Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whoknows

Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 09:57

Wie heeft zijn paard verzekerd bij Interpolis.
En belangrijk is dan, is er toen een inspecteur langs geweest?

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:07

ik ben verzekerd bij interpolis
er is toen en inspecteur langs geweest en die heeft mijn paard even laten draven op het harde en is de bak

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:10

Ik ben ook bij interpolis verzekerd. Ik heb het keuringrapport opgestuurd en toen was het goed. Mijn paard is dan ook voor onder de €4500,- verzekerd, dus misschien dat ze daar minder moeilijk over doen?

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:12

Rytir schreef:
Ik ben ook bij interpolis verzekerd. Ik heb het keuringrapport opgestuurd en toen was het goed. Mijn paard is dan ook voor onder de €4500,- verzekerd, dus misschien dat ze daar minder moeilijk over doen?

Mijn (toendertijd veulen) jaarling heb ik daar ook verzekerd en inderdaad ook geen inspecteur. Ook die van mij is onder de 4500 euri verzekerd. Overigens ook alleen maar de basisverzekering.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:14

die van mij is ook onder de 4500 euro en uitgebreide incl. ziektekosten verzekering en bij mij is er wel en inspecteur langs geweest

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:21

Ik ben ook verzekerd. Heb een keuringsrapport ingeleverd en er is verder niemand langs geweest.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:34

Zelfde topic staat bij algemeen, zal ff temmen.

Mandyv

Re: Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:49

Heb ook een uitgebreide verzekering met ziektekosten. Tot 4500 E verzekerd. Keuringsrapport opgestuurd. Is nooit iemand langsgeweest en dat is nu zo'n 3 maanden geleden. Heb er ondertussen ook al gebruik van gemaakt (van de ziektekosten verzekering)

Wasilij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:50

Ik heb 3 paarden bij Interpolis verzekerd (gehad). Twee jaarlingen en 1 rijpaard. Het rijpaard was gekeurd bij aankoop. Dat was waarschijnlijk voldoende. Verder is er nooit een inspecteur langs geweest.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:54

Die van mij heb ik sinds mei bij interpolis in de verzekering, ook onder de 4500 euro, uitgebreid inclusief ziektekosten. Ik heb hen een klinisch rapport toegestuurd en dat was blijkbaar voldoende, want er is nooit een inspecteur langs geweest.

Ik ga trouwens wel na dit premiejaar overstappen naar een andere (voor mij) interessantere verzekering. Die stijging van 50 euro voor de ziektekostenpremie kon ik niet zo op prijs stellen

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:16

Doen ze dat niet allemaal?
Welke zou denk je beter zijn?

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:27

Marliesje schreef:

Ik wil hem overzetten naar de paardenverzekering van Bierum (Agriver) een stalgenoot is buitendienstmedewerker en via haar kan ik hem (als ik mijn huidige verzekeringswaarde aanhoudt) zonder keuring over na die verzekering. Na een jaar bij die verzekering zou ik hem alsnog hoger in de verzekering kunnen zetten, zonder keuringen (zolang ik niet over de 4500 euro heen ga, uiteraard).

Belangrijkste voordelen voor mij: iets lagere premie, én 100% vergoeding van ziektekosten (excl voorrijkosten) als ik bij een bepaalde kliniek ga, 80% vergoed bij alle andere klinieken. Dus niet iedere keer een eigen risico van 40 euro.

Die kliniek waar ze een regeling mee hebben getroffen zit hier bijna op de hoek, nou ja, ik kan er met mijn paard in een kwartier naartoe wandelen, dus dat is wel makkelijk.

en ehm... je kunt kiezen tussen je paard 'gewoon' verzekeren, of als gezelschapsdier. In dat laatste geval wordt ook euthenasie vergoed dacht ik. Al hoop ik dat nooit nodig te hebben

Edit: voorlopig zijn er geen voortekenen dat de premie stijgt, maar dat zal best wel een keertje gebeuren... maar die 100% vergoeding bij de Deltakliniek was het laatste zetje

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:33

Javayo schreef:
Marliesje schreef:

Ik wil hem overzetten naar de paardenverzekering van Bierum (Agriver) een stalgenoot is buitendienstmedewerker en via haar kan ik hem (als ik mijn huidige verzekeringswaarde aanhoudt) zonder keuring over na die verzekering. Na een jaar bij die verzekering zou ik hem alsnog hoger in de verzekering kunnen zetten, zonder keuringen (zolang ik niet over de 4500 euro heen ga, uiteraard).

