voedingssuplementen, wie voert wat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

voedingssuplementen, wie voert wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:09

ik werk in een ruitersportzaak en er wordt veel verkocht op het gebied van suplementen en er komen ook steeds meer verschillende varianten op de markt.

ik vroeg me af wie er zijn paard voedigssuplementen bij voert, gevoerd heeft, waarom niet waarom wel.
ik vind het vooral ook erg interesant om te weten waarom je met een bepaalde bent gestopt.

vermeld er bij welke, waarom, hoelang, hoeveelheid.

Ivonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:29

Als je een totaal supplement zoekt moet je Pavo Vital nemen. Daar zit alles in. Ikzelf doe er nog een scheutje Omega Olie en FoeneKnoff met Zeewier bij.

Ivonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:30

Pavo Vital gebruik ik als de training en dus ook het voer laag is. De Omega Olie is zeer goed voor vacht, spijsvertering, gewrichten en nog veel meer, je kunt het elke dag geven. FoeneKnoff is een mengeling van foenegriek (luchtwegen) en knoflook (bloed en tegen vliegen)
En dit alles is bij www.depaardendrogist.nl te koop.

aisie

Re: voedingssuplementen, wie voert wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:34

Ik voer mn ene merrie altijd foenegriek omdat ze wat last van de luchtwegen heeft, dat helpt super!
En mn ruin krijg altijd een schep vitaminen door zn voer en ze krijgen ook allemaal een schuitje olie over de biks.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:37

Die van mij krijgt nadat we mee hebben gedaan aan een onderzoek tegen luchtzuigen elke dag Maagcompositum.
Dit is dus tegen luchtzuigen en het werkt echt! Hij is er minder van gaan luchtzuigen. Daarvoor heb ik ook vele andere poedertjes enso geprobeert, maar ik heb nooit gemerkt of mn pony er echt beter van werd of niet. Dus ik geloof er niet echt in.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:40

Mijne krijgt elke dag pavo vit15 heet het geloof ik,lijnzaadolie,appelazijn,knoflook en zeewier.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:12

in de wintermaanden zeewier, om de dag, voor betere conditie van de hoeven.

in de zomer brandnetel voor extra kalk en reinigende eigenschappen
en gist voor goede darmen.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:21

mijn oude oma krijgt op het moment extra zemelen bij gevoerd (ter preventie van koliek) hier doe ik al mn *supplementen* in (zodat het helemaal op gaat en er dus niets overblijft in de voerbak! deze supplementen zijn: scheutje olie, appelazijn, wat mais-meel (wordt ze mooi dik van) en binnenkort ook een supplement voor dr artrose.
Zomers krijgt ze dit ook, icm gedroogte brandnetels en distels voor reiniging.

Ze is echt een beetje een zorgpaardje en ik merk dat ze het goed doet op dit alles, verder, als ze weer een beetje een inzinking heeft voer ik was pavo Herbasan bij.

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:36

mmhhh ik ben even aan t rond kijken op die site van de paardendrogist.. wat een boel spulletjes zeg! zit nog heel erg te twijfelen wat ik ga nemen voor mn 15 jarige merrie... ik wil iets extra's gezond (kruiden?) en misschien een olie (appelazijn honing knoflook) maar ze hebben echt hele mooie producten zeg en veel!!!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:02

zelf voer ik:

cavalor calm. in periodes van 3 tot 4 weken en dan een week niets. ik bouw het op van 1 tot 4 schepjes. ik voer dit omdat mijn paard erg druk en kijkerig is van karakter. hij wordt er wat rustiger van en kan zich beter concentreren.

verder heb ik gevoerd.
equi goldmix, voor betere conditie en extra vitamine.
sputolisin, hij had erg last van zijn luchtwegen.
foeneknof,
maxh, zag weinig verandering,
equi nervo, calm hielp beter.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:04

en wat altijd wel goed is en wij veel verkopen.

omegavita mix, veel vitamines
msn, goed voor de spieren

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:55

ok nou ik heb wat spullen besteld...

Equi Weidemix en Omega Olie

Ik zal laten weten wat ik er strx van vind!

ben van plan om het allebei elke dag te gaan geven samen met de extra muesli die mn merrie krijgt..

