Hoe hard gaat een paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Hoe hard gaat een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 16:06

Ja kon even geen duidelijkere titel verzinnen,

maar ik heb een pony van 1.50 (connemara x wp) en ik ben even benieuwd hoe hard zij zou gaan in stap en in draf (en galop).

Ik had dacht ik geleerd dat een paard 7 km per uur moest stappen, maar miss was dat wel helemaal verkeerd hoor, maar dan gaat het nog over paarden, en ik heb 'maar' een pony.

Ik heb dit even nodig om ongeveer in te calculeren hoe lang ik doe over een bepaalde route die we morgen gaan rijden. Galop ga ik niet doen, maar daar ben ik alsnog wel benieuwd naar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:11

Heb gehoord dat een goede draver tussen de 5o en 60 km per uur kan draven.

iksandra3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:14

Hey,
Ik heb een fjord, en we gingen een keer met de skooter er naast rijden om te kijken hoe snel / langzaam hij ging:

Stap : 5 km/p/u
draf 12 km/p/u
galop: 20 km/p/u
crossen: 28 km/p/u

Groetjes sandra

moonsparkle

Re: Hoe hard gaat een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:20

Hmz lijkt me ook wel eens leuk om te weten wat mijn paard zou halen maar lijkt mij niet verstandig om er met een scooter naast te rijden

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:22

Hmmm, heb ook een fjord! Handig

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:24

volgens mij is dat voor elk paard wel iets anders maar ik denk dat het neit heel veel zou schele

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:24

Mijn paard liep ooit naast de auto 65 op volle snelheid met mij erop. De auto stuiterde aardig op die zandweg

Denk dat je ongeveer moet aanhouden: 6 km/u stap, 14 km/uur draf

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:26

2 paarden+= PK

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 16:38

thanx !
Mijn pony is wel ongeveer te vergelijken met een fjord denkik, al zal ze iets sneller lopen!
Maar ik heb er echt heel veel aan thanx!!!

Ik had trouwens laatst, in rengalop langs een autoweg waar ze toch zo'n 80 - 100 rijden, en die auto's gingen ineens langzaam!!! was echt heel leuk om te zien, normaal gaan ze 'zoeeffff' en nu ineens leek het wel slowmotion.

maar 6 km stap en 14 in draf zou wel ong kunnen kloppen, ze loopt denk wel iets harder als een fjord, maar het zal toch niet veel schelen denk ik

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:41

Vandaag net gemeten, ik reed 20 km p uur in draf.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 16:43

judith_cloud schreef:
Heb gehoord dat een goede draver tussen de 5o en 60 km per uur kan draven.

ik ook, en ik geloof het ook!

Heb wel is op een draver buiten gereden, en toen wou ik stukje rengalop, maar dat ****** dier bleef gigantisch hard draven, het ging echt zoooo hard, ik wist niet dat een paard zo hard kon gaan, en dan nog wel in draf! Het was ook niet uit te zitten.
En dat terwijl ik toch heel veel voluit met hele snelle paarden heb gereden, maar dit sloeg alles! Al die andere paarden die meereden, die in rengalop erachter aan probeerde te gaan bleven gigantisch achter.....

melmel -> haha, zo snel gaat mijn powny niet in draf denk ik!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:46

Ik geloof het ook wel. Een keer met een bosrit gingen de overige paarden even crossen in rengalop, ik denk laat ik hem maar een beetje bij me houden en draaf achter de kar. Zegt de begeleidster laat hem nou maar gaan. Ik laat hem gaan. De andere waren al 5 a 10 minuten weg. Paard draaft doodleuk langs alle gelopperend paarden met een voorsprong van 10 minuten. Heb ook wel vaak genoeg auto's met mn draver in gehaald.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:49

Ken je niet iemand die een kilometerteller op de fiets heeft?
Die kan je dan vragen om naast jou te fietsen in stap en draf (en galop als diegene hard kan fietsen) Dan weet je precies hoe hard jou paard loopt

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 16:55

Anouar15 schreef:
Ken je niet iemand die een kilometerteller op de fiets heeft?
Die kan je dan vragen om naast jou te fietsen in stap en draf (en galop als diegene hard kan fietsen) Dan weet je precies hoe hard jou paard loopt

Ja of met een scooter / auto, ga ik ook wel doen binnenkort
Dan weet ik het idd precies, wel erg makkelijk.

