Winterdek nieuwe collectie Weatherbeeta, wie heeft `m ook?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sando

Winterdek nieuwe collectie Weatherbeeta, wie heeft `m ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 23:16

Hoi,

Ik vroeg me af wie ook deze deken heeft voor zijn paard ?

Afbeelding

De Weatherbeeta Taka Contour, Freestyle system.....
Ik kocht hem...vond hem vrij prijzig maar klonk als DE deken....
Ik leg hem op... Helemaal super ! Was in mijn nopjes met dat ding.
Nu 2 maanden verder... hij heeft niet alleen kale plekken op zijn borst, nee ook verticaal op de schouder-halslijn waar ongeveer de rand van het dek zit. Hij ziet er niet uit. En dat terwijl hij eigenlijk zit als gegoten. Want vanaf het moment dat ik hem oplegde lag hij perfect. Nou niet dus, snap het niet. Dit heeft hij tot nu toe nog bij geen enkel dek gehad... Ja, wel beetje kaal op de borst, maar zo erg als nu en dan ook op de shouder en hals....

Wie herkent dit ?

loulou

Re: Winterdek nieuwe collectie Weatherbeeta, wie heeft `m oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:44

ik heb de weather beeta orican, maar heb van begin af aan een onderdeken eronder gehad dus kan niet zeggen of ie er schuurplekken van krijgt.

mijn nichtje heeft de weather beeta landa. haar pony heeft wel lichte schuurplekken op de schouder, maar niet heel erg.

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:55

ik heb ook de weather beeta landa. zonder een deken eronder krijgt ze helemaal geen schuurplekken. die krijgt ze alleen een beetje wanneer ik er een deken onder leg met de kou.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 08:59

Even voor de duidelijkheid... ik heb het niet over de Landa.
Maar over die Freestyle....

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:37

Landa is ook Freestyle Ik heb de Landa Freestyle (dus goedkopere versie als jij hebt) en mijn fjord heeft exact hetzelfde. Vooral de lijnen op zijn hals irriteren me mateloos.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:00

Heeft de landa dan ook van die extra coupnaden bij de borst enzo ? Wist ik nl... foutje mijnerzijds...
Maar goed... Jouw Fjord heeft het dus ook....dat is er al één...
Verder nog iemand die problemen heeft met dit dek ?

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:58

Ja, dat hebben ze. Alleen die van jou heefty een dikkere vulling en ik hoop dat de stof sterker is De Landa vind ik heel mooi maar de stof, daar heb ik het maar niet over

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:01

mijn pony heeft trouwens wel bij de landa (dus ook FReestyle) bij de buik 2 hele kleine schuurplekjes

s_uzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:37

kan je de deken ook niet meer terug brengen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:14

denk niet dat als het paard hem al een tijdje op heeft gehad ze hem nog terug kan brengen.

zijn niet al die weather beeta deken freestyle uitvoering? zag vandaag namelijk dat op mijn orican ook freestyle staat.

misschien contact opnemen met weather beeta? en daar je klacht voorleggen.
heb gehoord dat ze daar heel goed mee omgaan.
laatst was er geloof ik ook een bokker waarvan de deken naar een jaar niet meer waterdicht was en die heeft geloof ik een nieuwe gekregen.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 08:55

Ik zag gisteren nij de flanken van mijn paard ok schuurplekken.
Heel licht weliswaar, maar ook daar zitten ze. Tja, hoe omschrijf ik dat... niet de flanken zelf natuurlijk, maar de gedeeltes die dan weer wat uitsteken en ook aan de zijkant en bij zijn buik heel lichtelijk. Ik ga zo de ruitersportzaak even bellen waar ik hem gehaald heb. Eens vragen of er maar klachten zijn binnengekomen en wat er aan te doen is. Zet het straks nog wel even neer hier...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:04

Idd even contact opnemen met weatherbeeta of ze je kunnen helpen ..

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:43

Wie importeert eigenlijk de WB dekens?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:08

Ik heb ook pas een WB gekocht een Landa en die geeft ook schuurplekken terwijl ze dit nooit had Ik heb een 220 grams groen/bordeaux. Mijn orican (350 grams oud model) geeft lichte plekken nu ik de dekens gewisseld heb.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:13

Ik heb ook de landa en die zit als gegoten op mijn paard Dus.. nee, geen problemen

Ik zit eraan te denken om de deken van de foto volgend jaar te kopen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:20

de dekens komen uit frankrijk begreep ik in de ruitersportzaak.
ik ben namelijk al vanaf half december aan het wachten op m'n halsstuk.

ben het nu echt helemaal beu! als hij er volgende week nog niet is ga ik proberen m'n geld terug te krijgen.

