen.