Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Alane schreef:Maar dan nog wisten ze waarschijnlijk niet dat het paard medicijnen gebruikte....En een paard dat op een slachthuis aangeboden wordt en komt niet automatisch in de menselijke voedselketen terecht..
Alane schreef:Je kunt je paard ook naar het slachthuis brengen om het daar te laten "afmaken" .
oftewel: Slachten maar niet voor menselijke consumptie... maar bijv. voor hondevoer...
(toch nog beetje fun aan het leed van deze gestolen paarden)
Napoline schreef:Haha, jij bent grappig Alane![]()
Ik ben ook al eerder in alle spoed naar DA vertrokken met één van mijn dieren. Ik heb nog nooit hun paspoort vergeten.
Enne, alles zou in een database gestockeerd zitten. Dus als jij daar toekomt zul je sowieso jouw EIGEN paspoort meehebben en de beschrijving van het paard in de computer (eventueel chipnummer, als je paard een chip heeft)
Denk je nu echt dat die mensen geen verschil kunnen uitmaken tussen bedriegers en emotionele eigenaars
![]()
![]()
Ga maar verder met je volgende uitvinding, als antwoord op dit topic. Ik wacht er met alle plezier op(toch nog beetje fun aan het leed van deze gestolen paarden)

Napoline schreef:Ik lig echt in een deuk.![]()
De verzekering is al een even grote crimineel als de dieven zelf (corrupt tot en met).
Jij vergeet misschien dat het hier enkel draait voor het recht van gestolen paarden!
Jij spreekt alsof je zelf een crimineel bent, want je bent volledig anti-ons. Wat doe jij hier eigenlijk op een paardenforum, als je er toch GEEN ZAK om geeft!
En nee, met een chip kan je geen paard terugvinden (maar wel bewijzen dat het dat paard is als je hem vindt), dat weten wij maar al te goed. Wie heeft er hier de ervaring van het zoeken naar gestolen paarden.
Allessinds gij niet met je grote BEK.
[Moment, even van onder de tafel komen, mijn buikspieren doen al pijn]
Mag ik mij nu concentreren op de mensen die het wel goed voorhebben met de paarden? Merci....
Napoline schreef:Doet gij maar, dreigen kunt ge ook al!
Ben je echt zo laf dat je op je eigen benen niet kunt staan
savath schreef:ik heb de petitie getekend,
En voor diegene die hier belachelijk overdoet,het had jouw beest is moeten zijn,je zou wel anders piepen.

savath schreef:Als ieder dier fatsoenlijk getraceerd kon worden,zat ik niet met een warmbloed bwp zonder papieren met chip waarvan nog niet eens de echte naam op vermeld staat.
En dna,ze vinden nog niet eens een gebrandmerkt paard terug bij bwp,dus een chip was veel duidelijker geweest om wie het trof.
Ik hoop ooit te weten wie mijn pauline echt is,maar ja dat vinden sommigen blijkbaar onozel.
Citaat:
Geldt deze verplichting ook in andere lidstaten?
De paspoortverplichting is een Europese verplichting en geldt al vanaf 1998 voor geregistreerde paarden en vanaf juli 2000 voor alle paarden in alle lidstaten. Niet alle lidstaten hebben de verplichting al overgenomen.
VERORDENING IDENTIFICATIE EN REGISTRATIE VAN PAARDACHTIGEN (PVV)
2004 schreef:
Artikel 3
1. Het is verboden paardachtigen te vervoeren of te doen vervoeren, die niet
vergezeld gaan van een geldig paspoort.
2. Het is verboden paardachtigen te vervoeren of te doen vervoeren, die niet zijn
voorzien van een transponder.
3. Het bepaalde in het eerste en tweede lid is niet van toepassing op
slachtpaarden die worden ingevoerd, op paardachtigen die voor de duur van
een periode niet langer dan 6 maanden worden ingevoerd met het oog op
deelname aan wedstrijden, keuringen, trainingsstages of spermawinning, op
kadavers van paardachtigen, voor zover deze rechtstreeks worden vervoerd
naar een verwerkingsbedrijf als bedoeld in Hoofdstuk III van Verordening (EG)
Nr. 1774/2002 van het Europees Parlement en de Raad van de Europese
Gemeenschappen van 3 oktober 2002 tot vaststelling van
gezondheidsvoorschriften inzake niet voor menselijke consumptie bestemde
dierlijke bijproducten (PbEG L273) alsmede op paardachtigen jonger dan 7
maanden die aan de voet van de moeder worden vervoerd.