Belangrijkste voordelen voor mij: iets lagere premie, én 100% vergoeding van ziektekosten (excl voorrijkosten) als ik bij een bepaalde kliniek ga, 80% vergoed bij alle andere klinieken. Dus niet iedere keer een eigen risico van 40 euro.

Die kliniek waar ze een regeling mee hebben getroffen zit hier bijna op de hoek, nou ja, ik kan er met mijn paard in een kwartier naartoe wandelen, dus dat is wel makkelijk.

en ehm... je kunt kiezen tussen je paard 'gewoon' verzekeren, of als gezelschapsdier. In dat laatste geval wordt ook euthenasie vergoed dacht ik. Al hoop ik dat nooit nodig te hebben

Edit: voorlopig zijn er geen voortekenen dat de premie stijgt, maar dat zal best wel een keertje gebeuren... maar die 100% vergoeding bij de Deltakliniek was het laatste zetje

ik zit nu ook bij Interpolis,en vindt de prijsstijging ook erg abnormaal veel.

heb jij voor mij een site van de verzekering Agriver?
mischien is dat voor mij ook wel wat.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 11:54

www.agriver.nl, dan kun je paardenverzekering aanklikken.

ff snel zag ik wel dat die regeling met die kliniek niet staan. maar die info had ik op papier dus ook van die buitendienstmedewerker gekregen. Ook scheen de éénmalige eigen risico van 100 euro niet langer te gelden, maar dat staat nog wel op de site.

Voor details moet je dus maar bellen.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:02

ik ben ook bij interpolis verzekerd, er is een inspecteur langs gekomen.
Als je een keuringsrapport hebt wat niet ouders is dan een bepaald aantal maanden is dat ook voldoende

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:06

Ik ben ook bij interpolis verzekert,uitgebreid en veterinair. Voor onder de 4500. Ik hoefde geen keuringsraport op de sturen en er is ook geen inspecteur langsgeweest.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:24

Mijn 2 shetlanders zijn ook bij interpolis verzekert en er is wel iemand langs geweest. Om te kijken of ze het bedrag wel waard waren waarvoor ik ze wilde verzekeren en het is goed gekeurd.
Ik betaal nog steeds hetzelfde als de afgelopen 3 jaar.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:47

mijn pony is ook bij interpolis verzekerd. Maar geen hoge premie oid. er is ook geen inspecteur langsgeweest

Goof

Re: Wie verzekert zijn paard bij Interpolis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:10

Mijn paard is bij Interpolis voor een bedrag onder de 4500 euro verzekerd en bij mij is wel iemand langs geweest om naar het paard te kijken.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:11

Rytir schreef:

De mijne ook voor onder dit bedrag. Het rapport van de klin. en rontgenlogische keuring in Bodegraven is gefaxed naar ze en ik was automatisch aangenomen. Heel handig hoefde niemand meer langs te komen.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:11

ik heb geen paard dus ik kan je niet verder helpen

Whoknows

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 19:52

Bedankt voor jullie reacties.
We weten in feite wel genoeg.
Om de vraag wat te verfijnen.
Wat ons inderdaad interesseert. Als het verzekeringsbedrag 4.500 euro of lager is, is er dan een inspecteur langs geweest.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:17

bij mij kwam de inspecteur wel langs omdat ik geen keurings rapport kon laten zien en ook in de ziekte kosten wilde.

ze moest alleen heen en weer lopen in stap en draf en even op de volte op het harde.
en dat was het!

en ze zit lager dan 4500 euro in de verz

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:19

Interpolis is bij mijn weten de enige verzekering die ook uitgebreid ziektekosten verzekerd zonder een keuringsrapport of rontgenkeuring. De meest verzekeringen willen (zelfs bij een lager verzekeringsbedrag) bij uitgebreid ziektekosten al een rontgenkeuring.
Ook zijn ze niet de duurste (maar ook niet de goedkoopste)verzekering. Belangrijk vind ik wel dat je bij alle veeartsen mag komen.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:25

Mijn paard is verzekerd voor 4000,- bij Interpolis, er is niemand langs geweest, ik moest alleen aangeven of ze gekeurd was, wanneer en door wie, en of ze goed was gekeurd. Dat was ze.