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:58

Ik voer bij: aan mijn chronsiche bevangen merrie
-Foenegrek in de wintermaanden
- Vitamine E + Seleen
- Volledig voedingssuplement
- Biotine
- Ijlands zeewier

Mijn bijna 3 jarige krijgt hetzelfde alleen de vitamine E niet

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:06

geef de ene: Biotine P..voor sterkere hoeven en tot nu toe zien de hoeven er perfect uit, hij is ijzerloos en er breek echt geen stukje vanaf

de ander: Opkikker, aangezien hij al wat ouder werd, ging hij wat slechter door zn vacht, toen we dat hem gingen geven, merkte ik zeker ook dat hij beter door zn vacht kwam maar dat hij ook veel meer energie had..dus we blijven het geven!...en als ik bij de andere ziet dat ze even wat minder lekker in zn vel zitten..hup, ff een weekje opkikker en hij/zij is weer helemaal de oude..superspulletje!
en Equiflexion, voor soepele gewrichten, de oudere heeft er zeker baat bij, hij doet het nog steeds als een kanon...maar dit werd al gegeven voordaat ik kwam dus een heel eerlijk oordeel kan ik daarover niet geven.

Dressuurgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:11

Mijn paard krijgt als gezonde beloning na het rijden altijd wat musli en heeft een poos geleden last gehad van electrolieten tekort dus dat dat krijgt hij er tegenwoordig bij (in de zomer meer als in de winter) verder heeft ie een zoutblok in zn stal hangen en krijgt ie wat olie over zn voer en in de zomer krijgt hij knoflook

Paradiso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:16

Ik geef myoplast (voedingssuplement aangeraden door mijn fysio, voor meer spieropbouw).
Verder geef ik een product t.b.v. spieronderhoud (minder verzuring, beter herstel, betere afvoer enz) (Sure2Endure: zie mijn site) en een poeder met vitamines.

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:18

Mijn fjord krijgt de multi supplement van de paardendrogisterij erbij gevoerd, met alles erop en erin. Ze krijgt daarbij wat pavo stimix en pavo liga. Hoewel er in Liga een dubbele dosis vitaminen zit, zou ik daar toch meer dan 1 kilo van moeten voeren, en dat vind ik voor mijn fjord toch best veel, ze is bepaald niet mager en krijgt ook ruim kuil te eten. Vandaar toch wat minder krachtvoer en de suplementen erbij.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:08

eigen zijn er dus best heel erg veel mensen die hun paarden iets bij voeren.

wel leuk om te zien.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:18

Ik voer mijn drachtige merrie Pavo Vital, dit heb ik gekocht om er zeker van te zijn dat ze alles binnenkrijgt, ze krijgt ong. een kilo krachtvoer per dag.
Verder af en toe wel eens wat gedroogde rozenbottels (omdat ik die toch in de kast heb om thee van te zette, maar niemand zet er thee van ) en een beetje ijslands zeewier.
Ook wel eens een scheutje zonnebloemolie over het voer

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:26

Door de muesli en de zemelen gaat bij ons: (bij elkaar 1/4 kilo)
Appelazijn
Foeneknof met zeewier
Anijszaad
Total supply
Muscle fit.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:24

Memuska krijgt (naast haar artrose-medicijn maar dat is dus niet echt een supplement, het heet Artico moest het je interesseren):
- in de zomermaanden electrolyten wegens tekorten in het verleden
- in de wintermaanden foenegriek, ze staat dan meer op stal (van 18u tot 7u ongeveer) en kucht dan sneller
- af en toe kuurtje Old Timer
- in de winter als het nodig is Weight Builder (ze heeft snel de neiging om in te vallen)
- het hele jaar door maïsolie onder haar voer

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:30

Lucky krijgt granenmix bijgevoerd en daar die ik vanaf april/mei knoflookpoeder doorheen tot ongeveer oktober.

verder ben ik nog een beetje aan het rondkijken wil hem nog wel iets voor erbij geven namelijk..

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:53

Omdat mijn paarden maar weinig brok krijgen, voer ik Pavo Vital bij.
Zo weet ik zeker dat ze alles binnen krijgen wat ze nodig hebben.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:07

De paarden bij ons op stal krijgen een supplement met boordevol omega's ( ben de naam kwijt hoe het heet)
maar hierdoor zijn de paarden veer alerter, beweegelijker en actiever...
je merkt gewoon duidelijk verschil en veel goede ruiters hier in de buurt voeren het ook, maar weet niet of het ook te koop is andere delen van het land...

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:42

Ik heb biotine gebruikt omdat de hoeven te snel afsleten. Ik geloof niet meer zo in die middeltjes. Vind het een behoorlijke geldverspilling als je ziet hoe duur het allemaal kost. Als wij gezond eten hoeven we toch ook geen vitamine pillen erbij te krijgen. Zo zie ik het bij paarden ook als ze goed gevarieerde voeding krijgen. Die van mij zien er pico bello uit zonder voedingssuplementen. Alleen als ze wat verzwakt uit zien of verkouden zijn krijgen ze wel eens een vitaminespuitje, maar daar blijft het ook bij. Of het werkt weet ik niet, het zal wel tussen mijn oren zitten haha.