Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:28

Ik ben "gezegend" met een forse boezem, cupmaat G75.

Het is een drama om een goede sportbh te vinden in mijn maat, vooral omdat de onderwijdte weer klein is.
Er is bijna geen BH te vinden die past, en ook nog voldoende ondersteunt.

Overigens zijn rijjasjes en blousjes ook een drama.

wie heeft tips?

chelsea82

Re: Sportbh, oftewel pijnlijk probleempje voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:36

Kijk een bij divoza.Stalgenootje heeft een hele flinke boezem.Was verschikkelijk om naar te kijken als ze aan het rijden was.Heb haar geadviseerd om een sportbh bij divoza te kopen.heeft ze gedaan en ze was dolgelukkig.Ze had nergens meer last van en het zat perfect.Ze hebben daar zoveel maten.Dat moet gewoon passen.Ja, het kost wel wat.Zij was ook 50,00 euro kwijt voor een bh.Maar dan heb je wel wat goeds.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:40

Idd, Divoza is aardig uitgebreid op het gebied van sportbh's.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:55

Je kunt het beste een goede sport BH bij de livera kopen. Ik draag ze zelf van het merk FILA. Deze lijken qua uiterlijk nog redelijk op een gewone BH maar ze hebben een brede omslagband en brede bandjes voor over de schouder. En een stevige beugel uiteraard.

Ik weet dat ze ze ook verkopen die meer lijken op een topje: daar wordt alles echt mee vastgesnoerd. Maar dat kost dan ook wat.

Wat betreft bloesjes en jasjes: Zelfde probleem. Ik kies er zelf altijd voor om een grotere maat te nemen. (al snel 40/42) het zit me dan veel te ruim om mijn middel en bij de schouders (dan heb ik het over een bloesje) maar het zit in ieder geval niet te strak, want dat lijkt me niet echt fijn. Je moet wel vrij kunnen bewegen in je kleren, zeker als je gaat rijden! En bovendien zit het toch onder een jasje.

Het jasje heb ik op maat laten maken. Ik denk dat dat ook het enige is wat je kunt doen als je echt een goedzittend jasje wil hebben. Het ziet er dan gewoon netjes uit, zonder dat het spant, en je kunt je er goed in bewegen. Het enige nadeel is dan dat er geen merkje opzit. Het is dan aan jou of je dat op de koop toe neemt of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:55

Afbeelding

Ik neem aan dat Shalbo deze bedoelt?

Shalbo schreef:
kunt het beste een goede sport BH bij de livera kopen. Ik draag ze zelf van het merk FILA. Deze lijken qua uiterlijk nog redelijk op een gewone BH maar ze hebben een brede omslagband en brede bandjes voor over de schouder. En een stevige beugel uiteraard.

Ik weet dat ze ze ook verkopen die meer lijken op een topje: daar wordt alles echt mee vastgesnoerd. Maar dat kost dan ook wat.

Ik kan hem je iig enorm aanraden. Ik heb zelf D, dus ook wel gezegend met een flinke boezem, en een goeie sportbeha is onontbeerlijk met paardrijden. Deze zit idd zoals Shalbo omschrijft 'vastgesnoerd' maar dat is niet vervelend, het zit gewoon lekker plat tegen je lijf gedrukt, en omhoogwippende boezem heb je geen last meer van!
Ze kosten ongeveer € 45, ik heb er nu 2, de eerste heb ik al 8 jaar en zit nog prima, dus prijs=>kwaliteitverhouding is prima!

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:04

Ik kan je ook aanraden om naar een goede speciaalzaak/textielwinkel te gaan. Daar kunnen ze je goed adviseren. Ik ken het probleem, aangezien ikzelf in een werk. Het is zo lastig om een winkel te vinden de de goede BH's verkoopt.. Het probleem is niet dat de winkeliers ze niet willen verkopen, maar omdat het gewoon haast niet gemaakt wordt! Hetzelfde geld (nog erger) voor mensen met een hele kleine cupmaat.

Ik wou je de sportBH van Tencate aanraden, maar helaas gaat die maar tot 90D.. Als ik morgen in de winkel ben zal ik even voor je kijken, in het boek, want vanaf E wordt het bij ons besteld!

Groetjes

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:19

Er zijn ook sportbh's te koop die echt als een bh zitten en er ook zo uitzien.Dus niet zo'n topje.
Divoza heeft beiden te koop.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:23

Ik heb 75 F gehad en een hele goede sportbh gevonden in de Shockabsorber. De meeste Livera's hebben ze wel, de Divoza ook.

Bij een model (impactlevel 4) kan/kon ik de gekste bewegingen maken, maar alles bleef keurig zitten.

Succes, ik ken het probleem helaas!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:30

dat probleem had ik ook!

