.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

45u

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:55

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 17-03-22 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:08

kijk naar stallen in de buurt, en daar de prijzen van

Ik denk dat je ergens rond de 160 euro kan gaan zitten...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:11

Denk je dat er bij jullie in de omgeving vraag naar is??
Het lijkt mij persoonlijk niet trouwens. Nu kom ik niet tot nooit in Friesland, maar wat ik van Friesland weet is dat veel mensen zelf al een stalletje met een weitje hebben. En die 3 die dat niet hebben, plaatsen hun paard voor een appel en een ei bij een vriend.

Ik denk niet dat het echt rendabel is bij jullie. Maar aan jullie de opdracht om dat uit te zoeken, of er wel vraag naar is, anders maak je kosten voor niets.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:13

ligt eraan waar in Friesland je zit, wat voor omgeving, sommige plaatsen heeft bijna iedereen zelf wel land bij huis en de paarden dus ook bij huis.
je zou ook als je in zo'n regio woont ook zorgen voor wat goedkopere stallen, voor mensen die het ietsje minder ruim hebben en geen land hebben dan kunnen die ook een pony houden.
verder zou je de meer afgelegen stukken in de zomer ook wel kunnen verhuren misschien voor buitenpony's?

(zie net dat iemand boven mij ongeveer hetzelfde zei)

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:14

ja.. ik denk dat mensen het wel fijn zouden vinden als alles bij de prijs inbegrepen zit bijv. dat ze de stallen zelf niet hoeven te doen, en dat dat regelmatig (bijv. 1/2 keer per dag?) worden uitgemest en dat de paarden lekker naar buiten heen kunnen overdag, evt. een longeercirkel en paddock ik denk wel dat ze dat leuk zouden vinden

45u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 16:18

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 17-03-22 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:22

Japke_Z schreef:
We hebben in totaal 27 hectare land, ongeveer 10 hectare daarvan is goed te gebruiken voor paarden(rest ligt erg afgelegen). We hebben een goede buitenbak en zitten niet ver van een aantal maneges en bossen af.
Wat denken jullie dat we hiervoor kunnen vragen en wat moeten we dan inclusief doen(voer/hooi/stro/uitmesten/enz.)?????
en denken jullie dat er voldoende vraag naar is, hier en nu???

Ik ben wel een zuiderling maar wil toch even reageren.. Als dat niet erg is..

Ik heb ter beschikking op de pensionstal.. 3 ha wei, verlichte buitenbak, strand op rijafstand, maneges in de buurt, alles incl voeren, mesten, buitenzetten, hooi, stro & ontwormen..

Bij ons is er iig voldoende vraag naar.. We hebben zelfs een wachtlijst.. Er staan nu 9 paarden op stal.

Ik betaal nu 167.50 per maand

Vanaf maart gaat het omhoog. ivm de nieuwe mestwet en foeragekosten.. ook de kosten om hooi ed te persen gaat omhoog..
Vanaf maart ga ik 178 euro in de maand betalen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:32

Maar wij zitten hier in een totaal andere buurt dan Friesland.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:00

je zou dan marktonderzoek moeten doen, maar echt waarsch hebben de meeste mensen met geld, de paarden gewoon bij huis!
woon je toevallig bij een stad of groot dorp in de buurt dan is er waarsch meer vraag naar pensionstalling.
de prijzen zoals hier al genoemd zijn vind ik persoonlijk wel erg hoog!

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:20

De prijzen die ik weet van een aantal stallen rondom Leeuwarden zitten voor hetzelfde (voorzieningen) tussen de 125 en de 150 euro.
Met binnenbak vanaf 165 euro.

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:22

maar bij jullie zijn toch ontzettend veel stallingen in de buurt? dan kan je denk ik niet teveel vragen om ze toch naar jullie toe te gaan trekken.. hoeveel stallen wil je vader bij gaan bouwen dan? wel dat jou vier knolletjes allevier eigen stal hebben of blijft de helft gewoon op de wei? je kan natuurlijk ook alleen weidegang gaan verhuren daar is vast wel vraag naar?

LaraCroft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:24

Sjonniej schreef:
Denk je dat er bij jullie in de omgeving vraag naar is??
Het lijkt mij persoonlijk niet trouwens. Nu kom ik niet tot nooit in Friesland, maar wat ik van Friesland weet is dat veel mensen zelf al een stalletje met een weitje hebben. En die 3 die dat niet hebben, plaatsen hun paard voor een appel en een ei bij een vriend.

Ik denk niet dat het echt rendabel is bij jullie. Maar aan jullie de opdracht om dat uit te zoeken, of er wel vraag naar is, anders maak je kosten voor niets.

Nou, om eerlijk te zijn denk ik dat Japke best een leuke kans heeft om een stal te beginnen. Hier in friesland zijn genoeg mensen die graag een paard willen hebben maar geen stalling hebben, of hun paard liever niet op een drukke manege willen hebben...

Misschien moet je eens wat vaker in Friesland komen?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:32

Daarom zei ik ook, dat is het beeld wat ik bij Friesland heb. Ik heb verder geen behoefte om naar Friesland af te reizen, aangezien dit zeker 3 uur reizen is.