Heb alleen deze info voor morgen nodig, voor het plannen van mn tocht, en vandaag kom ik niet meer bij mn paardje

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:58

Het record van de dravers staat geloof ik op 1.08,9 gemiddeld over de kilometer, reken maar uit. Maar dat ik dus gemiddeld, een korte sprint kan nog wel harder.
Die van mij heeft in een lekkere draf al een tempo van bijna 30 km/u, die gaat in een sprint wel tegen de 50. De renpaarden zou ik zo niet weten.

Even zoeken op google levert dit op:

"... the thoroughbred can run... a mile (1.6 kilometers) in about 1 and 1/2 minutes." dus 17.78 m/s

"Speed Rating Table:Distance: 1 and 1/8 mile Time: 1 minute and 46 seconds" dus 17.08 m/s

"Secretariat's response went beyond unreal. He won by a jaw-dropping 31 lengths. His time of 2:24 for 1 1/2 miles set a world record many argue may never be broken." dus 16.764 m/s

"Race Name: Preakness Stakes Distance: One and three sixteenth miles
Winning Time: 1:56.04." dus 16.47 m/s

"The American Quarter Horse is the king of speed. In fact, racing American Quarter Horses have been clocked at nearly 50 m.p.h. as they cross the finish line." 20 m/s

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:03

uit ervaring weet ik ............ altijd TE hard

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 17:11

kiwiko -> haha, maar de mijne niet hoor

wkoekoek, echt leuk om dat is te weten! Paarden kunnen wel loeihard zeg!
Mijn kleine powny haalt die snelheden vast niet hahaha!

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:13

Lekker dat ik dit nu net lees... ik kom net terug van mijn paardje en die is heel de straat uitgecrost, in haar eente!!!!(het is btw een erg lange straat.) Ik er met de scooter achteraan, nou dat konden we niet bijhouden

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:16

Ik heb een ijslander en die heb ik een keer bijgehouden over honderd meter, en daar kwam uit dat hij 45 km per uur kan, hier gingen we loeihard in de verlichte zit en teugels los, hierna was ie wel kapot

Maar in stap enzo weet ik niet

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:16

Het ligt ook wel aan de omstandigheden. Van huis weg draaft die van mij nog langzamer dan een gemiddelde stap, maar richting huis draaft hij net zo hard als een gewone galop.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:46

Een Quarter is inderdaad snel... Alleen niet voor lang. Vandaar de naam Quarterhorse, gefokt om een 'quarter of a mile' te racen. Na die kwart mijl (ong. 400m) nemen de meeste al gas terug... En dan kom ik met m,n Draver die net lekker in haar ritme komt... Ze wordt een meter lager en een meter langer, in verlichte zit en daaaaag Quarter!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:05

de draver die ik gehad heb ging toen hij nog van mijn vriendin was lanmgs de snelweg 63km p/u

6,5 jr later had ik hem,een stukje ouder en zwaarder geworden maar ging toch nog 50km p/u in de berm.

en dat is behoorlijk hard kan ik je zeggen!

en hij was heerlijk uit te zitten,hij had van voor gezien een slinger beweging,en in het zadel zat je stil!

vaak op het strand zo`n drafje gedaan en heerlijk!

en de pony die ik nu heb gaat niet zo hard,maar ja deze is ook meer voor western rijden bedoeld }>

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:29

heb nog een filmpje, waar je aardig op kunt zien hoe hard het gaat.. de afstand bedraagt 2600M

http://www.nakoersen.nl/oude_videobeeld ... y96ren.wmv

eerst komen er een paar damens in beeld,, daarna de paddock, waar de paarden voor gebracht worden.. dan de race's zelf pas
Laatst bijgewerkt door esperance op 14-01-06 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:33

Ik ben ook in het bezit van een connemarapony.
Gemiddeld heeft die een snelheid van 7 km/uur
Dat is dan stap draf en galop onder mekaar.
Ik weet dat mijn ritje 12 km is en ik doe er 1u en 45min over.
Toch heb ik op een keertje zijn snelheid ook is gemeten en die dag ging die 41km/u.
Toch was dat niet zijn topsnelheid ik ben er ooit harder mee geweest.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:49

de site doet het bij niet. Jammer, ik had wel willen zien