Ik heb een borstverkleining laten doen en nergens last meer van

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:31

Saskia9 schreef:
dat probleem had ik ook!

Ik heb een borstverkleining laten doen en nergens last meer van

Ik ook en dat had ik veeel eerder moeten doen beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:32

@ saskia9: juist ik ook!
Maar even raar vraagje, doen jou littekens ook wel eens ontzettend pijn? bijv met koud weer ofzo?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:48

Ik heb ook twee sportbh's en ik ben er super gelukkig mee qua rijden (heb btw cup 75DD). Het hangt allemaal wat hoger en het butst niet zo. Sorry voor de lompe omschrijving, maar ik ergerde me rot met doorzitten aan dat gebonk voor me.
Alleen:
Eentje zit zo strak, dat ik pijn krijg in m'n bovenrug en op m'n schouders. Hebben jullie daar ook last van?
En mijn andere zit bij de sluiting achter een beetje naar buiten. Dus dat je een bult hebt op je rug.

Ik heb ze trouwens ook vaak aan buiten het paardrijden, omdat het geheel er dan wat mooier uit ziet (hangt niet zo en hobbelt niet zo ). Gewone bh's zijn bij mij al snel uitgelebbert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:50

Ja vooral de bandjes zijn heel snel hun rek kwijt
En weinig mooie bh's te vinden...

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:54

Ja idd. Van die oma modellen. Ik ga tegenwoordig gewoon naar de grote maten winkel, daar hebben ze vaak wel leuke spullen.

En trouwens over je rij-jasje. Het is niet eens duurder om een jasje aan te laten meten. Ik pas gelukkig in een normaal jasje en het zit juist erg mooi!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:57

In Breda zit een speciaal zaak voor bh s daar maken ze ze desnoods, hele mooie heb ik er van gezien, wel prijzig maar ja...

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:58

Ik heb er ook wel last van. Maar wat ik doe is een gewone bh onder mijn sportbh. Dat werkt ook heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:58

Hmm gelukkig kan ik heel af en toe nog wat leuks scoren bij de Livera, of hunkemöller...
Was vroeger wel anders (dubbel H )

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:04

die van Fila heb ik ook! (2 zelfs ) en echt ideaal. Heb 75C nu maar in "dikkere tijden" zat ik daar nog wel een cupmaat boven. is natuurlijk nog weinig vergeleken met maar goed.
Ik ben zelf naar de livera oid gegaan en heb daar dus gewoon staan springen in het pashokje (gelukkig kwamen de gordijnen tot aan de grond ) en gewoon de proef op de som genomen. Van alle BH's vond ik deze het fijnst!!
Succes

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:13

Ik vind het vervelende met sportbh's altijd dat als je het koud hebt, alles er doorheen te zien is... Zijn er ook sportbh's waarbij dat niet is?

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:14

Vogens mij zijn die van shock absorber extra gevoerd maar weet t niet zeker.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:15

Robijntjah schreef:
@ saskia9: juist ik ook!
Maar even raar vraagje, doen jou littekens ook wel eens ontzettend pijn? bijv met koud weer ofzo?

Soms inderdaad,net of het uitscheurd!
Nu heb ik daar minder last van dan normaal,

Ook een tip voor mensen met een grote boezem,

Ik draag altijd een spaghettie truitje over mijn bh,
Een strak model,
Dit beperkt het op en neer gaan van je boezem ook,en scheelt dus in de pijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:16

Bij ruitersport zaken hebben ze trouwens toch ook sportbh's in grotere maten? hier in ieder geval wel!

Edit: ja bij mij echt een stekende pijn, maar zijn ook paar dingetjes fout gegaan tijdens de operatie, durfde niet goed terug, maar misschien toch maar even doen :S

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:18

Robijntjah schreef:
Bij ruitersport zaken hebben ze trouwens toch ook sportbh's in grotere maten? hier in ieder geval wel!

Edit: ja bij mij echt een stekende pijn, maar zijn ook paar dingetjes fout gegaan tijdens de operatie, durfde niet goed terug, maar misschien toch maar even doen :S

Ik weet niet hoelang het geleden is bij jou?
Bij mij bijna 2 jaar geleden,
Heb ook complicaties gehad maar nu eigenlijk weinig last meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:20

Bij mij 3 jaar geleden... Heb ontstekingen gehad, en het is gewoon slordig gedaan! kreeg na afloop ook te horen dat de chirurg het niet zelf had gedaan maar iemand in opleiding
maar bij mij lijkt het alleen maar steeds erger te worden!

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:22

Saskia9 en robijntjah: FF off topic maarre door wie zijn jullie geholpen, bij mij is t van de zomer gebeurd en binnen 6 weken zat ik weer op mijn paardje geen centje pijn, al moet het nog wel wat bijtrekken.