(ligt denk ik ook gedeeltelijk aan de zaak, die begonnen na 3 weken pas een keer te bellen waar ze bleven en toen was het dus net tussen kerst en oud/nieuw. ben benieuwd of ze daarna nog wel hebben gebeld)

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:37

Ik heb hem in mn handen gehad.. maar vond hem toch TE prijzig..

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:18

heb nog geen antwoord van de ruitersportzaak, en vandaag zijn ze gesloten, zal morgen nog eens bellen.
Heb nu overigens nog wat plekjes ontdekt, en wel op de zijkant van zijn billen. Niet kaal, maar licht geschuurd... Dat kan toch niet ! Heb werkelijk nog nooit zo`n slecht passend dek gehad en dat terwijl hij heel zacht is van binnen.....en als je hem zit liggen, hij perfect ligt op Peru.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:26

Ik heb vandaag voor het eerst een borstbeschermer omgedaan. het is van een hele gladde elastische stof, wat als een tweede huid om hem heen zit. Mij benieuwen hoe of het gaat.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:51

idd erg vreemd sando, zoiets moet echt niet kunnen.
ben erg benieuwd wat de winkel ervan gaat zeggen.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:14

nance1 schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst een borstbeschermer omgedaan. het is van een hele gladde elastische stof, wat als een tweede huid om hem heen zit. Mij benieuwen hoe of het gaat.

ja, dit werkt vaak goed tegen de plekjes op de borst, maar bij Peru zijn het vele plekken... Die deken was hardstikke duur. heb er ook nog een hals bij.
Als ik nu een nieuw dek koop, wil ik een goede om de schade niet erger te maken en dan ben ik weer 150-250 euro kwijt en dit heb ik nu even niet liggen... Maar dit dek sucks, en eigenlijk wil ik er vanaf ! (Peru ook wel denk ik)

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:48

ik heb ook de landa freestyle, en hij krijgt er wonder boven wonder geen schuurplekken van
alleen ik heb er een halsdeken bij, dus is ie de helft van zn manen kwijt bovenste helft richting oren schuurt niet, onderste helft dus richting schoft, daar zijn zn manen bijna helemaal weg

ik heb er nu een deken onder liggen, een deken die nooit schuurde, maar die deken met daaroverheen de Landa freestyle geeft dus wel 2 mooie kale schouders
ik doe er equishine op, en nu schuurt het niet meer

dek+hals erbij is idd duur, geoof dat alleen de hals al 70/80 euro was?

mn moeder heeft een hele mooie BR deken ook met losse hals erbij, t is dat haar paard 1 maatje kleiner heeft qua dek dan Quentin, anders had ik ze denk ik gewisseld..die lijkt perfect te blijven liggen nml!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:08

Ik heb een WB Orican, ben er erg tevreden over, helemaal geen schuurplekken en goed waterdicht.
Ik heb juist slechte ervaringen met een Bucas, mijn merrie is zowat kaal, en hij begint na drie maanden al te rafelen ook.

Sando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:25

oh ja, ook nog vergeten te melden... zeer stevige stof ..... er zit al een klein soort van winkelhaakje net onder de schoft. En verschillende kleine gaatjes.
Ik stoor me ontzettend aan dat dek ! Morgen meteen bellen!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:30

Sando schreef:
Ik zag gisteren nij de flanken van mijn paard ok schuurplekken.
Heel licht weliswaar, maar ook daar zitten ze. Tja, hoe omschrijf ik dat... niet de flanken zelf natuurlijk, maar de gedeeltes die dan weer wat uitsteken en ook aan de zijkant en bij zijn buik heel lichtelijk. Ik ga zo de ruitersportzaak even bellen waar ik hem gehaald heb. Eens vragen of er maar klachten zijn binnengekomen en wat er aan te doen is. Zet het straks nog wel even neer hier...

Kale plekke bij de flanken, teminste, net voor zijn flank bij het uitstekende gedeelte komen vaak van de bilkoorden!

Heb je een foto van het dek op je paard en waar de schuurplekken zitten?