een vraagje over Kn zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

een vraagje over Kn zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:01

Een stalgenoor van mij heeft een kn zadel, dit is nu haar 2de kn zadel en met bijde zadels heeft op de zitting waar je dus zit een soort bobble gekregen wat erg pijnlijk is voor het rijden, het is net of de vulling daar weggezakt is, het is op een kant, Een keer kan gebeuren maar een 2 de keer is een beetje vreemd bijde zadels zijn een krap jaar oud, de eerste heeft ze ingeruild op een nieuwe omdat ze het niet konden verhelpen.
En nu hebben ze dit zadel terug naar KN gestuurd.

Wie heeft hier nog meer last van, ik hoor het graag,

Anita_D

Re: een vraagje over Kn zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:12

Vreemd
Mijn KN is al zo'n 7 jaar oud, maar hij blijft perfect.
Mischien dat ze dingen veranderd hebben in de productie om het zadel te verbeteren, en dat dat nu toch anders uitpakt?
Ik zou zo'n zadel dan ook terug sturen, ze zijn al duur genoeg, dan mag je toch wel lekker zitten vind ik.
Dat vind ik trouwens ook van goedkopere merken, ze horen standaard goed te liggen en fijn te zitten, daar koop je een zadel voor.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:13

Precies dat is ook zo en dat vind zij ook ze heeft er 1650 euro voor betaald en dan mag je ook wat verwachten,
Ik zelf heb al jaren passier en er ook nog nooit last van gehad,
Het is ook erg vreemd,

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:40

Ik heb zoiets ook wel eens gezien bij een zadel (weet het merk niet meer), maar dat kwam doordat de ruiter zelf nogal zwaar was en bovendien gruwelijk scheef zat...
Op den duur is niks daartegen bestand.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:13

Zwaar is hier niet aan de orde aangezien ze erg mager en weegt hooguit 55 kilo,

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:37

erg raar.. valt dit voor beide zadels niet onder garantie? Ik had dat eerste zadel ook al terug gestuurd naar kn..

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:42

Vreemd... ik heb zelf een KN en ken een heleboel mensen die met een KN rijden.
Ik ben bang dat het aan haar zit ligt (scheef en niet stil) aangezien dit al de tweede keer is...., helaas kan ik geen andere oorzaak bedenken. Maar goed ik kan over haar zit natuurlijk niet oordelen van achter m'n pc.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 18:57

wordt zo te lezen erg makkelijk over geoordeeld, Ze rijdt M dressuur en zit wel degelijk erg stil en zeker niet scheef,
Volgens horsepower waren kn zadels niet geschikt voor dunne mensen maar juist voor dikke mensen,
Ik vind het wel erg raar, die eerste viel ook onder de garantie en heeft toen met bijbetaling een de nieuwe versie gekocht,
Ze heeft hier voor jaren op passier gereden en heeft toen nergens last van gehad, als het echt aan haar lag had het ook daar bij moeten gebeuren,

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:21

Ik zeg ook duidelijk dat ik het van achter m'n pc moeilijk kan beoordelen. Dat iemand M dressuur rijdt zegt me niets.
Ik ken vele KN gebruikers dun (gratebak mager) en dik maar niemand heeft dit probleem.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:22

Nee oke maar als ik zeg dat ze verder prima rijdt moet je dat ook willen aannemen,
En dat van dat zware dat is wat horsepower in heino zegt he,

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:24

Misschien kan ze contact opnemen met de fabrikant zelf. (oostenrijk). Ik denk persoonlijk dat je daar een beter antwoord krijgt dan van een ruitersport zaak. Misschien kunnen ze ook wat meer met garantie enzo.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:25

Daar wordt het zadel nu dus heengestuurd om te kijken wat het eventueel kan zijn,

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:27

heb dit vaker gehoord bij KN zadels hoor! zadels van bepaalde jaartallen zijn net wat anders en die krijgen snel een bobbel in het zitvlak.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:28

O kijk dus toch iemand die er van gehoord heeft,
verder nog meer mensen met ening idee.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:29

het had geloof ik iets te maken met een bepaalde vulling in het zitvlak. maar zeker weten doe ik het niet.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:30

mijn kn zadel heeft dit niet, die is ook best wel al oud (2e hands) en nergens last van hij blijft perfect weet dus niet wat de oorzaak kan zijn (erg apart)

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:30

Zou best kunnen hoor, ze zijn natuurlijk ook erg zacht en messchien daarom wat kwetsbaarder, ik weet het ook niet hoor,

vivian001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:31

Ik heb ook een aantal jaren een KN zadel. Geen problemen. Nooit eerder van dit probleem bij KN zadels gehoord.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:36

Voor jaren terug heb ik zoiets mee gemaakt.
Een jongen had een ainsley zadel en kreeg dat dus ook.Dit heeft echt aan zijn zit gezelegn en absoluut niet aan het zadel.Dit is helemaal nagekeken.Hij heeft toch een ander zadel gekocht, dat was een passier en toen gebeurde er hetzelfde.Het lag echt aan zijn zit.Vaak hebben mensen niet door dat ze scheef zitten.Je kan voor het oog recht op je paard zitten terwijl dit niet het geval is.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:38

Nee maar hoe verklaar je dan dat het niet is gebeurd met de passier daar heeft ze jaren mee gereden,

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:45

Geen problemen met mijn kn hoor, nu 8 jaar oud...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:47

Ik denk niet dat het aan het zadel ligt, maar aan het schoonhouden.
Waarmee gehandeld zij het zadel? Mij is namelijk verboden om de zit met olie te behandelen omdat in de loop van de tijd dan ze vulling ging klonteren. Door je zit erop kan dan indd zo een bobbel ontstaan naar mijn inzicht. Aangezien ze dit bij twee zadels had.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:49

Ze gebruikt speciaal spul net als ik creme van passier geen olie dat gebruikt ze niet, maar had een oorzaak kunnen zijn,
We hebben de zelde instructrice en zal het er morgen nog eens over hebben,

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:47

dit probleem wordt vaak veroorzaakt door het rijden met een rijbroek met (kunst)lederen zitvlak.
Is dat bij jou ook het geval?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:00

Ik heb zelf geen ervaring met KN. Vriendin van mij heeft er wel 1, volgens haar een kwalitatief erg goed zadel.
Wel is het zo dat Van Triest (zadelmaker) tijdens het opmeten van verschillende zadel zei dat de zadels gemaakt na 2000 van mindere kwaliteit zouden zijn. Oudere KN zadels zijn beter van kwaliteit en ook zijn de bomen beter.