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:47

Hier in Noord-Drenthe zitten de meesten tussen de € 125 en de € 150. Dan heb je dus een box bij een particulier met een buitenbak. Uitmesten en voer zit er dan bij in. Ik heb mijn paard een maandje bij een stal in Friesland gehad waar ook een binnenbak was, daar betaalde ik € 180. Dat vind ik vrij veel geld, maar ja, het was wel heel fijn om een binnenbak te hebben!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:04

ik woon in noord drenthe, maar het ligt denk ik rond de 150 euro hier. met voeren uitmesten, bak en weide er bij in.

denk dat de meesten hier bij in de buurt zitten.

_Dunja_

Re: Pensionvraag, zo veel mogelijk reacties graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:09

Ik denk dat je eerst erbij moet zetten wat er allemaal is:

buitenbak met of zonder verlichting en drainage systeem en sproeing
word er uitgemest zo ja hoe vaak
word er gevoerd ja of de nee
zit het voer bij de prijs inbegrepen
komen ze buiten in de wintermaanden
hoeveel komen ze buiten in de zomermaanden
zijn er zadelkasten aanwezig

dit zijn wel belangrijke punten waar wij de prijs op af moeten stemmen...

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:12

Volgens mijn bazin kun je niet rondkomen van alleen pension, je zult dan ook iets van handel erbij moeten doen. Ik weet niet of dit dan jullie inkomen wordt of dat het iets is voor erbij, maar wij hebben 14 ha, waarvan 10,16 grasland is en ook gebruikt wordt voor hooi/voordroog. We hebben rond de 35 boxen, binnenbak 20 x60, buitenbak 20 x 40, wasplaats/solarium, super buitenrijmogelijkheden, roundpen en er komt binnenkort een stapmolen. Je betaal 310 euro p/m, maar dan heb je ook wat , en alles wordt voor je gedaan; mesten voeren enzo.

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:16

bij ons is er een buitenbak met verlichting. een stal en genoeg land. hier wordt voor je gevoerd en je paard binnen en buiten gezet. voer zit er niet bij in maar hooi en stro verder wel. zadelkast is hier ook niet maar die kan je hier wel neerzetten. er is wel een zadelkamer dus je kan verder je spullen wel hier kwijt.
bij ons kost het 125 euro per maand en wij zitten dus in witten ( assen )

45u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 23:27

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 17-03-22 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:36

ik betaal 175 euro per maand.

daar zit van alles bij in oa:
-buitenbak van 20 X 60 m die bijna altijd goed te rijden is.
-met goede verlichting.
-weide gang
-voer (biks,muslie,haver,kuil/hooi enz..)
-zaagsel/stro enz.
-afspuit plaats
-warm water
-zadelkast
-wordt voor je uitgemest
-paarden buiten gezet/binnen gezet
-word gevoerd.
-Binnenkort komt er een stapmolen

Tja en vast nog wel meer wat ik vergeten ben

Ik denk ook dat rond de 140/150 euro wel een redelijke prijs is

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:09

ik geloof dat in drachten de prijs 150 euro is, hier in de buurt zit je zo rond de 100-125 euro. Ik denk dat dat bij jullie in de buurt ook wel aardig redelijk is.

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:24

Stalling rond Drachten en straal van 10 km is met buitenbak tussen de 115 en 155 euro per maand, het verschilt per stalling of je dan inclusief of exclusief uitmesten hebt. En paard of pony verschilt ook wel van prijs.
Met binnenbak is de goedkoopste 120 euro met zelf veel doen en verder tussen de 175 en 250 euro.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:29

Ik denk dat er opzich nog wel vraag naar is, misschien kan je eens op die maneges rondkijken? Veel mensen daar staan misschien wel liever op een kleine pensionstal?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:35

Ik sta zelf in Mildam. Je betaald daar 135 voor stalling. Dat is incl. dagelijks mesten, ruwvoer en krachtvoer. De stalling heeft 2 poetsplaatsen, waarvan 1 overdekt. Twee zadelruimtes, waarvan 1 kan worden afgesloten. Genoeg weide om zowel winter als zomer buiten te kunnen lopen. 1 longeerbak, 1 buitenbak met verlichting, 1 all weather bak met verlichting en dressuurspiegels.

In Lippenhuizen betaal je 150 euro voor ong. hetzelfde, danwel met binnenbak en maar 1 slecht onderhouden buitenbak. In de wintermaanden is weidegang niet mogelijk.
Ook in Lippenhuizen. Stalling met binnenbak, stallen worden niet dagelijks uitgemest. Stalling is erg benauwd en donker. Geen weidegang in de wintermaanden. Slecht onderhouden buitenbak. Prijs 135 euro.

Hier in Friesland is best wel vraag naar goede pensionstallen. Doordat er zoveel zijn is kwaliteit best belangrijk. Onze pensionstal stond na de bouw van de stallen gelijk al weer vol. Er staan nu volgens mij mensen op de wachtlijst.
Ik zou in principe de mogelijkheid hebben om mijn paard aan huis te hebben, heb dit zelf ook gehad, maar vind een pensionstal (vooral wanneer je dagelijks werkt) ideaal.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:40